Cosa hè a tecnica di decantazione è per chì funziona?

A decantazione secondu i dizziunarii hè l'azzione di a decantazione, ancu se u puntu di vista hè focalizatu da a chimica, si pò dì chì hè una tecnica aduprata per siparate un mischju eterogeneu, ci sò solu dui tippi di relazioni di sustanza chì ponu esse separati.

Stu prucessu ùn deve micca esse cunfunditu cù a separazione gravitazionale, chì rappresenta a separazione di a materia in l'acqua, cum'è a materia organica, a sabbia, frà altri. U saldamentu hè una tecnica assai impurtante aduprata per trattà e acque reflue, è cusì pudè pulisce per u so riutilizazione.

In e pratiche di stu prucessu, si ponu osservà dui tippi di separazione, o decantazione per difettu, perchè i solidi diluiti ponu esse separati da i liquidi, è dui liquidi chì e so densità ùn permettenu micca a so unione; per questu hè necessariu ricorrere à duie tecniche diverse per ognuna di elle.

Per estrarre alcuni cumpunenti da altre sostanze liquide, hè necessariu lascià chì a gravità sia un puntu d'aiutu, affinchì i residui o l'eccessi di quessi restinu pusati in fondu à u contenitore, è cusì esse capaci di estrateli.

Chì ghjè a decantazione?

Hè cunnisciuta cum'è decantazione à una tecnica fisica, chì hà u scopu di separà mischji eterogenei, chì hè una cumbinazione di duie sostanze chì anu fasi diverse, in cui i solidi ponu esse separati da i liquidi, o questi stessi sempre chì sò più densi di altri liquidi, chì, perchè presentanu queste caratteristiche, devenu esse in a parte superiore di un certu mischju.

Per trattà e acque reflue, stu metudu hè adupratu, perchè cun ellu si pò estrà ogni tipu di inquinante o agente di rifiutu chì si pò truvà in u compostu, uttenendu cusì purificà l'acqua in modu chì sia ottima per u cunsumu umanu di novu.

Hè assai cumunu chì a decantazione sia assuciata o cunfusa cù a separazione gravitica, chì hè un errore assai seriu perchè sò custituiti in dui prucessi cumpletamente diversi, ùn importa quantu s'assumiglianu, è quellu menzionatu quì serve più di tuttu per eliminà l'organicu materia è sabbia da liquidi.

Cosa hè un mischju eterogeneu?

Per capisce un pocu megliu cumu funziona stu prucessu, hè necessariu capisce chì hè un mischju eterogeneu, postu chì sti tipi di mischji sò quelli chì ponu esse separati da stu metudu.

A differenza di mischji omogenei, in i quali e sostanze ùn ponu micca esse viste à ochju nudu, queste sò cunnisciute grazie à u fattu chì in elle si pò osservà à ochju nudu chì ùn anu micca uniformità, perchè hè cumposta da dui o più sustanze chì fisicamente ùn anu micca e listesse caratteristiche, o sò in stati cumpletamente diversi, chì à so volta sò distribuiti cumpletamente inegualmente. Questi mischji sò più semplici in termini di separazione di e so parti, queste sò suspensioni o spesse, secondu e proporzioni è e dimensioni di a sostanza.

I mischji grossi sò tutti quelli chì e particelle sò visibili à ochju nudu, cume u cimentu, o qualchì tippu d'insalata, mentre chì e sospensioni anu a differenza chì e particelle anu a capacità di stallassi cù u tempu, cume, u talcu in polvere cù l'acqua, o listessa cù l'oliu, certi medicini. A maiò parte di sti cumposti anu generalmente una descrizzione cun istruzzioni per scuzzulà u pruduttu prima di aprì.

Tipi di decantazione

A sedimentazione hè caratterizata da a separazione di mischji eterogenei, chì, à u cuntrariu di quelli omogenei, ùn anu micca sostanze cù qualità solute è solventi, ma anu piuttostu duie sostanze fisicamente diverse, in cui l'unione pò esse facilmente apprezzata in a quale Dui diversi tipi di decantazione ponu esse applicati , chì varienu secondu e sostanze chì sò state separate, trà e quali sò i seguenti.

Liquidu-liquidu

In questu tipu di sta prucedura, dui liquidi immiscibili sò separati, chì significa chì ùn pudete micca mischjà un esempiu classicu di questu hè oliu è acqua, postu chì questi anu densità totalmente diverse, è l'oliu chì hè u menu densu serà sempre sopra l'acqua, chì hà una densità più alta. Per fà stu tippu di prucessu in laboratorii chimichi, hè aduprata una imbutu di bromu, chì hè stata chjamata l'imbutu di separazione o di separazione, per ragioni evidenti.

Solidu-liquidu

Per stu tipu di decantazione, a presenza di un materiale solidu hè eliminata, una sustanza in fase liquida, in a quale hè depositu. Stu tippu hè u più cumunu perchè i mischji più eterogenei sò quelli fatti cù ste duie sostanze.

Per sapè cumu una di ste prucedure serà realizata, un esempiu pò esse datu di u mischju descrittu sopra, quellu di l'acqua è di l'oliu, da u quale hè pussibule di separassi cù l'aiutu di l'imbutu di separazione, l'acqua, chì hè u unu cù a più grande densità di i dui, serà sempre situatu sottu à l'oliu, chì hè estrattu aprendu una chjave in modu chì sia rilasciata in modu cuntrullatu, tuttavia ci sò modi più rudimentarii è menu attenti per fà unu di sti prucessi , per esempiu aduprendu un burlone.

Prucessione

Per cumincià à fà una di queste prucedure hè necessariu lascià chì u solidu si separi praticamente da per ellu stessu, accade perchè a gravità compie a so funzione è u face stallà si in u fondu di u cuntainer, stu prucessu hè cunnisciutu cum'è a disintegrazione basica di impurità è cumposti, chì e caratteristiche sò quelle di avè una massa più grande in una determinata sustanza.

Cumu utilizate l'imbutu di separazione?

Questu hè unu di i strumenti principali aduprati in stu prucessu di decantazione, dunque hè assai impurtante cunnosce u so funziunamentu currettu, affinchì quandu ci sia a pussibilità di aduprà, i passi sò cunnisciuti currettamente.

  • Per principià, u liquidu deve esse versatu in l'imbutu, ma prima di cumincià à riempialu cù sta sostanza, hè necessariu capisce se u rubinettu sottu hè chjosu, per evità fugace indesideratu chì puderia alterà u mischju.
  • Tandu deve esse lasciatu sempre in un statu di riposu per un certu tempu, affinchì i liquidi prisenti possinu esse cumpletamente siparati l'uni da l'altri.
  • Per principià cù u svuotamentu di u liquidu più densu, hè necessariu mette un becheru in fondu per ch'ellu ùn si sparghji.
  • U rubinettu hè chjosu à u mumentu precisu induve ùn si pò più rimarcà alcuna presenza di u liquidu cun densità più alta.
  • Infine, u liquidu deve esse cacciatu cù menu densità, ciò chì hè cunsigliatu di fà lu da a cima, perchè hè assai prubabile chì i residui di l'altra sustanza restinu in a chjave, chì pò scumponelu.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.