Caratteristiche principali di u Rinascimentu è i so valori estetichi

L'Umanità, cù u passu di l'anni è, dopu, di i seculi, hà duvutu passà per numerose epoche cunnisciute chì anu marcatu tappe in u so modu di vede e cose. Da u vastu imperu egizianu, i Babilonesi, i Grechi, i Rumani, Alessandru Magnu, frà altri, numerosi imperi è putenze mundiali anu sfilatu per questu u nostru mondu stabilisce u standard da seguità durante u so tempu à u putere.

Durante questi tempi, è dipende da ogni guvernu, l'arte è l'architettura sò state perturbate, è oghje avemu in parechje occasioni participatu à e nostre opere di caratteristiche di quelli tempi.

L'Europa Occidentale hè stata quella chì hà messu i fundamenti è e linee guida per un novu muvimentu chì sempre, più di seicentu anni dopu, cuntinueghja à fà parlà à a ghjente. Ci referemu, benintesa, à a rinascita.

Durante stu muvimentu, parechji elementi di a vita muderna chì cunniscimu oghje sò stati girati intornu, principalmente l'arti. Era un tempu di transizione trà u Medievu è l'Età Moderna chì era ricunnisciutu per l'aumentu di a cunniscenza in diversi rami, è hè statu quellu chì hà messu i fundamenti per a ricunniscenza di a scienza cum'è ramu è cum'è verità, chì era stata insultata durante u Medievu. In questu post sapemu e caratteristiche principali di a rinascita.

Cunniscimu u termine "Rinascimentu"

Stu termine hè statu inventatu rivendicendu certi elementi di a cultura greco-romana classica, è hè statu applicatu cum'è un ritornu à i valori di a cultura greco-romana è di u cuntemplazione di a cultura è di a vita in modu più liberu chè u modu dogmaticu di fà e cose inculcatu in i seculi chì duronu u Medievu, chì era carattarizatu da esse assai strettu è duru cù i so detractori.

In questa tappa cunnisciuta cum'è Rinascimentu, u modu di vede l'essere umanu hè statu cambiatu è sò stati fatti grandi prugressi in i campi di l'arti, filosofia, chimica, fisica, matematica, architettura è in u travagliu artigianale.

In questu modu, u teocentrismu chì regnava à u Medievu puderia esse rimpiazzatu da l'antropocentrismu, chì era più interessatu à a cunniscenza di a natura di l'essaru umanu.

E caratteristiche di u Rinascimentu sò stati ampiamente studiati è valutati, è hè statu ghjuntu à un cunsensu chì una di e più grandi caratteristiche di st'epica era a so arte, chì oghje cunniscimu cum'è arte Rinascimentale. Hè stata quella chì hè venuta à rimpiazzà l'arte medievale, chì era cunsiderata barbara, è dopu hè stata cunnisciuta cum'è arte gotica. Stu muvimentu in l'arte hè statu quellu chì hà datu u tonu per avanzà cù u restu di e branche chì custituiscenu l'umanità, è hà ancu servutu per dà una spinta à e branche di a scienza.

Parlemu di a storia di a rinascita

U periodu Rinascimentale marca u principiu di l'età muderna, un periodu chì hè generalmente stabilitu trà u mumentu di a scuperta di l'America in u 1492 è a Rivuluzione francese in u 1789, è chì, in u campu culturale, hè divisu in u Rinascimentu è u Baroccu ; è avia suddivisioni cum'è Manierismu, Rococò è Neuclassicisimu.

l L'antecedenti storichi di u Rinascimentu ponu esse tracciati à a decadenza di u mondu medievale. hè accadutu in tuttu u XVu seculu per via di vari fattori, cum'è a calata di u Sacru Imperu Rumanu Rumanu, u debilitamentu di a Chjesa cattolica per via di i terramoti è i muvimenti eretichi chì anu fattu nasce a Riforma Prutestante.

Fasi di rinascita

Diverse tappe storiche anu marcatu u sviluppu di u Rinascimentu. U primu di questi hè accadutu durante u XVu seculu: chjamatu quattrocentru, è include u primu Rinascimentu, chì hè ancu ricunnisciutu cum'è u Basso Rinascimentu, chì si svolge in Italia.

