U cervellu di i schizofrenici ùn vede micca l'illusione ottica di a maschera

Mascara

E persone cun schizofrenia ùn sò micca ingannate da una illusione ottica cunnisciuta cum'è "maschera cavata".

In una tale illusione, una persona sana ùn distingue micca trà a faccia concava è cunvexa di una maschera. Hè megliu à fighjà lu in stu video. Speru chì siate stupiti da questa illusione ottica, se pudete distingue trà a parte cavata è a parte sporgente di a maschera, avete un prublema 😉

Cum'è l'aghju dettu, sè site statu surpresu da st'illusione ottica, ùn v'inchietate. Hè nurmale. Tuttavia, i schizofreni sò capaci di distingue a faccia concava.

L'illusione ottica si face perchè u nostru cervellu hè preparatu è addestratu per vede una faccia chì si distingue in e so trè dimensioni. Hè attesa putente annulla signalisii visuale, cum'è ombre è prufundità di l'infurmazioni, chì indicanu altrimenti.

Tuttavia, i pazienti cun schizofrenia ùn sò micca ingannati da questa aspettativa: vedenu veramente a faccia cavata. Ùn producenu alcun tippu d'illusione ottica. Circa sette di ogni 1000 Americani soffrenu di sta malattia caratterizata da allucinazioni, illusioni, è una pianificazione scarsa.

In spettatori sani, l'illusione hè cusì putente chì ancu quandu sò cuscenti di l'illusione, sò incapace di vede a faccia concava. Stu tipu d'illusione travaglia solu cù e facce. Avemu parechje regioni di u cervellu dedicate à trattà e facce, è alcune ferite cerebrali ponu lasciare i pazienti incapaci di ricunnosce e facce, ancu se a so visione è altri ricordi restanu intatti.

Dima è Jonathan Roiser di l'Università College di Londra anu vulsutu capisce perchè e persone cun schizofrenia ùn sò micca ingannate da sta illusione. Pusenu 13 pazienti di schizofrenia è 16 sughjetti di cuntrollu sani nantu à un scanner MRI funzionale per misurà l'attività di u cervellu, è li anu mostratu immagini 3D di e facce concavate o convesse. Cum'è previstu, tutti i pazienti schizofrenici anu segnalatu di vede e facce cuncavate, mentre i sughjetti di cuntrollu eranu intrappulati da l'illusione ottica.

Dima è Roiser anu analisatu i dati fMRI aduprendu una tecnica relativamente nova, permettenduli di misurà cume e diverse regioni di u cervellu interagivanu durante u compitu. Quandu i sughjetti sani guardavanu e facce cuncavate, e cunnessioni di a rete fronto-parietale, implicate in l'elaborazione di l'infurmazioni, è e zone visive di u cervellu sò diventati più forti. In i pazienti cù schizofrenia, stu rinfurzamentu ùn hè micca accadutu.

I schizofrenici ùn sò micca i soli chì vedenu a faccia concava. E persone chì sò briache ponu ancu "superà" l'illusione.

Vi lasciu cù un altru video cunnessu:

Dimmi, dimmi, sì capace di distingue a faccia concava da a maschera? 😉


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

12 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Sharon dijo

    A prima volta chì aghju vistu u video, aghju vistu chì a maschera era cavu, ma quandu l'aghju vista di novu ùn pudia più vedelu cavu, chì significa?

    1.    Karen dijo

      Chì ùn site micca un amicu Schizofrenicu, se u vostru duttore vi dice chì li dite di fà stu test chì avete vistu in Internet è di fà di più testi perchè pò esse sbagliatu, chì nimu ùn hè perfettu in sta vita, ma dite lu cù sintimu

  2.   Santa Maria dijo

    Significa chì site intelligente è avete capitu l'illusione ottica ùn v'inchietate

  3.   ricumpensa dijo

    Mi dumandu davanti à sta prova, una persona sana ùn pò vede l'orizonte di u nasu? chì esiste in una è ùn esiste micca in un'altra.

  4.   stancu dijo

    Pensu chì i schizofrenici sò più intelligenti chè u restu. Possu vede tramindui quandu prupongu, cosa significa, più prupongu di vede u visu cavu, più diventu schizofrenicu? hahaha

  5.   Santa Maria dijo

    vole à fà ci vede e cose in modu sbagliatu, cumu hè pussibule chì ci sia un'ombra à manca s'ellu ùn ci hè nisuna faccia chì si distingue? ... vale à dì, s'ella fussi cunvexa, si puderebbe veramente vede l'ombra di u nasu per esempiu, ma essendu cuncava, cumu hè pussibule una cosa simile?

  6.   Italia silvia dijo

    quandu u daretu hè affaccatu ùn si vede micca chì hè cavu solu quandu volta

    1.    Brandon dijo

      Aghju sempre vistu chì hè normale se sapete dimmi per piacè

  7.   Xavier dijo

    Sò dubbiosu chì hè normale vede a faccia da i dui lati cun volume in poche parolle chì stanu fora

  8.   Salva dijo

    L'articulu hè interessante. L'aghju trovu precisamente circhendu infurmazione nantu à l'illusioni visuale perchè chì fotugrafia a muffa di una scultura chì l'aghju fatta fighjendula da davanti (cavità concava), u visu si pudia vede cum'è s'ella fussi a scultura originale (forma cunvessa).
    Tuttavia, in l'articulu dice chì accade solu cù e facce, è aghju pussutu verificà chì questu ùn hè micca u casu, postu chì accade esattamente u listessu cù u fondu di a testa. È cum'è se ùn bastessi micca, a stessa cosa hè accaduta cù l'impronte in a rena di a spiaggia.
    A cunclusione chì tiru hè chì ùn accade micca solu cù e facce perchè u cervellu hè prugrammatu per interpretà e facce in a so forma originale (cunvexa), ma accade cù qualsiasi oggettu chì u cervellu sia abituatu à vede cunvexmente.
    Tuttu què tenendu contu chì più a perpendiculare hè fatta a fotografia in quantu à l'ughjettu, megliu serà l'illusione visuale (ancu s'ella ammette assai inclinazione).
    Se vulete, vi possu mustrà e fotò per pudè verificalla.
    A salutazione.

  9.   fossa dijo

    Vecu a faccia sporgente è quandu si gira di colpu si gira in direzzione opposta è tornu quandu a vecu spuntà ...
    Cosa significa?

  10.   Brandon dijo

    Salutu, aghju 18 anni, aghju una dumanda, rispondi per piacè, vecu a faccia ma ùn possu micca vede tutta a faccia, quellu chì si accende hè male o bonu