Chì hè u strutturalisimu? Autori, elementi è caratteristiche

La tiuria di u strutturalisimu, chjamata ancu psiculugia strutturale, hà rivoluziunatu a cuntimpuraneità: da u mumentu di u so avvicinamentu, l'essere umanu si hè vistu in a respunsabilità di u so cumpurtamentu in quantu à a so cuscenza è capacità di sviluppu.

Sta teoria di a cunniscenza hè stata sviluppata in u XNUMXu seculu da Wilhelm Maximilian Wundt è Edward Bradford Titchener, induve a mente adulta hè studiata, per mezu di metudi cum'è l'introspezione chì permettenu à u paziente di approfondisce e so emozioni è e so esperienze passate, in cerca di qualsiasi cambiamentu chì dimostri più informazioni nantu à u cuntenutu internu di a persona sia emotivamente è psiculugicamente.

Chì hè u strutturalisimu?

U termine psiculugia strutturale, si riferisce à u studiu di l'elementi di a cuscenza, hà un approcciu cumpletamente filusoficu chì ùn hè micca pigeonholed in un pensamentu unicu cum'è antropologia culturale, linguistica o marxismu.

L'ubbiettivu principale di u strutturalisimu hè di pudè scavà in e scienze umane, si prupone di analisà una zona specifica, detta zona hè definita cum'è un sistema cumpletu cù e parti in leia trà elle, vale à dì, una qualità interna di u paziente hè circatu cunsideratu cum'è una struttura chì a so volta, hà significatu in a cultura stessa.

U significatu stessu chì hè datu à sta struttura hè studiatu è interrugatu di manera exhaustiva in anticipu, per questu, sò applicati metudi cum'è u studiu di u cumpurtamentu chì l'individu hà in a so vita d'ogni ghjornu.

Attività assai cumuni chì ùn significanu micca sottumissione à u stress da parte di u paziente, in generale, sò attività è abitudini cutidiane chì a persona hà digià messu in opera in a so vita; Un esempiu: u modu di serve i cereali, cumu preparate altri piatti, quantu volte andate in chjesa.

A nuvità posta da u strutturalisimu cunsiste à rompe cù qualsiasi cuncettu di struttura postu chì hè arradicata in a psiculugia "cunvinziunale". Questu, à sua volta, espone a necessità di eliminà ogni struttura di condizionamentu.

Unu di i pionieri è i principali esponenti di sta teoria era l'etnografu è l'antropologu Claude Lévi-Strauss, chì hà analizatu fenomeni culturali cum'è a mitulugia è i sistemi di parentela.

D'altra parte, l'alemanu Wilhelm Maximilian Wundt, chì era profondamente focalizatu nantu à u sviluppu di a teoria è era in e fasi principali di u so studiu, hà cunsideratu di fà un test in u so laburatoriu, induve hà pigliatu una mela è hà scrittu e so caratteristiche annantu. à i so criteri: cumu hè a mela, cumu pare, chì sapore è texture hà dentru ...

Applicendu unu di i principii di l'introspezione chì determina chì ogni esperienza cusciente deve esse descritta in i so caratteri più basi.

Questu assicurerebbe chì l'individuu era decisu à mette assai più sforzi in l'introspezione, è micca solu etichettà un oggettu cum'è ciò chì hè à ochju nudu.

Wundt 

WHelm Maximilian Wundt, era un psicologu, fisiologu è filusoficu tedescu. Sviluppatu u primu laburatoriu sperimentale in Lipsia. In questa cità hè statu u prufessore universitariu di Edward Bradford Titchener chì hà dopu alzatu a teoria di u strutturalisimu secondu l'esperimenti, i saggi è e teorie studiate inseme cù u so prufessore.

Wundt hè spessu assuciatu à a literatura antica è a so rilazioni cù l'implementazione di metudi simili di introspezione. Wundt face una precisazione nantu à a validità attribuita à e sperienze valutate sottu a lente di ingrossu di l'introspezione cuntrullata è quelle chì sò state studiate sottu à i currenti filosofichi, chì in questu casu chjama pura introspezione.

