Chì hè a cugnizione? Truvate l'infurmazioni più cumplette nantu à sta facultà umana

Assolu tutti l'esseri umani sò capaci avè sta facultà, qualchì volta cunsiderata cum'è a serie di procedure basiche per a percezione di elementi esterni per mezu di prospettive multiple. Face parte di a psiculugia è di a psicoanalisi, cum'è modu di valutà tratti o cumpurtamenti di l'essere umanu.

Sapemu chì site passiunatu di cunniscenza è di scopre novi termini universali, eccu perchè simu stati custretti à creà un articulu esclusivu nantu à a cugnizione è i prucessi cognitivi. In questu modu saprete se mette in pratica a cunniscenza di sè in pratica.

Chì hè a cugnizione?

Cum'è l'accennatu prima, a cugnizione hè una facultà chjaramente umana induve l'omu hè capace di assimilà è trasfurmà l'infurmazioni secondu vari prucessi di apprendimentu. A risoluzione di i prublemi, a memoria, i sentimenti, u ragiunamentu, l'apprendimentu, l'attenzione, è ancu a presa di decisione abbraccianu un unicu prucessu mentale chjamatu cognizione.

Hè in relazione cù i cuncetti astratti chì abitanu a mente umana, per a psiculugia stu prucessu include vari oggetti di assimilazione di l'infurmazioni cunsiderate appartene à l'intelligenza umana. Dove si mette l'accentu nantu à a capacità di risolve i prublemi, a pianificazione, a decisione è l'apprendimentu per dà una connotazione esatta à l'abilità di discernimentu.

Una raccomandazione chì hè di più in più data à l'esseri umani hè di allargà l'orizonti di e pussibilità in a so vita, vale à dì, di creà nuove esperienze da nuove abitudini è in diverse attitudini per allargà u campu cognitivo è cusì mantene una salute mentale assai. attivu.

Definizione di u termine

Sta parolla vene da u latinu è u so significatu hè inclinatu à l'azzione di "sapè", hè tandu chì a cugnizione ùn hè altru chè l'attu di cunnosce fattori interni è esterni chì permettenu à l'omu di creà processi di apprendimentu assai più in ligna cù e so pussibilità o limitazioni.

A so volta, abbraccia e capacità di l'essere umanu per pudè avè emozioni cuscienti, piglià decisioni, creà abitudini novi è ancu esse capaci di memorizà un avvenimentu passatu o recente.

Cusì, a presenza di fattori esterni stimulanti crea ancu una sperienza più piacevule per i ricordi è l'attitudini di l'essere. In generale parlendu, a capacità di mantene l'infurmazioni grazie à un stimulu sensoriale esternu, si chjama cugnizione.

Attività cognitiva

Per apprufundisce in più nantu à u sughjettu, i varii prucessi di cognizione ponu esse classificati secondu e norme di psiculugia, per esempiu, truvemu chì l'attività cognitiva definisce a cognizione cum'è un prucessu mentale chì cunsiste in e caratteristiche o fasi seguenti:

 

  • Prucessu sensoriale: u prucessu sensoriale hè tuttu ciò chì si faci attraversu stimuli sensoriali, induve si vede u cumpurtamentu di a persona influenzatu da a capacità di riceve tali stimuli da a realtà. U scopu principale di u prucessu sensoriale hè di esse capace di capisce pienamente a realità.
  • Prucessu di integrazione: Questa attività cognitiva include l'integrazione di detti stimuli esterni è esperienze sensoriali in relazione à informazioni costanti. Hè tandu chì a persona riceve l'infurmazioni cù a capacità di rinuvalla quante volte vole, per pudè mudificà o adattà i stimuli percepiti per generà cunniscenza.
  • Creazione d'idee: una di e caratteristiche più predominanti in l'attività cognitiva hè a creazione di idee, se una persona ùn hè micca capace di integrà cunniscenze significative attraversu l'imaghjini è a creazione di scenarii, avarà un prucessu cugnitivu relativamente nulu.

 

  • Prucessu di strutturazione: st’attività risulta in a pussibilità di strutturà a custruzzione di a cunniscenza. Stu prucessu dà una struttura ierarchica à i tippi di cunniscenza chì u cumponenu.  

Struttura cugnitiva

Ci sò parechji elementi in studiu ligati à a struttura chì face a cugnizione. Hè allora chì determinà chì attività custituiscenu i prucessi di cugnizione o cugnitivi.

