Classificazione di i sfarenti tippi di rilievu è e so caratteristiche

A terra hè stata furmata 4600 miliardi d'anni fà, è in tutta a so storia si hè stata trasfurmendu è sottuponendu mudificazioni chì sò dovute à i varii fenomeni chì accadenu in u risultatu di l'interazzione trà i so cumpunenti.

Quandu guardemu intornu à noi, vedemu e stesse muntagne, e stesse valli di tutta a nostra vita, tuttavia ciò ùn significa micca chì tuttu u tempu ch'elli sianu stati cusì, a faccia di a terra sia sempre in mutazione, ancu se ùn la pudemu percepì, postu chì parechji sò i cambiamenti chì si producenu pianu è pianu, ma altre volte i cambiamenti sò più viulenti è li pudemu evidenzia rapidamente. E forze chì urigginanu questi cambiamenti in a crosta terrestre è a formanu sò cunnisciute cum'è diastrofisimu, è accadenu cum'è un modu per a crosta stessa per equilibrassi, postu chì e particelle chì si usanu in un locu devenu esse depositate in un altru, chì produce un affundamentu è origina una pressione nove chì porta in cunsequenza chì un altru locu nantu à a superficia terrestre si alza.

U rilievu hè l'inseme di e sfarente forme è caratteristiche geografiche chì custituiscenu a superficia terrestra è u fondu oceanu, è include a differenza d'altitudine di i punti alta è bassa di qualsiasi superficia.

Diversi tipi di sollievu

E diverse forme chì a terra presenta sò ripresentate da u rilievu è questu hè divisu in dui grandi gruppi: U rilievu cuntinentale è u rilievu oceanicu.

Tipu di sollievu cuntinentale

El rilievu cuntinentale. Hè cumpostu di e diverse forme chì si trovanu in i cuntinenti, vale à dì, a superficia emersa di a crosta terrestre. E forme di u rilievu cuntinentale ponu esse sparte in i gruppi seguenti:

  • Moutains. Custituiscenu e zone di elevazione più alte, cù inugualità assai brusche chì si manifestanu in pendite assai ripide, valli affundate è picculi picchi. Hè comunemente accettatu chì e muntagne anu altezze chì sò sopra à 600 metri. Sò presentati cum'è catene muntagnose, catene è Cordillere. Trà i tippi di muntagne avemu:
  • Serranias. A Sierra da a lingua latina serra, hè un sottogruppu di Montagne chì, perchè si trovanu in un altru sistema muntagnolu più grande è chì a so linea di cime hà una forma serrata rotta o abbastanza pronunciata, hè generalmente più longa di larga è u so assu centrale hè chjamatu l'asse. urugrafica.
  • Catene. Cunnisciutu ancu cum'è catene muntagnose, u so nome vene da u latinu Catena, chì significa una successione di ligami chì sò uniti in qualchì modu. Una catena muntosa hè una seria di muntagne chì sò ligate inseme è chì a so estensione hè più grande di a catena muntosa.
  • catena di muntagna Una catena muntosa hè una catena di muntagne chì sò ligate inseme. Sti successioni muntagnoli sò stati furmati in i limiti cuntinentali da l'accumulazione di sedimenti, postu chì a cumpressione esercitata da a pressione laterale, hà pruduttu pieghe è hà generatu elevazioni.
  • Altipiani. Sò altipiani in forma tabulare, situati à più di 200 metri d'altezza. Sò terreni elevati cù cime piatte, ghjè per quessa ch'elli sò cunnisciuti ancu cum'è altipiani. Anu caratteristiche simile à quelle di a piaghja, ma si trovanu sopra à 600 metri d'altitudine.
  • Coline  Sò elevazioni di u terrenu chì sò menu altezze è menu cumplesse cà u rilievu di e muntagne. Si trovanu trà 200 è 600 metri di altezza. Meno bruscu in natura. Di solitu custituiscenu spazii di transitu trà muntagne è pianure, è occupanu spessu grandi spazii di terra adatti per l'agricultura è a furmazione forestale.
  • Valli E valle sò depressioni generalmente occupate da un fiume. Sicondu a so origine, sò glaciali o fluviali.Le valle di u fiume sò uriginate da l'erosione prodotta da un fiume, ghjè per quessa chì sò strette è prufonde è anu un prufilu in forma di "V". D’altronde, e valli glaciali sò urigine di l’erosione causata da u passaghju di un ghiacciaio, dunque sò più larghe, cù un fondu pianu è un prufilu in forma di “U”. L’irrigazione custante in e valli li face assai fertili.

Tipi di rilievu oceanu.