Titchener

Edward B. Titchener era un psicologu britannicu, chì era studiente di Wilhelm Maximilian Wundt, chì diventerà u so mentor per tutta a so vita è l'incuraghjerà à espone a so teoria à u mondu. À l'età adulta, si trasferì in i Stati Uniti, induve ebbe u più successu.

Hè cunsideratu u fundatore di u strutturalisimu, hè chjaramente introspezionistu, à u mumentu di a so ghjunta in i Stati Uniti hà fattu u sbagliu di presentà u so maestru cum'è tale, ciò chì hà cunfusu assai di più a pupulazione americana, postu chì in quella parte di u mondu, innò esistia à a differenza trà a cuscenza è l'incusciente.

A realità di Wundt era chì ùn pudia micca definisce l'introspezione cum'è un metudu validu per ghjunghje à l'inconsciente, postu chì hà capitu cum'è introspezione à l'esperienza cusciente chì ùn avia micca cumpunenti esterni influenti.

Hà classificatu e strutture secondu l'elementi osservabili o e reazioni cum'è valide per appartene à a scienza, qualsiasi altra reazione chì hè cunsiderata cum'è un fenomenu attuale ma chì a so origine o validità ùn sò micca determinate esattamente, devenu esse solu scartate da a sucietà.

Caratteristiche di u strutturalisimu

  • Observazione: Hè presente in tutti i prucessi di studiu, hè di primura di determinà u cumpurtamentu di u paziente secondu ciò chì e sperienze passate anu campatu. Ci hè da nutà chì tale osservazione ùn pò interferisce in alcun mumentu cù l'introspezione di l'individuu.
  • A lingua cum'è sistema: Stu currente cunsidereghja a lingua cum'è un sistema, vale à dì, ùn hè micca scumpartuta da qualsiasi elementu in tuttu.
  • Approcciu descrittivu: u cumpurtamentu di l'individuu hè studiatu sottu introspezione per fà una descrizzione accurata di ogni prucessu, cambiamentu è sperienza chì l'individuu soffre.
  • Metudu induttivu: l'esperienza di l'ambiente o di u cuntestu hè lasciata da cantu, una teoria hè fatta da l'analisi di u corpu cum'è tale.
  • Analisi strutturale: Una terminulugia adattabile à i bisogni di l'individuu hè aduprata, per questu hè necessariu specificà livelli è specificà nuzione secondu l'unità in modu gerarchicu.
  • Background: Cum'è qualsiasi currente o studiu, hà antecedenti, in questa occasione u strutturalisimu hè guvernatu da l'influenza di l'esistenzialismu, micca cum'è una filosofia, ma cum'è un impulsu per a nascita di a teoria strutturale.
  • Prospettiva metodologica: Benchè u metudu abbia in cunsiderazione teorie è ramificazioni filosofiche, ùn significa micca chì possa esse classificatu cum'è scola, piuttostu deve esse messu in opera cun una prospettiva metodologica per u studiu di u comportamentu di l'essere.  
  • Cuntestu è relazioni: U Strutturalisimu nasce in i cuncetti di Marxismu è Funziunalisimu, spartendu similitudini in quantu tutti spartenu cuncetti è nuzioni fora di u cuncettu di scienza.
  • Strutturalisimu è literatura: In questu arte, u strutturalisimu cerca di studià ogni struttura classificata in paragrafi o pagina per fà un paragone trà opere anziane, appartenenti à altre culture è cuntesti.

A psiculugia di a cuscenza

Per apprufundisce in u studiu di a psiculugia di a cuscenza stessa, u strutturalisimu si basa annantu à l'applicazione di i seguenti metodi di ricerca è qualificazione:

Introspezione

Titchener hà adupratu l'introspezione cum'è metudu principale di studiu, ottenendu cusì una determinazione esatta di tutte e cumpunenti di a cuscenza, chì diventa individuale secondu i bisogni di ogni essere.

Hà dichjaratu chì u statu di a cuscenza pò diventà un metudu di cunniscenza infinita è immediata, per via di l'introspezione in esse stessu.