In termini generali, a struttura cognitiva dice chì hè necessariu sottumessu à parechji prucessi chì a definiscenu. Oghje ci sò cuntruversi in quantu à u definizione curretta di u termine è l'uggetti di studiu, però, capemu chì ogni approcciu psicologicu pò avè omologhi; senza ella, l'evoluzione seria impussibile.

 

  • Observazione: Hè a prima attività chì a cugnizione realizeghja per percepisce l'imaghjini è l'infurmazioni da esse trattate attraversu stu stimulu sensoriale. Permette à l'individuu di catturà cù successu u stimulu per generà ritenzione in un modu ideale.
  • Identificazione di e variabili: Hè a seconda attività chì cumpone a struttura cognitiva, è si tratta di l'identificazione di e variabili chì accade quandu u stimulu hè digià statu percepitu è ​​catturatu. Danu nascita à un mumentu d'urganizazione di l'elementi precedentemente catturati cù i quali si familiarizanu in una pussibile percepzione passata.
  • Paragunà: un prucessu dopu à l'identificazione di e variàbili è cunsiste à esse capace di generà un paragone di l'elementi percepiti di recente cù quelli chì sò dighjà memorizzati in memoria.
  • Relazione: Dopu avè generatu un paragone, a relazione trà l'ogetti percepiti hè prodotta per uttene l'acquistu di cunniscenze globali.
  • Ordina: Si faci attraversu strutture urdinate per distribuisce o magazzinà in modu efficace l'acquistu di cunniscenze.
  • Classificazione gerarchica: Infine, u prucessu di classificazione ierarchica si faci in a struttura cognitiva cume a classificazione gerarchica di e cunniscenze ottenute secondu l'infurmazioni date.

 

Processi cognitivi

I prucessi cognitivi sò quelli chì sò fatti per truvà nuove cunniscenze è esse capaci di avè u capacità di integrà suluzioni à questu. Ci hè parechje funzioni cognitive chì travaglianu inseme per generà l'integrazione di a cunniscenza.

 

  • Percezzione: Stu prucessu permette à l'essere umanu di pudè percepisce u so ambiente in modu efficace è ottimale, stu prucessu cugnitivu riceve l'infurmazioni catturate da u sistema nervosu cintrali per stimulazione sensoriale da organi esterni. I cinque sensi sò basi è fundamentali per chì a percezione di tutte l'infurmazioni ricevute sia diffusa o distorta; Hè allora chì l'infurmazioni ùn ponu micca accede à u cervellu senza i prucessi cognitivi coinvolti. A percezione hè naturalmente cundiziunata da a cunniscenza è i valori acquistati in tutta a vita, tale hè u casu di credenze o insecurità radicate è autostima.
  • Attenzione: Hè una parte chjave di i prucessi cugnitivi cum'è a pussibilità d'urganizà attività cuncentrendu nantu à un stimulu specificu o attività. Modula dunque a funzione di i sfarenti prucessi perceptuali. Hè una capacità di l'essere umanu di pudè cuncentrassi è fà attenzione à u funziunamentu cugnitivu currettu di a mente, dunque un esse cun poca stimolazione cognitiva pò esse un prublema seriu per ellu stessu.  
  • Memoria: magazzini, ricupera è mudifica eventi di u passatu, hè tandu cunnisciutu cum'è una sequenza di funzioni cognitive invece d'una attività spontanea di l'essere umanu.
  • Penseru: unu di i prucessi cognitivi più aduprati da l'omu, hà una limitazione difficiule è dunque, u significatu di a parolla serà sempre parente. Tuttavia, in termini generali, u pensamentu pò esse apprezzatu cum'è l'acquistu di nova infurmazione per mezu di funzioni mentali basiche. Cusì, u pensamentu hè cunsideratu cum'è una azzione chjave per sviluppà a percezione, l'attenzione è a memoria reciprocamente. Fate utile dopu per gestisce novi penseri.
  • Lingua: Stu termine si riferisce à u metudu cumunicativu chì l'omu utilizanu verbalmente o micca verbalmente. A diversità di a lingua, a lingua pò esse spressa in parechje manere secondu i bisogni stessi di l'esse. In questu sensu, hè unu di i prucessi cognitivi più rappresentativi è à volte limitanti per l'essere umanu. Attraversu a lingua, elementi astratti ponu esse strutturati gerarchicamente, chì sò generalmente difficili da spiegà. Per questu ci hè a lingua.
  • Amparendu: Infine è cum'è sintesi di ognunu di i prucessi cognitivi truvemu l'apprendimentu. Questu hè incaricatu di affrontà in anticipu tutti i generi di cunniscenze conservate in a mente.

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.