E 7 tradizioni è usanze più riprisentative di u Perù

U Perù hè unu di i paesi cù una grande diversità culturale, postu chì hà una divisione di a costa, di e muntagne è di a giungla chì ci offre parechji usi è tradizioni secondu a regione. Sia a gastrunumia, a musica, l'artigianatu è e feste sò cose chì duvete sperimentà se viaghjate in u territoriu, postu chì e tradizioni è l'usi di u Perù onestamente ùn ponu mancà.

Ci sò parechje tradizioni di u Perù chì puderiamu nome, cum'è carnavali, piatti gastrunomichi o celebrazioni religiose; chì spiegheremu in dettu quì sottu.

A gastrunumia

patata ripiena

In Perù a gastrunumia hè una di e più varie, chì hà u più grande numeru di piatti tipichi è hè ancu sinceramente deliziosa; postu chì frà ellu hè pussibule truvà una incredibile cumbinazione culturale di elementi di l'antichità cum'è l'Incas, l'Amazonia, i Spagnoli è l'Africani in cumbinazione di talianu, francese è giapponese.

Frà i piatti i più impurtanti pudemu truvà u patata ripiena (carne, cipolla, alivi è ovu), u pollu chili (crema, brodu, pianu è pollu), causa (patate, limone, chili, spezie è certe volte tonnu) è Ocopa (latte, biscotti, furmagliu, arachidi, cipolla, agliu è chili).

Balli o balli

celebrazione

U folklore peruvianu hè carattarizatu da a so abilità capacità à fà musica è da a so origine spagnola, chì torna à furnisce più diversità à u cultura di u Perù. Per esempiu, ci sò trè balli tipichi chì sò abitualmente praticati in questu territoriu: a zamacueca, a celebrazione è u huayno.

U primu hè pupulare in a regione andina; mentre chì u secondu (El festejo) hè u più riprisentativu di u paese è hè d'origine afro-peruviana. Quest'ultima hè più cà tutte e danze più usate in a zona di l'Ande peruviane, dunque questa danza hè di solitu praticata in ogni celebrazione di natura festiva.

Articuli

petre huamanga

Hè ancu unu di l'articuli più varii, creativi, funziunali è culuriti in u mondu, postu chì l'antenati di u Perù anu realizatu questa attività cun successu tutale, indipendentemente da u materiale. Trà l'opere più riprisentative di u Perù ci sò i cumpagni scippati, e petre Huamanga o u baroccu zuccatu in legnu.

Alcune tradizioni di u Perù

  • L'usu di a tessitura hè una tradizione di u Perù, postu chì queste anu resu assai più faciule in u futuru di ricunnosce a cultura à a quale appartenianu i coloni. E donne in u Perù tendenu à tesse dapoi i tempi preispanichi è parechji di questi disegni sò veramente incredibili.
  • In u mese d'ottobre, i neri chì ballanu in a festa di u Signore di a Misericordia o in qualchì altra festa religiosa, celebrendu l'ultima dumenica di u mese. Tuttavia, l'omi chì facenu parte di a cunfraternita si vestenu di biancu in Pasqua.

festa di u signore di a misericordia

Diversi usi di u Perù

  • In Natale, a notte hè generalmente celebrata u 24 di Dicembre per aspettà 12 ore di notte è cusì cene, felicitazioni è rigali. In più, manghjanu di solitu un tacchinu cottu o un porcu allattante, cicculata caldu, applesauce è panettone.
  • In parechje chjese peruviane una messa chjamata "La misa del gallo" hè celebrata à 10 ore u 24 di dicembre.
  • In Carnavale hè assai cumunu per l'abitanti di e cità di sorte à ballà è cantà a canzona di u guerriero. In queste date sò preparati brodi d'agnellu piccanti, hè celebratu u Mercuri di e Ceneri è sò cuparti di parechji culori.

U festival Inti Raymi

Parti Inti Raymi

Hè una celebrazione di e tradizioni è l'usi di u Peruviu chì si face ogni 24 di ghjugnu di ogni annu in a Piazza d'Armi, chì si trova in a cità di Cusco; induve a ghjente và in a Fortezza di Sacsayhuamán è l'attività hè fatta da l'Inca.

Festa di a Marinera

festa di a marinera

Hè festighjatu à e date da u 20 à u 30 di ghjennaghju, induve un gran numeru di persone participanu indipendentemente da l'età di ognuna. Si passa in Trujillo.

In questu, i balli dimustranu cù i so muvimenti l'agilità di e donne è u corteghju di l'omu, chì inseme formanu un ballu elegante di coppia.