A differenza di u metudu di introspezione messu in opera da Wundt, chì era assai superficiale, quellu di Titchener era cumpletamente un prucessu, sò stati imposti ordini stretti per sviluppà u studiu intornu à a cuscenza di l'essere, per presentà un assai più cumpletu è precisu.

Ogni esame consistia in cunfruntà u paziente cun un ogettu, senza nigà e so origini, classificazione è usu, in seguitu, a persona avia da pudè nome o descrizzione di e caratteristiche di l'ughjettu in un statu d'introspezione.

L'unica cundizione imposta à u paziente era di ùn menziunà u nome di l'ughjettu in ogni mumentu, in modu da pudè apprufundisce in e so altre caratteristiche.

Elementi di a mente

Titchener hà classificatu ognunu di l'elementi di a mente: elementi di percezione, elementi di idee è elementi di emozioni, questi ponu esse divisi in e so proprietà: qualità, intensità, durata, chiarezza è lunghezza.

L'imaghjini è e sensazioni mancanu di chiarezza, allora ponu esse ripartite cum'è un gruppu di sensazioni.

Questi trè elementi menzionati prima, cunclude chì ogni sensazione hè elementale.

Significa chì tuttu u ragiunamentu pò infine esse spartutu in sensazioni, chì sò ghjunte solu è esclusivamente per introspezione.   

Interazzione di elementi

U secondu approcciu in a teoria di Titchener era chì ognunu di l'elementi mentali interagisce cù l'altru per creà una sperienza cusciente.

Reazzioni fisiche è mentali

L'interessu principale di Titchener era di pudè mette in relazione i prucessi fisichi cù l'esperienze cuscienti, chì cambiamenti sperimentati sò stati sottumessi à l'introspezione, i britannichi anu sustinutu, chì ogni reazione fisiologica era strettamente ligata à l'introspezione, chì senza stu tipu di reazioni, u listessu prucessu puderia esse cunsideratu. inutile hà fiascatu.

Strutturalisimu in literatura

U strutturalisimu analizeghja a literatura cum’è metudu di studiu per u paziente, un strutturalistu assai criticu farà un esame approfonditu di ogni paràgrafu chì cuntene dittu testu, deve esse nutatu chì l’opera literaria pò appartene à qualsiasi genaru, l’impurtante di stu compitu hè di analizà a struttura di l'opera assai più in a narrativa chè in u so cuntenutu, chì in questu casu hè "inutile".

L'ubbiettivu di st'attività hè di pudè paragunà u travagliu cù strutture appartenenti à altri tempi è culture per rilevà qualsiasi ligame o rilazione cù ciò chì hè analizatu.

Strutturalisimu in cuntimpuraneità

U Strutturalisimu hà datu un cambiamentu à a vita cuntempuranea di l'adultu mediu, cù l'arrivu di sta teoria à a vita d'ogni ghjornu di quelli chì l'anu messa in opera, e scienze umane sò fiurite in modu espunenziale.

À un certu puntu, a storia hà raghjuntu un significatu novu è diversu, l'individuu hà trasfurmatu cumpletamente e strategie di u sistema, aghjurnendu cusì i novi metudi di studiu per u cumpurtamentu umanu secondu e sperienze acquistate durante a so vita.

U modu di comportassi di l'essere ùn hè più guvernatu da pregiudizii è valori estetichi senza alcun fundamentu scientificu. Avà l'importanza di l'introspezione di u so stessu essere hà acquistatu abbastanza prominenza per ch'ellu sia responsabile in tutti i sensi di a so propria esperienza sensoriale.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

4 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Jose Colmenares dijo

    Assai impurtante per a cunniscenza scientifica in a nostra sucietà muderna.

  2.   EDWIN MANUEL ILAYA dijo

    quale hè l'autore di sta pagina? per citarlu in un documentu di ricerca

  3.   Ivy dijo

    Chì sò e fonti di questu articulu? Hè sempre necessariu avè li, per esse capace di cita in documenti di ricerca.

  4.   SUANNY JURADO SUAREZ dijo

    A VERITÀ AVI BISOGNU DI QUALCUNU PER ME AJUTE QUAL'È L'OGGETTU DI STUDI È DUNDU Hè VENUTU AYUDAAAAAAAA

bool (veru)