Chì sò e soluzioni empiriche? Tipi, Proprietà è Esempii

E soluzioni in chimica sò di solitu binarie, ciò significa chì sò cumposte da dui cumpunenti, u solutu è u solvente, unu essendu a soluzione da scioglie è l'altru u fattore solvente.

Basatu annantu à questu, questi ponu esse divisi in dui tippi, chì sò i valutati è l'empirici, quest'ultimi sò quelli in i quali a quantità di solutu è solvente ch'elli ponu cuntene ùn hè micca presa in contu.

Normalmente in e soluzioni empiriche i soluti è i solventi sò parenti, perchè questi ponu cambià simpliciamente cù e quantità, se avemu una soluzione cù e listesse quantità di i dui elementi, unu di i dui nomi pò esse assignatu à ognunu.

Chì hè una suluzione?

Per cunnosce bè u termine di e suluzioni empiriche, hè necessariu sapè chì hè una suluzione, chì si definisce cum'è un mischiu omogeneu, chì sò nurmalmente cumposti da particelle più chjuche di 10 atomi, questi sò generalmente cumposti da duie sostanze cume cum'è soluti è solventi.

Soluti

Sò e sostanze chì si sciolgenu in un mischju, perchè sò in gran parte in quantità minore.

Solventi

Sò e sostanze chì sciolenu u solutu, queste si trovanu in proporzioni più grandi di quellu chì hè digià citatu.

E soluzioni sò divise in dui tippi, chì sò quelli in i quali si pò determinà a quantità esatta di solutu è solvente in un mischiu, chì sò chjamati da quelli valutati, è ci sò ancu quelli empirici, chì sò quelli in cui a quantità ùn pò micca esse determinatu.di questi.

Chì hè una soluzione empirica?

Sò mischji in cui a quantità esatta di solutu è solvente ùn pò micca esse determinata, in chì elementi ponu esse separati da solidu in liquidu, liquidu in liquidu, gasu in liquidu è gasu in gasu, essendu quellu chì hà u più grande volume quellu chì si dissolve u minore.

E variazioni di u tempu di dissoluzione varieranu rispettu à i fattori di temperatura, pressione è a natura di u solutu, è ancu in casu di gas, tende à dissolve u solutu, creendu chì u solvente ottene un spessore più grande.

Ci sò cinque tippi di soluzioni empiriche chì sò spartite secondu e qualità di u solvente è di u solutu, frà elle sò diluite, cuncintrate, saturate, insaturate è supersaturate.

Se un mischju hà e duie sostanze cum'è cumpunenti liquidi, perdenu u sensu di i materiali, è solu ciò chì si sà, per via di quellu cù a quantità più grande in u mischju.

Tipi di soluzioni empiriche

Sti tippi sò spartuti secondu a resistenza di e sostanze, è a quantità di solutu in elle, trà i quali ponu esse menzionati i seguenti.

Soluzioni diluite

Sò quelli in i quali e quantità di solvente ombreggianu quelle di solutu, chì sò ancu cunnisciute cum'è soluzioni debuli, per via di a poca quantità di questu, un esempiu di questu puderia esse quandu una cucchiaia di zuccheru hè aghjuntu à un caffè chì hè in un temperatura alta o calda, chì si dissolverà assai prestu grazia à a quantità di solvente.

Soluzioni cuncentrate

Sò quelli chì anu una grande quantità di solutu paragunatu à a quantità di solvente chì esiste in u mischju o pò ancu esse interpretatu cum'è a quantità massima di a sustanza chì si dissolve in a quantità di solvente, un esempiu di questu puderia esse quandu sò mette 10 grammi di sale in ½ litru d'acqua.

Ci hè da nutà chì ùn ci hè un limitu esattu trà e suluzione diluite è cuncentrate.

Soluzioni insaturate

Quessi sò caratterizati da avè a quantità minima di solutu chì puderia cuntene, in certe situazioni di pressione è temperatura, un esempiu puderia esse 30 grammi di sale in 2 litri d'acqua.

Soluzioni saturate

Sò totalmente cuntrarii à quelli insaturati, perchè anu a quantità massima di solutu chì puderia tene, in certe situazioni di pressione è temperatura, deve esse nutatu chì quandu una soluzione hè satura u solutu ùn si scioglie più, creendu un equilibriu trà u solutu è u solvente.

Soluzioni supersaturate

Queste cuntenenu ancu più solute di soluzioni saturate. L'unicu modu per u solutu per rientre in azzione solvente hè scaldendu u mischju, ma quandu hè permessu di rinfriscà, tornerà à u so statu originale per via di a so supersaturazione. Sò soluzioni instabili chì quandu ricevenu u minimu colpu o muvimentu improvvisu, diventeranu soluzioni sature.

Proprietà di suluzione

E Soluzioni anu parechje pruprietà, ma u più impurtante hè a solubilità, chì hè a quantità di solutu chì pò esse sciolta in un solvente à una data temperatura, cù u stratu cumpostu chì hà u so propiu livellu di solubilità.

Ci sò ancu altri di u solutu cum'è a cunduttività elettrica, a pressione di vapore, frà altri, è ancu u solvente cum'è u puntu d'ebullizione, o u puntu di fissione, chì hè quandu un solidu diventa liquidu.

Per chì si formi una suluzione omogenea, deve esse una certa attrazione trà e molecule di u solutu è u solvente, chì supererà a forza di e molecule d'attrazione di u solutu solu, pruvucendu li à disperse è à turnu adunisce quelle di u solvente .

Per esempiu, avemu acqua è zuccheru, chì, cume si sa, quandu si mette una cucchiaia di zuccheru in un bichjeru d'acqua, si sciolveranu, perchè e molecule d'acqua sò abbastanza forti da attirà quelle di zuccheru., Uttenendu chì si mischjanu è chì questu succede per esse un liquidu cumunu cù l'acqua.

8 Esempii per aiutà à determinà e soluzioni empiriche

  1. Quandu fate un latte, pare u solutu à u caffè, chì hè un solidu, è u latte, cum'è u solvente, chì hè un liquidu.
  2. Cioccolatu è acqua, u cicculata essendu u solutu è l'acqua u solvente.
  3. Quandu hè sottumessu à una soluzione à l'acqua è l'aria, a nebbia hè ottenuta.
  4. Pittura è tiner, per pudè aduprà più facilmente l'oliu, deve passà per un prucessu di dissoluzione cù u tiner, chì hè u solvente.
  5. L'acqua insaponata, in cui l'acqua hè u solvente è sapone un solutu, questu pò ancu serve cum'è un esempiu di una soluzione insaturata.
  6. U caffè cù acqua, quandu si prepara un tippu nurmale di caffè, hè ancu diluitu, ma sta volta hè cù l'acqua, chì agisce da solvente.
  7. Acqua cù u zuccheru, u zuccheru essendu a sustanza da scioglie è l'acqua u solvente
  8. Acqua cù suchji artificiali, ste bevande essendu prudutti disidratati, chì funzionanu cum'è un zuccheru aromatizatu, agisce di listessa manera cum'è a precedente.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.