Amparate nantu à e soluzioni valutate, i so tippi è alcuni esempi

Si capisce in u mondu chimicu chì e suluzione cù mischji omogenei cumposti da duie sostanze, quella chì si scioglie, è u solvente, chì sò cunnisciuti cù i termini solutu è solvente.

Tra queste soluzioni ci sò e soluzioni empiriche, chì includenu tutte quelle per le quali ùn hè micca pussibile sapè esattamente quantu solutu un dissolvente pò dissolve, è quelle valutate chì si tradurianu cum'è l'effettu oppostu di e precedenti.

Ci hè parechji fattori chì devenu esse determinati per cunnosce a quantità di solutu in una soluzione, ma per sapè ciò chì sò, bisogna prima approfondisce ciò chì sò e soluzioni valutate.

Chì sò e soluzioni valutate?

Sò tutti quelli in chì e quantità di solvente necessariu per dissolve un solutu sò determinate accuratamente, chì sò assai impurtanti in scienza è tecnulugia, perchè cuntenenu processi in i quali ùn pò esse un margine di errore.

Componenti di e soluzioni valutate

In tutte e soluzioni ci sò i listessi cumpunenti chì sò i solventi, chì agiscenu cum'è fattore di dissoluzione, è i soluti, chì sò e sostanze da dissolve, chì sò generalmente in quantità più chjuche di u solvente.

Tipi di suluzioni valutate

Si pò rimarcà l'esistenza di trè tippi di suluzioni valutate, chì sò elementari, ioniche è formulate.

Soluzioni elementari

Sò uttenuti partendu da suluzioni di altri cumposti, chì sò furmati da elementi solu à u statu puru è naturale.

Soluzioni Ioniche

Hè quella suluzione in a quale quandu u solutu si dissolve in u solvente si dissocia in ioni o si decompone, l'esempiu u più cumunu di sta suluzione hè quellu di u sale in acqua, postu chì decompone i so ioni in quelli di u liquidu chì provoca a dissoluzione.

Soluzioni formulate

Sò in sostanza sostanze basate annantu à u calculu di l'elementi è u pesu atomicu chì u cumponenu.

Cumu calculà i valori di e sostanze?

Per calculà i valori di una soluzione, hè necessariu sapè quale sò e sostanze in cui a procedura serà applicata, da chì serà guidatu per procedere à aduprà l'unità fisiche o l'unità chimiche.

In unità chimiche sò molarità, è a normalità mentre in unità fisiche sò a massa di u solutu è u so vulume.

Unità chimiche  

  • Molarità: Hè a misura chì si pò truvà di solutu in una soluzione, sia di carattere ionicu, moleculare o atomicu, chì nurmalmente u fattore chì a altera hè a temperatura. In chimica hè cunnisciuta cum'è cuncintrazione molare, questu hè definitu da a lettera M.
  • Normale: Hè definitu cum'è a relazione chì esiste trà a quantità di solutu, cù quella di u solvente.
  • Unità fisiche
  • Percentuale di massa per massa: hè a percentuale di ml di solutu chì hè in una soluzione per ogni 100 grammi di a sustanza dissolvente.
  • Volume percentuale per massa: hè a percentuale di grammi di un solutu chì hà una soluzione per ogni 100 ml di solvente.
  • Percentuale di volume per volume: si riferisce à a quantità in millimetri o centimetri cubi di solutu per 100 centimetri cubi o millimetri di solvente.

Ci hè da nutà chì per questi prucessi hè necessariu sapè chì a cuncentrazione hè a relazione chì esiste trà a quantità di solutu è a quantità di solvente chì esiste in una soluzione, chì pò esse spressa in tutti i modi vistu sopra.

Cum'è hè ancu assai impurtante cunnosce a solubilità di e sostanze, chì sò a capacità di un solutu di diluisce in un solvente, chì dipenderà da a temperatura è a pressione, questu hè calculatu pigliendu e percentuali di molarità è di normalità.

Differenze trà e soluzioni valutate è empiriche

A differenza principale trà queste duie soluzioni hè chì quelle empiriche sò quelle in cui a quantità esatta di solutu in una soluzione ùn pò micca esse determinata, è quelli valutati sò quelli chì, cum'è u so nome dice, anu valori, vale à dì, i so cumpunenti sò calculable.

Si puderia dì chì e soluzioni empiriche sò quelle chì sò effettuate per prova è errore, mentre quelle valutate sò pianificate è di solitu perfette, postu chì ùn pò esse un margine d'errore à u mumentu di a so realizzazione, perchè anu una certa quantità di e sostanze. mischjà.

Cumu uttene una soluzione apprezzata?

I risultati chì ponu esse ottenuti da e soluzioni titulate sò effettuati per mezu di alcuni esercizii in cui tuttu ciò chì si vede in questu articulu hè applicatu, per determinà u livellu di solubilità di ogni componente.

Per determinà questu, i fattori determinanti devenu esse presi in considerazione: a temperatura di e sostanze, a pressione in casa di esse gasi, a natura sia di i solventi sia di i solventi, a presenza di ioni, u pH di a soluzione è a presenza di complessi agenti.

A solubilità dipende da i fattori KPS indica a capacità ionica di e sostanze chì li furniscenu, alcuni esempi di e proporzioni di solubilità ponu esse menzionati.

  • Cumpostu: crematu di bariu, formula: caBO3, KPS à 25 gradi Celsius 2.58 × 10
  • Cumpostu: fluoruru di bariu, formula baF2, KPS à 25º gradi Celsius 1.84 × 10
  • Cumpostu: idrossidu d'aluminiu, formula Al8HO) 3, KPS A 25º gradi Celsius 3 × 10

Oltre à osservà attentamente i livelli di concentrazione di e sostanze, chì a so volta aiutanu à determinà i so livelli di solubilità.

Analizendu u so vulume è a so massa, secondu a sustanza, è cunnosce a so volta i so valori molari o a so concentrazione molare, i valori di una sustanza saranu cunnisciuti, questu hè generalmente praticatu per mezu di prucedure meticulose chì ponu esse un pocu cumplesse.

Un esempiu di un livellu di solubilità puderia esse quellu di zuccheru, chì à una temperatura di 20 gradi Celsius, hà una capacità di diluisce 1330 grammi di questu per ogni litru d'acqua, ancu se hè un prucessu lentu, si pò uttene, questu ci vuleria circa 30 minuti per ottene.  


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.