Tipi di creatività secondu Maslow, DeGraff, Taylor è Guilford

Avemu spessu osservatu chì ci sò persone cun abilità particulari, chì li permettenu di creà oggetti, uttene prudutti è / o furnisce soluzioni à diversi bisogni o prublemi in a vita. Ognunu a faci in modu diversu, è questu dipenderà da u modu in cui i so a creatività. Per sapè un pocu di più nantu à questu sughjettu, spieghemu in l'articulu seguente alcuni tippi di creatività alzati da diversi autori in a zona.

Chì sò i tippi di creatività?

A creatività pò esse definita cum'è un prucessu in cui l'individui, da un sentimentu d'ispirazione spontanea, hà a capacità di sviluppà un pruduttu specificu; o solu ghjunghje à una soluzione à una situazione aduprendu e vostre cunniscenze è abilità.

Hè una capacità altamente studiata, micca solu da un puntu di vista psicologicu, ma dinò chì li furnisce un numeru infinitu di applicazioni in u campu di a scienza. Propiu per questa ragione hè stata cunsiderata cum'è un prucessu, pruduttu è qualità derivatu da un cuntestu specificu in cui si trova un individuu; in più, ancu cum'è una caratteristica caratteristica di a personalità di u listessu.

Questu pò esse classificatu in modi diversi secondu i diversi autori è e teurie alzate finu à avà; ma da un puntu generale, ci sò trè tippi di creatività discrittu quì sottu:

Creatività nurmativa

Hè una in a quale l'idee nascenu per analizà diverse situazioni, è risolve le. Questu hè unu di i più apprezzati in u campu di u travagliu, postu chì hè quellu chì genera a più grande efficienza in relazione à i costi è i benefici.

Creatività esplorativa

A creatività esplorativa hè quella in cui l'idee chì nascenu ùn sò micca ligate à una necessità o un problema specificu. Tuttavia, questu ùn hè micca una limitazione, postu chì se u scopu di u penseru era di furnisce una soluzione, diverse possibilità per questu saranu esplorate in u prucessu. Hè propiu per questa ragione chì si afferma chì stu tippu di creatività stimula l'interrelazione di a cunniscenza chì hè pusseduta.

Creatività per casu

Cum'è u nome indica, in questu casu i processi di creatività sò fatti à casu, dendu à i prudutti assai bè ricevuti. Un esempiu di stu tipu di situazione hè capitu da quelli cunnisciuti cum'è "serendipità".

Creatività secondu vari autori

1. Tipi di creatività secondu Maslow

Sicondu Maslow ci sò dui tippi di creatività: a primaria è a secundaria. Tramindui sò cunsiderati cum'è elementi estremamente impurtanti, chì malgradu esse motivati ​​da diverse ragioni, finiscenu per cumplementà o fusionà in un unicu prucessu.

Creatività primaria

A creatività primaria hè direttamente associata à u prucessu di ispirazione creativa. Hè carattarizatu da a spuntaneità è da l'impruvisazione, è si sviluppa spessu cù mutivi festivi; In altre parolle, hè una qualità naturale è particulare in ogni persona.

Creatività secundaria

A creatività secundaria hè quella induve i prucessi d'ispirazione è di creazione sò fatti in modu cuntrullatu, per espone un pruduttu finale specificu. Questu hè caratterizatu da richiede grandi dosi di preparazione è sforzu, in un eserciziu esaustivu di disciplina è dedica.

2. Creatività secondu Jeff DeGraff

Per a so parte, u prufessore è ricercatore Jeff DeGraff distingue cinque tippi di creatività da un puntu di vista esplorativu: mimeticu, analogicu, bisociativu, narrativu è intuitivu.

Mimicry

A creatività mimetica hè definita cum'è a capacità di creà da qualcosa chì esiste dighjà. Hè cusì, ciò chì si ottiene da stu prucessu serà u risultatu di l'imitazione o copia di qualcosa chì hè digià cunnisciutu, cusì u so gradu di cumplessità hè abbastanza bassu.

L'aghjettivu "mimetic" vene da a parolla "mimesis", aduprata per denuncià l'imitazione di l'altri. Questu hè unu di i tippi di basa di creatività, postu chì ùn richiede micca preparazione è pò ancu esse sviluppatu da l'animali. In fatti, in u campu educativu hè largamente adupratu per pudè applicà e diverse tecniche o cunniscenze acquistate in una materia in altri.