A seconda tappa nasce à u XVIu seculu è hè cunnisciuta cum'è Cinquecento: U so duminiu artisticu hè riferitu à u classicisimu chì hè ancu cunnisciutu cum'è altu Rinascimentu. Durante questa tappa, grandi figure cum'è Miguel Ángel, Rafael, Da Vinci emergenu, frà altri. Questu hè u mumentu di u culmu di u Rinascimentu.

U quattrocentru era centratu in Firenze è in Toscana. A simplicità è a chiarità strutturale è decorativa era a caratteristica fundamentale di l'architettura di stu mumentu. I mudelli classichi sò stati sottumessi à un prucessu di stilizazione è sò adattati à i tempii cristiani di l'epica.

U Cinquecentu avia u so centru in Roma. À a mità di u 1500 Donato Bramanate hà finitu u so famosu prughjettu per a Basilica di San Petru, chì seria u bastimentu chì darà u tonu à u XVIu seculu. Durante sta tappa, l'edificazioni tendenu di più à munumentalità è grandezza. I palazzi eranu adurnati di bassorilievi o di sculture indipendenti.

E so caratteristiche principali

E caratteristiche di u Rinascimentu sò parechje è sò cunnisciute in tuttu u mondu, postu chì li vedemu è adupremu ancu avà, malgradu u fattu chì sò passati più di seicentu anni, continuemu sempre à ammirà l'arte Rinascimentale è gode di e cunniscenze filosofiche acquistate à l'epica .. E caratteristiche più impurtanti di u Rinascimentu eranu:

Umanesimu:

Questa caratteristica pò esse definita cum'è l'enfasi chì hè stata data à a vita in stu mondu, al di là di a vita spirituale chì era quella chì hà prevalutu durante u Medievu.

L'umanisti di u Rinascimentu anu pigliatu un grande interessu in ciò chì si riferisce à l'omu, in a so dignità è e so stesse possibilità di vita in stu mondu. Durante a rinascita rapprisenta un grande cambiamentu, Cumu hè passatu da a vita cuntemplativa chì era vissuta in u Medievu à a vita attiva. In questu modu, una grande cuntribuzione hè stata fatta à studii umanistici.

Valorizazione di l'estetica:

Una di e caratteristiche principali di u Rinascimentu era a nova apprezzazione chì era data à l'estetica è e belle arti. Per elli, l'opere artistiche di a Grecia antica è di Roma avianu un valore esteticu è culturale assai più grande di quelli realizati à l'epica di u Medievu.

Eccu perchè à u mumentu di vede una scultura fatta à u periodu Rinascimentale, questu s'assumiglia assai à una scultura greca. In questi tempi l'estetica hè diventata più impurtante, è e donne anu ancu cuminciatu à vestesi in modi più armoniosi, in cuntrastu cù u modu simplice di vestisce chì prevalia in u Medievu.

L'impurtanza di a scienza è di a ragione:

Durante questu tempu l'idea chì ci sia una spiegazione scientifica cumpletamente raziunale per qualsiasi fenomenu esistente hè stata difesa, è e spiegazioni date da a Chjesa cattolica o chì ùn eranu micca spiegazioni scientifiche sò state ignorate. Hè in questu periodu chì i grandi avanzamenti in a scienza sò stati rializati è i primi esperimenti scientifichi anu fattu..

Musica:

A musica era assai pupulare durante u Rinascimentu. Ancu se in u Bassissimu Rinascimentu hè statu adupratu cum'è parte di e messe cattoliche, un pocu più tardi hè diventatu adupratu in e religioni prutestanti è i trovatori si ponu vede in e strade. Questu hà purtatu à vari studii chì sò stati realizati per determinà l'effetti di a musica nantu à i sensi, è in questu modu sò stati fatti grandi progressi in questa zona.

Letteratura:

Una bona parte di e caratteristiche di u Rinascimentu si hè svolta in ciò chì sapemu cum'è literatura. Scrittori di a Rinascita cum'è Petarca è Giovanni Boccaccio anu pigliatu un novu sguardu nantu à a Grecia è Roma, rinvivendu a so lingua è i so valori tradiziunali.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.