Tipi di falzie

mitomanicu

Sì avete mai piantatu di pensà à a filosofia è a psiculugia, sò sfarenti trà di elli ma sò ancu ligati in parechji modi. Un modu di relazione hè chì trattanu temi di idee è penseri. I tippi di falzie li uniscenu ancu.

Truvemu e falzie logiche è argumentative, cuncetti chì sò aduprati per validà o caccià cunclusioni chì si ghjunghjenu in una conversazione o dibattitu. Dopu avemu da parlà più nantu à stu tipu di cuncettu.

Chì sò e falazie?

Una falacia hè un ragiunamentu chì ancu se sembra un argumentu validu, ùn hè micca. Hè un ragiunamentu difettuosu è e inferenze chì sò presentate ùn ponu esse accettate perchè ùn sò micca valide.

Indipendentemente da se a conclusione di a falacia hè vera o micca (pò esse vera per casu), u prucessu per u quale avete arrivatu à stu ragiunamentu ùn hè micca currettu perchè ùn seguita micca e regule logiche. Hè impurtante ricunnosce tali argumenti invalidi in e relazioni d'ogni ghjornu per scopre ciò chì ùn sò micca verità assolute.

Fallacie è psiculugia

A ghjente hà sempre avutu una certa tendenza longu à a storia à sopravvalutà a so propria capacità di pensamentu raziunale, esse sottumessu à regule logiche per agisce è argumentà in modu cuerente.

Si capisce chì un adultu mentalmente sano agisce secondu motivi è ragiunamenti chì ponu esse spressi facilmente è chì di solitu rientranu in u quadru di a razionalità. Quandu un essere si comportava irrazionalmente, si pensava chì era per debolezza o perchè a persona ùn sà micca valutà a coerenza di e so azzioni.

Hè statu in l'ultimi anni quandu hà cuminciatu à accettà chì u comportamentu irrazionale sia in a nostra vita cum'è qualcosa abituale, quellu a razionalità hè l'eccezione è micca u cuntrariu. E persone si movenu da impulsi è emozioni chì ùn sò micca sempre raziunali.

relazione trà e persone

Per via di quessa, e falzie chì sò in u nostru ghjornu à ghjornu ma chì devenu esse cunnisciute per avè pocu pesu anu cuminciatu à esse cunnisciute. A filosofia studia e falazie stesse è a psiculugia indaga cume sò aduprate. Sò falsi argumenti prisenti in a sucietà.

I tippi principali di falazie

Ci hè una infinità di tippi di fallacce perciò ci concentreremu nantu à i più cumuni. In ogni casu, sapendu quelli chì avemu da dettagliare, serviranu da riferimentu per pudè rilevalli in u ragiunamentu. Per urganizalli in modu da pudè capì bè, i metteremu in duie categurie: e falzie formali è non furmali.

Fallacie non formali

Stu tipu di falacia hè ciò chì l'errore di ragiunamentu hà da fà cù u cuntenutu di l'argumentu. Sò argumenti chì ùn permettenu micca di ghjunghje à cunclusioni, sì i premessi sò veri o sì ùn sò micca. Questu significa chì l'idee irrazziunali sò aduprate sò l'operazione di e cose per dà u sintimu di ciò chì si dice hè veru, ma ùn hè micca.

  • Fallacia ad ignorantiam. Un idea hè presa per scusa solu perchè ùn pò micca esse dimustrata chì hè falsa.
  • Fallacia ad verecundiam o falacia di l'autorità. Sì qualchissia in auturità dice una premessa deve esse vera.
  • Argumentu ad consequentiam. A veracità di una premessa dipende da se hè desiderabile o micca.
  • Generalizazione affrettata. Generalizazione senza prova.
  • Fallacia di Straw Man. L'idee di l'avversariu ùn sò micca criticate ma piuttostu manipulate.
  • Post hoc ergo propter hoc. Se qualcosa accade dopu à un'altra cosa, hè perchè hè causatu da a prima cosa chì hè accaduta, senza altre prove chì indichinu altrimente.
  • Fallenza ad hominem. A veracità di l'idee hè nigata solu perchè e parti negative di l'idee sò messe in risaltu. Puderanu ancu esse distorti.

relazione trà e persone

Fallacie formali

In questu tippu di falacia sò perchè u cuntenutu di l'idee ùn permette micca di ghjunghje à a conclusione chì hè stata ghjunta, sì micca chì a relazione trà argumenti rende l'inferenza invalida. I fiaschi ùn dipendenu micca da u cuntenutu ma da u ligame di l'idee. Ùn sò micca falsi ragiunendu idee irrelevanti, sinò perchè ùn ci hè micca cuerenza in l'argumentu adupratu.

Quandu stu tippu di falacia si verifica, hè rilevatu videndu se l'argumentu hè conforme à e regule logiche o micca. Dopu avemu da vede alcuni tippi:

  • Negazione di l'antecedente. Hè una falacia chì parte da un cundiziunale. Per esempiu: "Se li dò una rosa, s'innamurà di mè". Quandu u primu elementu hè nigatu, hè inferitu in modu sbagliatu in u sicondu chì hè nigatu: "Se ùn li dò micca una rosa ùn s'innamurà mai di mè".
  • Affirmazione di u cunsequente. Face ancu parte di un cundiziunale cù l'esempiu precedente, ma u secondu elementu inferisce di manera errata ancu se u primu hè veru. Per esempiu: "Se appruvu, avemu una biera" / "Avemu una birra, allora appruvu".
  • Terminu mediu micca distribuitu. Hè un sillogisimu chì cullega duie prupurzioni ma ùn hà alcuna cunclusione dunque ùn hà micca cuerenza cum'è un inseme. Per esempiu: "Ogni grecu hè europeu", "Certi tedeschi sò europei", "Dunque qualchì tedescu hè grecu".

A mente hè assai putente

cunchiusioni

Cum'è l'avete vistu, soprattuttu se ùn sapiate micca ciò chì eranu e falzie prima di leghje st'articulu, sò frasi è argumenti chì sò aduprati ogni ghjornu in a vita di e persone. In ogni sfera suciale, ancu in pulitica.a vi pudete ritruvà cun falzie constantemente.

Hè impurtante di sapè ricunnosce li è analizalli per chì in questu modu, ancu se li rilevate, ùn nebulichinu micca i vostri criteri o u vostru pensamentu criticu. Di listessa manera, una volta chì i cunniscite ùn cascarete micca in elli è se duvete discute qualcosa, a ferete sempre cercendu a verità assoluta è micca solu parziale.

D'ora in avanti, pudete esse più perspicace è truvà quelle falzie chì pudianu passà inosservate ma avà, sapete ciò chì sò, ciò chì significanu è perchè esattamente accadenu. Ancu se a persona chì li dice ùn hè mancu cuscente chì ciò ch'ellu dice hè una falacia.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.