Quessi eranu i usanze è tradizioni di u Perù ch'è no vuliamu prisentavvi, sì andate in viaghju in quellu paese o simpricamente cunnosce a so cultura. Ùn vi scurdate di sparte l'entrata nantu à e vostre rete suciale se vi hè piaciutu, è lasciate un cummentariu in casu di dubbiti o vulete cuntribuisce à più tradizioni / usanze di stu paese maravigliosu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

11 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   M. Anghjuli dijo

    Vogliu D'armes de baba è ùn sò micca cumu !!

  2.   M. Anghjuli dijo

    Vogliu annullà l'abbunamentu di e risorse di auto-aiutu !!

  3.   mudcam dijo

    Vogliu publicazioni d’autoaiutu, micca sta scimità chì ùn mi serve micca!

    1.    anònimu dijo

      Chjudite a bocca

  4.   anònimu dijo

    f

  5.   Romina Rojas amador dijo

    Ch'elli sianu quelli custumi sò belli o. Mi piacerebbe manghjà manghjà peruviana chì ùn smetti micca d'avè quelle usanze

  6.   Vxnii dijo

    Eccu, ùn sò micca di chì paese site, ma dì chì per mè hè un offesa.Un offesa à e mo usanze chì ciò chì u zitellu hà scrittu hè assai bonu è ùn avete micca da dì chì sò cose stupide chì ùn funziona micca cusì prima di cummentà, pensate à ciò chì l'altri penseranu o à ciò chì vanu à sente postu chì in u mo casu mi offende è troppu.

  7.   Virginia Days dijo

    Salutu, mi piace chì publiciate quelle tradizioni è usi di i nostri vari paesi. In listessu modu, cum'è facultà spagnola in una università è cum'è peruvianu (sò di Lima), vogliu chiede di cambià in Danzas o Bailes, Zamacueca per Marinera. La Zamacueca hè cilena, micca peruviana. In u Perù avemu dui tippi di marinari, tramindui di a costa: (1) u marinaru di u nordu di a regione Trujillo, chì hè assai allegru è balla senza scarpi. (2) a marinera di Lima, tipica di Lima, hè assai classica è elegante è hè ballata cù tacchi. In a zona andina, SOLU u Huayno o Huaynito hè ballatu, chì differisce secondu ogni cità. Ùn pare mancu u marinaru. A musica afro-peruviana, cumpresu u Festejo, hè d'origine afro è hè ancu assai felice, è di sicuru, hè ballata nantu à a costa. Avemu ancu una musica tribale chì nasce in a giungla di a nostra Amazonia, è hè assai ligera è allegra. Queste quattru balli sò sfarenti trà di elli, è tipichi di una regione. Avemu trè zone marcate: a costa (à u livellu di l'Oceanu Pacificu), a sierra (catena montuosa di l'Andi) è a giungla (Amazon).

  8.   Virginia A. Dias dijo

    Salute! Cum'è peruvianu è membru di a facultà spagnola di una università, mi piacerebbe dumandà à quelli chì publicanu è mudificanu sta meravigliosa pagina se volenu per piacè cambià duie cose. U primu hè in a parte di i balli. Zamacueca ùn hè micca ballatu in Perù. A zamacueca hè cilena, mentre chì a MARINERA hè peruviana è d'urigine custiera. Ci hè dui marinari, unu da u nordu, da a zona di Trujillo è hè estremamente alegru (balla senza scarpi), è l'altru hè u classicu Lima marinera (elegante è ballu cù tacchi). A musica AFRO-PERUVIANA hè ancu d'urigine custiera, è quella musica include El Festejo, fora di u Landó. U HUAYNO hè SOLU da a sierra o zona andina è hè ballatu in e feste di a serra, micca nant'à a costa. Ci hè ancu musica TRIBAL, chì vene da a nostra Amazonia è hè assai felice è ritmica.

    A seconda currezzione hè a festa Into Raymi. Sta festa hè celebrata à partesi di u Palazzu Koricancha, dopu in a Piazza d'Armi di a cità di Cuzco (a Cattedrale di Cuzco hè ancu quì) è finisce in a fortezza di Sacsayhuaman. Lima, a capitale, hà ancu una Plaza de Armas induve si trovanu a Cattedrale di Lima è u Palazzu di u Guvernu. Per piacè ùn dicite micca chì u Perù hà una sola Plaza de Armas è chì si trova in Cuzco.

  9.   Jose dijo

    Sò Venezuelanu, ùn mi piace mancu appena u Perù

    1.    Peruviana in core____ dijo

      ùn ti piace micca avà guasi tutti di u vostru paese esce per necessità