5 cunsiglii chì vi aiuteranu se vivite cun qualchissia affettata da un disordine mentale

Campà cù una persona colpita da un disordine mentale, di qualunque tipu, pò esse assai difficiule, è pò mette in periculu a propria salute fisica è psiculogica se l'attrezzi assolutamente necessari ùn sò micca cunnisciuti è applicati per regulà a vita d'ogni ghjornu.

Quella persona malata pò esse un zitellu, un genitore, o u vostru cumpagnu. U vostru disordine pò o ùn pò esse diagnosticatu. Pudete o ùn pò esse sottupostu à trattamentu. Ma in un modu o in l'altru, a cunvivenza cutidiana hè assai cumplicata.

Queste 5 cunsiglii vi aiuteranu nantu à sta strada difficiule. Applicali, è a vostra vita, è quella di quella persona chì stà cun voi, serà più sopportabile:

campà cun disordine mentale

1u LIMITI DI MARCU

I limiti sò fundamentali in a vita di ogni persona. Ci definiscenu è ponenu ordine in e nostre relazioni cù l'altri. I limiti marcanu induve finite è induve l'altru principia, quantu luntanu li permettenu di andà cun voi, è quantu luntanu micca.

Limiti sani è flessibili favurizanu e relazioni è a coesistenza.

Immaginate duie ova: se e conchiglie di tramindui sò rotte, l'internu hè mischjatu è hè impussibule di separà ciò chì appartene à un ovu o à l'altru. I vostri limiti sò a vostra cunchiglia, chì definisce a vostra identità separata da quella di l'altri. Sì i vostri limiti ùn sò micca definiti, ùn sò micca solidi è stabili, a vostra persunalità si mischierà cù quella di l'altri. Ùn sapete micca induve finite è cumincianu, ciò chì appartene à voi è ciò chì à l'altri.

À u cuntrariu, Limiti chì sò troppu rigidi è inflessibili vi cunduceranu à malintesi. È una coesistenza in cui ùn ci hè alcuna comprensione o empatia hè direttamente cundannata à u disastru.

2a RIDIFINE ASPETTATIVE

Site probabilmente delusi è frustrati perchè campà cun quellu membru di a famiglia hè qualcosa chì hè luntanu da ciò chì aviate imaginatu chì seria.

Ùn hè micca ciò chì aspettavate. Ma nimu vi hà dettu chì sarebbe cusì. In fatti, raramente ci sò e cose in a vita cum'è l'avemu imaginate. È per una persona cun un disordine, e cose sò di solitu ancu peghju.

Ridefinisce l'aspettative:

- Ùn aspettate micca i cumpurtamenti o e reazzioni chì puderete aspettà da una persona "nurmale".

- Ùn insistite micca à vulè mantene l'aspettative chì avete stabilitu per voi, indipendentemente da quellu chì pò esse.

- Ùn siate amari pensendu chì "per via di quella persona" ùn pudete micca avè una vita normale.

E cose ùn devenu esse megliu o peghju di ciò chì avete immaginatu, solu diverse.

Esse flessibile, adattatevi à e circustanze, è vi camperete megliu.

3º CAMBIA U TU DIALOGU INTERU

- Ùn hè micca colpa toia.

- Ùn pudete micca cuntrullallu.

- Ùn si pò guarisce.

Ùn avete micca da assumisce responsabilità chì ùn vi currispondenu, Ebbè, in più di danneghjassi, stai privendu l'altru di a so autonomia, di u so dirittu di piglià e so decisioni, è di u so obbligu di piglià a respunsabilità di a so propria vita, per u megliu o per u peghju.

Pudete aiutà lu, ma ùn hè micca necessariu d'accettà u vostru aiutu.

Pudete cunsigliallu, ma ùn hè micca necessariu seguità i vostri cunsiglii.

Pudete sustene lu, ma duvete permettelu di marchjà solu.

4º REFLEX

Cosa significa? Ebbè, voi, cum'è una persona emotivamente ligata à u paziente, assorbe assai di l'energia negativa chì dà. In altre parolle, manghjate a so attitudine negativa, a so aggressività, a so rabbia, i so bassi. Va bè, ùn hà micca a colpa di ciò chì li accade, ma mancu sì.

Sicura chì u terapeuta o u duttore chì vi cura ùn manghja micca tutta quella merda chì si ne stacca.

Questa hè a differenza: riflettenu tutte l'emozioni è i cumpurtamenti negativi di u paziente, ma voi, da a vostra cunnessione emotiva, li assorbe.

Amparate à rifletteli ancu. Ritorna à u so legittimu pruprietariu. Se li tenite, ùn amparerà mai à gestì li.

Depersonalizà u cumpurtamentu di u membru di a vostra famiglia: ùn hè micca contru à voi. Ùn hè micca persunale. Hè solu chì site in prima linea di focu è chì pigliate u colpu cun piena putenza.

A sò chì ùn hè micca faciule, ma ripeti la spessu, ogni volta chì si face una crisa, cum'è s'ella fussi un mantra:

- Ùn hè micca persunale.

- Ùn hè micca contru à mè.

- Ùn aghju micca a colpa, ancu sè cercu di fà mi crede.

Vi aiuterà à tene à colpa a culpa.

5u ACCEPTU

L'accettazione di a situazione hè essenziale. È attenti! L'accettazione ùn significa micca dimissioni. L'accettazione hè piglià e cose cume sò, senza dramma esageratu. Accettate u peghju chì pò accade, u peghju scenariu pussibule, è da quì, ogni passu chì farete serà per migliurà.

L'accettà ùn significa micca chì deve accade. Mancu per ride. Significa chì site prontu à assumelu, chì site cusciente, è chì, malgradu questu, pudete cuntinuà à campà senza soffre inutile.

Se seguite questi 5 cunsiglii, campà cun quellu amatu chì soffre di un disordine emotivo o mentale migliurà significativamente, a vostra salute vi ringrazierà, è se site bè, sarete senza dubbitu in una pusizione megliu per aiutà quella persona.

Tutti vinceranu.

Se vi hè piaciutu questu articulu, cunsiderate di sparte cù quelli chì sò vicinu à voi Grazie mille per u vostru sustegnu.

anna-traver Anna Traver, coach è mentor, catcher di sognu è costruttore di passerelle sicure nantu à e sabbie mobili. U mo blog, U mo twitter è A mo Pagina Facebook.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   armannu dijo

    Cumu avè un matrimoniu cù 3 figlioli chì ùn sò micca mei ma accettu chì ùn possu micca cù u mo caratteru aghju 46 anni è anu 12,14,16 anni Vogliu cuntinuà a lotta per a mo famiglia