U putere di u pensamentu negativu

Pensamentu negativu L'avvicinamentu di Natale pone un enigma psicologicu. U Natale hè una festa induve l'emozione di gioia duverebbe predominà. Tuttavia, u sforzu intensu per esse felice in queste date pò esse stancu. Hè difficiule d'esse felice quandu vi manchi una persona cara o mentre manghjate cun quellu cugnatu chì ùn inghjuttite.

I psicologhi ci cunsiglianu di pensà à u pusitivu ma qualchì volta questu si pò riparte. Hè cum'è quandu vi dicenu di ùn pensà micca à un orsu biancu. Più pruvate, più pare l'orsu biancu.

Perchè i cittadini di i paesi più sicuri economicamente riportanu spessu un indice di felicità più altu? Ùn anu nunda da perde, anu digià cunnisciutu u peghju scenariu pussibule.

Un pioneru di u "percorsu negativu" hè statu u psicoterapeuta Albert Ellis (mortu in u 2007). Scopre dinò una idea chjave di i filosofi stoici di a Grecia antica è di Roma: à volte, u megliu modu per affruntà un avvene incertu hè di fighjà micca nantu à u megliu, ma u peghju.

Per superà a paura di a vergogna, Ellis hà cunsigliatu à i so clienti di cullà in u metro di New York è di parlà à voce alta i nomi di e stazioni mentre passavanu per elli. I so pazienti anu avutu un mumentu difficiule ma l'anu trovu e so paure eranu esagerate: nimu li hà dettu nunda, anu ricevutu solu sguardi strani.

I Stoici anu praticatu a tecnica chjamata "A premeditazione di i mali": anu pensatu à ogni dettagliu di u peghju scenariu pussibule chì hà riduttu considerevolmente a so ansietà.

A psicologa Julie Norem stima chì circa un terzu di l'Americani utilizanu istintivamente sta strategia ch'ella chjama "Pessimisimu difensivu". U pensamentu pusitivu, invece, hè u sforzu di cunvince si chì e cose anderanu bè, ciò chì pò rinfurzà a cridenza chì sarebbe assolutamente terribule se e cose andessinu male.

In e corporazioni americane, a duttrina più accettata hè u "cultu di a pusitività". L'impurtanza di mette grandi obiettivi arditi per un'organizazione è l'impiegati sò incuragiti (o custretti) à fissà obiettivi "intelligenti": specifici, misurabili, raggiungibili, pertinenti è attuali.

Tuttavia, sta fissazione di l'ughjettivu cumincia à sbulicà. Durante un studiu fattu nantu à a materia, 45 imprenditori riesciuti sò stati intervistati. Quasi nimu hà realizatu piani d'affari cumpleti o hà realizatu una vasta ricerca di mercatu.

Alcuni di elli anu imaginatu u peghju scenariu pussibule. Invece di fighjà nantu à a pussibilità di ricumpense spettaculari per a vostra impresa, anu calculatu ciò chì serà u costu finanziariu di una cattiva decisione. Se a perdita potenziale era tollerabile, anu pigliatu a decisione.

U scopu di stu pensamentu negativu ùn hè micca di pruvucà emozioni felici o di perseguite u successu. Si tratta di esse realistu accettendu u fattu chì u futuru hè incertu è chì sta vita ci hè inevitabbili sorprese, sia positive sia negative.

U putere di u pensamentu negativu hè particularmente impurtante quandu si parla di un fattu inevitabile di a vita: a morte. Una di e frasi più famose di Steve Jobs hè in relazione cù questu aspettu:

Ricurdendusi chì anderete à more hè u megliu modu chì cunnoscu per evità a trappula di pensà chì avete qualcosa da perde.

Tuttavia, pudemu esse tentati à accunsentì cun A pusizione di Woody Allen nantu à a morte:

"Sò assai contr'à ella."

Pensu chì hè assai megliu di affruntalla cà di evitàla. Ci sò alcuni fatti in a vita chì ancu u penseru pusitivu u più putente ùn pò micca alterà.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

2 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Hilda Beatriz fleitas dijo

    Articulu interessante

  2.   Jose Ghjacobbu Gutiérrez dijo

    Bon articulu