Chì sò i cambiamenti chimichi? Caratteristiche, indicatori è esempi

TrasfurmazioniQuestu custituisce un termine chjave chì determina a forza di u cambiamentu chì move l'evoluzione di i prucessi, in chì certi elementi si combinanu per dà origine à novi cumposti. Prima di e variazioni osservate in un sistema, era adupratu per ricorre à termini stretti cum'è distruzzione è sparizione, ma un principiu irrefutabile hè chì a materia ùn hè micca creata, nè hè distrutta, hè trasformata, E questu significa chì quandu si osserva l'assenza di qualcosa, significa chì hè diventatu parte di un altru cumpostu.

I cambiamenti chimichi implicanu a trasfurmazione di elementi in novi cumposti, chì malgradu esse una cumbinazione di l'elementi originali ponu presentà pruprietà totalmente diverse. Ci hè prucessi in i quali a trasfurmazione hè riversibile, vale à dì, per mezu di a manipulazione meccanica pudemu separà è / o riversà u cambiamentu per ottene l'elementi originali (cambiamentu fisicu), ùn hè micca u casu di un cambiamentu chimicu, perchè u principale A so caratteristica hè l'irriversibilità di u prucessu, cusì i prudutti ottenuti ùn ponu micca esse restituiti à i so elementi originali.

Reazzioni di cambiamentu chimicu

Ogni reazione chimica porta à un cambiamentu di un tipu chimicu induve e sostanze reattive diventanu novi prudutti attraversu u cambiamentu di a struttura moleculare, è l'unione di i so legami.

U principiu determinante in i prucessi chimichi hè dettatu da u lege di cunservazione di a massa de Lavoisier, chì determina chì a massa totale, in i prucessi di cambiamenti chimichi, rimane invariata, ciò chì significa chì a quantità di massa cunsumata in i reagenti deve esse riflessa in i prudutti.

E caratteristiche di i prudutti ottenuti da cambiamenti chimichi dipendenu da diversi fattori:

Numaru di atomi: U numeru di atomi prisenti in ogni cumpostu influenza assai u pruduttu finale, postu chì determina u numeru di ligami è a so natura, è ancu influenzendu direttamente a struttura moleculare di u novu cumpostu. Considerendu per esempiu chì l'elementu carbonu cù 2 atomi di valenza reagisce cù l'ossigenu (chì si presenta in forma bivalente), u risultatu di sta reazione serà u monossidu di carbonu (CO) chì hè un gas tossicu. D'altra parte, se cunsideremu u listessu scenariu, ma sta volta avemu l'elementu carbonu cù una valenza di 4, u risultatu di a reazione serà diossidu di carbonu (CO2), chì hè un gas vitale in prucessi cum'è a fotosintesi è a respirazione.

Temperature: Parechji u consideranu u fattore determinante in u sviluppu di una reazione, postu chì una certa quantità di energia hè necessaria per l'iniziu di u prucessu. Un aumentu di a temperatura si traduce in un aumentu di a velocità di a reazione, indipendentemente da s'ellu hè esotermicu o endotermicu. Questu hè chì, cume a temperatura aumenta, u numeru di molecule cun un'energia uguale o più grande di l'energia di attivazione aumenta, aumentendu cusì u numeru di collisioni efficaci trà atomi.

Attrazione è forza di repulsione: Hè una quantità fisica, cunnisciuta ancu cum'è carica elettrica, chì determina e forze chì attiranu o respingenu i cumposti, cunsiderendu u so campu magneticu. Questu determina a capacità di a materia di sparte fotoni.

Cuncentrazione: A concentrazione di l'elementi participanti hè un fattore determinante in l'occorrenza di una reazione, postu chì più alta hè a concentrazione, ci hè una probabilità più grande di coalizioni.

 

Caratteristiche di cambiamenti chimichi

  • Sò irreversibili, chì significa chì una volta chì i reagenti sò stati cumbinati in novi prudutti, a separazione in i so cumpunenti originali hè impussibile.
  • A struttura moleculare di e spezie participanti hè mudificata cumminendu li.
  • Esse necessitanu, è à turnu ponu liberà energia.
  • A massa tutale ferma custante.
  • Una mudificazione si faci in e pruprietà caratteristiche di u materiale: sciuglimentu, puntu d'ebullizione, solubilità è densità.

 

Indicatori chì un cambiamentu chimicu hè accadutu

Per distingue quandu simu in presenza di un cambiamentu chimicu, una seria di fattori chì devenu esse presi in considerazione sò elencati qui sotto:

  • Presenza di sedimentu o precipitatu: Quandu dui sustanzi sò mischiati, pudemu distingue chì a reazione hè stata, se avemu a presenza di un sedimentu, chì significa chì alcune di e nuove sostanze formate sò insolubili.
  • Cambiamentu di culore: S'ellu aghjunghjemu un indicatore à u mischju, o se realizemu solu a cumminazione di sostanze reattive, hè cumunu di osservà un cambiamentu in u culore iniziale di u cumpostu quandu si producenu cambiamenti chimichi.
  • Evoluzione di u gasu: Parechje volte in i prudutti di e reazzioni truvemu gasi chì sò liberati in l'ambiente.
  • Cambiamenti in pruprietà di basa: Un altru modu per corroborà chì un cambiamentu chimicu hè accadutu hè misurendu proprietà cum'è acidità, odore, proprietà magnetiche o elettriche. Una variazione in elli determina a furmazione di un novu pruduttu.
  • Assorbimentu o liberazione di calore: Facilmente misurabile cum'è variazione spontanea di a temperatura di u mischju.

 

Esempii 

  1. A trasfurmazione di u legnu o di a carta in cennere quandu hè sottumessu à una fonte di calore.
  2. A digestione di l'alimentu, in quale elementi cumplessi sò trasformati in forme più semplici, affinchì u corpu ottene i nutrienti necessarii.
  3. U mischju di l'ingredienti per fà u pane, è a so cucina successiva.
  4. A trasfurmazione di u vinu in acetu.
  5. Fermentazione di u latte per pruduce iogurt.
  6. A trasfurmazione di l'ossigenu in diossidu di carbonu, in u scambiu pruduttu in u sangue in l'alveoli pulmonari.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Apollu Zuleta Navarro dijo

    Questu articulu hè assai bonu, chì aghju dubbi perchè mi pare chì cambiamenti chimichi in a furmazione di un compostu chimicu, à u cuntrariu di ciò chì si dice quì, Pò esse inversatu, l'acqua pò esse separata in H2 è 0 perchè aghju leghjite chì in u futuru, sta prucedura serà aduprata in i veiculi, qualcosa di simile accadrà ancu cù u sistema di fotocatalizzatore chì scompone l'inquinanti in i so cumpunenti innocu in e cità.