Analogu

Hè una in a quale l'idee chì nascenu sò u risultatu di diverse analogie, fatte da u raportu di e cunniscenze acquistate. Questu significa chì per capisce quelle cose chì sò scunnisciute, l'individuu ricorre à quelli chì cunnoscenu; Attraversu u paragone basatu annantu à sumiglie è metafore, hè pussibule digerisce a nova infurmazione.

Bisociativu

La creatività bisociativa Hè una in a quale duie idee cumpletamente diverse sò unite, chì porta à a creazione o a soluzione di qualcosa. Hè carattarizatu da fluidità, flessibilità è flussu, trè termini cundensati in unu cunnisciutu cum'è 3F. Queste dicenu chì a bisociazione si realizza per mezu di a riunione di idee assai diverse, chì ponu esse urganizate in modu ingeniosu in un certu puntu di u prucessu, chì serà piacevule per l'individuu è permetterà u flussu di a stessa di ottene u risultatu.

Narrativa

Si riferisce specificamente à a capacità di una persona di creà storie. Per fà questu, usa a cunnessione di i vari elementi chì custituiscenu una narrazione, cum'è i caratteri, l'ambiente, l'azzioni, u tempu, u tippu di narratore, è certe risorse cume u dialogu, a descrizzione è un bon eserciziu grammaticale.

Intuitivu

Hè una in a quale l'idee chì urigginanu ùn sò micca basate nantu à l'imaghjini preesistenti o a cunniscenza, cusì necessitanu una larga capacità di astrazione.

A creatività intuitiva hè una qualità assai utile per risolve i prublemi, postu chì permette di sviluppà idee basate annantu à u principiu chì ogni situazione hà una soluzione, è e limitazioni, ironicamente stabilite da e cunniscenze esistenti, sò cumpletamente omesse.

Questu hè unu di i tippi di creatività chì ponu esse stimulati o sviluppassi attraversu a pratica di meditazione è yoga, postu chì prumove a purificazione mentale è sveglianu a cuscenza.

3. Creatività secondu Edward Taylor

Alfred Edward Taylor, per a so parte, presenta cinque modi in cui a creatività si manifesta in l'individuu:

Sprissivu

Hè unu chì si manifesta in i primi anni di vita, cusì hà attribuzioni congenite, vale à dì, include abilità di ogni persona. Hè da ellu precisamente chì altre abilità ponu esse sviluppate.

Pruduttivu

Questu hè unu di i tippi di creatività cunnisciuti per a so natura pratica, postu chì implica u sviluppu di cumpetenze, chì distingueranu l'individuu.

Inventore

Hè una in a quale l'idee chì sò generate nascenu da l'usu di l'esperienza è di e cunniscenze digià acquistate prima, in un modu originale.

Innovativu

A creatività innovativa hè definita cum'è quella caratterizata da un altu livellu di astrazione, chì permette di mudificà, migliurà o creà un novu prucessu sia in scienza sia in arti.

emergenti

Sicondu Taylor, in un modu assai simile à a classificazione di Degraff, afferma chì a creatività emergente hè una di e più cumplesse, postu chì porta à u sviluppu di principii, fundamenti è idee totalmente innovatori. Naturalmente, questi sò pocu cumpresi da l'altri livelli descritti, postu chì hè separatu da l'imagine predefinite.

4. Creatività secondu Joy P. Guilford

Infine, Joy P. Guilford presenta una classificazione differente di creatività da Degraff è Taylor.

Filogenetica

Hè què creatività caratteristica è dominante in ogni persona, è chì hè spressu è sviluppatu indipindente di u tippu di furmazione ch'elli anu avutu.

Potential

Strettamente ligata à a filogenetica, hè quella derivata da l'attitudini o capacità particulari di ogni persona, chì custituiscenu u so putenziale. A creatività potenziale hè quella chì permette a relazione di l'individuu cù l'ambiente, è dunque, a so trasfurmazione.

Fatturale

Si manifesta à a fine di u prucessu di creazione, dunque pò esse definitu cum'è l'espressione o u pruduttu di questu. Hè strettamente ligata à u tippu cineticu.

Cinetica

Cum'è u nome implica, implica movimentu. A creatività cinetica hè quella chì si manifesta in u prucessu creativu.

Cumu hè statu pussibule di dichjarà, u prucessu di creazione richiede l'usu di diverse risorse cerebrali (malgradu u fattu chì queste sò principalmente associate à l'emisferu dirittu di u cervellu); chì sò sviluppati in modu particulare in ogni persona. A so comprensione è sfruttamentu in u campu accademicu, di travagliu o persunale richiede un studiu approfonditu di elli, è questu hè l'importanza di cunnosce i diversi modi in cui pò esse realizatu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.