U rilievu oceanicu. Hè cunsideratu cum'è parte di stu gruppu, u mantellu di a terra chì si trova in u fondu di l'oceani. Hè ancu cunnisciutu cum'è sollievu marinu, sollievu sott'acqua o fondu oceanu. Dentru e furmazione di u rilievu oceanicu truvemu:

  • A piattaforma cuntinentale: Hè a regione di u fondu oceanicu u più vicinu à a costa. Hè cumpostu da un allargamentu pianu di larghezza più grande o minore secondu e regione è chì presenta una leggera crescita di prufundità quandu si alluntana da u liturale. U so livellu varieghja trà 0 è 200 metri sottu à a superficia di u mare. A maiò parte di e piante marine è di e spezie animali si trovanu in questa zona.
  • A Pista Continentale. Implica una forte calata o discesa trà u pianu cuntinentale à livelli trà 3000 è 4000 metri di prufundità. Hè a zona di precipitazione di i sedimenti, chì hè cuntrullata da a gravità, in particulare da i currenti chì scorrenu in a direzzione di a pendenza di a pendenza, finu à u fondu induve i sedimenti sò depositi in forma di strati o strati è originanu ventilatori sott'acqua. (Accumulazioni di sedimenti in forma di ventula versu e zone più profonde di i mari. A pendenza, inseme cù a piattaforma continentale, occupa 78 milioni di chilometri quadrati di superficie, quasi un quartu di u fondu marinu.
  • Bacini sottumarini. Hè una grande depressione in a superficia terrestra di u fondu oceanu, hè logicamente occupata da l'oceanu, chì tippi di rilievi funnamintali sò i seguenti:
  • Pianura abissale. Vaste zone piatte furmate da sedimenti d'origine cuntinentale.
  • Trincee oceaniche Sò depressioni longhe è strette, induve e placche di a litosfera sò distrutte da subduzione. Quandu duie placche di a crosta terrestre si scontranu, l'oceanicu, chì hè u più densu, hè piazzatu sottu à a placca cuntinentale, chì hè menu densa, dendu origine à trincee è zone di attività sismica.
  • Creste oceaniche. Cordillere formate nantu à u fondu oceanu intornu à un fondu di espansione, quandu duie placche si separanu, si apre una fessura attraversu a quale cresce u materiale magmaticu è si crea una simmetria chì diventa un centru da i dui lati di u centru di a fessura. In queste creste ci hè, dunque, una grande attività vulcanica è sismica.
  • Muntagne Mare. Colline vulcaniche è guyoti: I monti sottumarini sò elevazioni di u fondu marinu, d'origine vulcanica chì ghjunghjenu finu à 1000 metri sopra u fondu. E culline vulcaniche Sò simili à e muntagne oceaniche, ma a so altezza hè media di dui centu cinquanta metri. I guyots Sò cuni vulcanichi truncati (piatti).

Classificazione secondu a so origine

L'inegualità di u rilievu terrestre cuntinentale sò duvute, in parte, à l'azione di forze endogene, e manifestazioni più evidenti di e quali sò diastrofisimu è vulcanisimu. U gruppu di prucessi chì producenu queste forze hè chjamatu tettunisimu. L'attività tettonica dà nascita à un tipu di rilievu cunnisciutu cum'è rilievu strutturale.

In più di e forze endogene in a furmazione di u rilievu territuriale cuntinentale, intervenenu prucessi esogeni cum'è a intemperia, l'erosione è a sedimentazione, guidati da l'energia solare. Grazie à questi prucessi, u Sollievu di gradazione.

A forma di u rilievu dipende tandu da a so genesi è a so struttura: ,hè u risultatu di forze endogene; à u cuntrariu u sollievu di l'erosione include forme micca strutturali chì sò prudutti di modellazione

Classificazione di u rilievu strutturale

In u rilievu strutturale, si ponu distingue trè categurie principali:

Cratoni sò parti relativamente stabili di i cuntinenti, sò nuclei antichi di i cuntinenti. Sò fundamentalmente custituiti da un scudu è una estensione sotturata sottostante cunnisciuta cum'è un plintu o una piattaforma.

Muntagne è rilievi tettonichi. Queste sò state prodotte da orogenesi, chì hè u prucessu di furmazione di e muntagne, da pieghje o difetti è da movimenti epirogenici, movimenti di sollevamentu è di affundamentu di a crosta terrestre.

Muntagne è altri accidenti furmatu da l'accumulazione di rocce fuse (lava) chì cresce per eruzione da l'internu di a litosfera.

Classificazione di u rilievu micca strutturale

Hè unu chì hà a so origine per l'azzione di forze esterne o esogene chjamate ancu gradazione chì sò cuntrarie à e forze endogene originate da u tettunisimu. Queste forze tendenu à riduce l'accidenti o irregolarità di a superficie causate da u tettonismu.

E forze di gradazione anu a so origine in l'idrosfera (fiumi, onde, maree, currenti oceanichi) in a criosfera (ghiacciai), in l'atmosfera (venti) è in a biosfera (animali è piante) Questi agenti piglianu a so energia da u sole è agisce per gravità.

E forze di gradazione si manifestanu attraversu trè prucessi maiò:

Intemperia: prucessu attraversu u quale e rocce si disintegranu dissolve da l'azzione di e forze esogene.

Erosione. Inseme di prucessi di mudellazione di a superficia terrestre da agenti naturali cum'è: acqua, ghjacciu è ventu, include u trasportu di materiali ma micca intemperii.

Sedimentazione: deposizione di materiali rocciosi travagliati da l'erosione, frammentati è trascinati da agenti cum'è fiumi, onde, ventu, ghiacciai, è ancu l'accumulazione d'organismi morti o di sostanze chimiche.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Erick dijo

    Grazie per a vostra cullaburazione in u nostru interessu per amparà

bool (veru)