L'effetti magichi di a musica nantu à u nostru cervellu, mente è corpu

A musica hè un fenomenu universale chì ùn cunnosce micca cunfini geografichi o culturali è chì a diversità creativa hè praticamente infinita. In più, pussedi una tremenda capacità evucativa.

A musica, malgradu u so caratteru relativamente astrattu è immateriale, hà u putere di trasfurmà un mumentu urdinariu o ancu un ghjornu urdinariu in qualcosa di magicu. Ci pò cunsulà, furnisce sollievu, validà o intensificà l'emozioni, regulà i nostri umori, riduce l'ansietà è u stress, è ancu migliorà e nostre abilità verbali. Hè statu ancu dimustratu per esse un strumentu efficace per a riabilitazione in pazienti cun ictu, epilepsia, pressione sanguigna, malattie cardiovascolari, è ancu di più.

Ma cumu hè pussibule chì l'esperienza musicale trascenda cusì distintamente altre esperienze sensoriali è abbia un effettu cusì cummuvente nantu à a maiò parte di a ghjente?
Ancu se ci sò differenze interindividuali in u gradu di intensità emotiva sperimentata, L'apprezzazione di a musica seria ligata da una parte à a capacità di trattà a so struttura latente è da l'altra parte, à a capacità di prevede ciò chì accadrà in a canzone. Tuttavia, per dà una reazione emotiva, a struttura latente di una canzone deve cuntene ancu un certu gradu di surpresa. Un autore-cumpusitore di talentu, per esempiu, si distingue per a so capacità di manipulà ingeniosamente l'aspettative di u so publicu, rializandu li in certi casi è fallendu di rializzarli in altri casi. Quandu fate cusì cun suttilità hè quandu avete a pelle d'oca.

Daniel Levitin, un neuroscientificu è cumpusitore americanu, spiega chì u fattu chì e diverse parti di u cervellu sò cunnesse durante a trasfurmazione di a musica face chì stu fenomenu sia sperimentatu cum'è sperienza sinestetica. Hè cusì, ci hè una assimilazione cumuna di parechji tippi di sensazioni da diversi sensi in u stessu tempu. Qualcosa di simile à ciò chì accade quandu simu zitelli. In effetti, ùn hè micca finu à un età più tardi chì cuminciamu à distingue trà sensi diversi. L'estensione di sta cunnessione varieghja trà l'individui è spiega chì alcune persone sentenu a musica più appassiunata di l'altri. In listessu modu, e persone chì sò più aperte à e nuove esperienze danu à a musica più impurtanza.

E chì succede à u livellu cerebrale?

U ritimu hè trattatu prima in u cerebellu. Più tardi, a trasfurmazione musicale passa per l'amigdala induve acquista a componente emotiva. È infine ghjunghje à i lobi frontali, chì a so attivazione produce a sensazione di ricumpensa o gratificazione. Apparentemente a musica implica violazioni sottili di ritimu, ma perchè sapemu per sperienza chì a musica ùn pone micca minaccia, Queste violazioni sò identificate da i lobi frontali cum'è una fonte di piacè. Qualcosa cum'è un pocu colpu di adrenalina. D'altra parte, e aspettative chì avemu ci ponenu in un statu d'anticipazione, chì, quandu si compie, agisce cum'è una ricumpensa.

Più benefici ...

In listessu modu, a musica hà u capacità di invucà ricordi, imaghjini (chì ponu esse veri, metafore o manifestazioni di u nostru inconsciente), di prughjettassi in l'avvene, prumove l'ispirazione è ancu cambià sensazioni fisiche in u nostru corpu. Una tensione in u collu pò esse alleviata in pochi minuti quandu ascultemu una canzone rilassante. Pò ancu prufittà di a nostra respirazione, è per via di questu, ci induce in un statu di rilassamentu, chì à so volta, migliorerà u nostru umore.

A musica dice assai di noi ...

Attraversu i nostri gusti musicali pudemu amparà assai nantu à u nostru "eu emotivu". Per alcuni, a musica pò diventà un mezu di spressione, ancu se ùn sapemu micca necessariamente cantà o ghjucà un strumentu. A musica ci permette di dà voce à impulsi d'agressione, di ribellione, o di desideri sessuali per esempiu chì ùn puderiamu micca osà di sente altrimenti. Rializà u tippu di musica chì ci move u più in drentu pò esse un indiziu per capisce emozioni riprimite o sottostanti.

A musica hè terapeutica:

A musica hè una strategia efficace per gestisce e nostre emozioni. Pudemu attivamente decide di ascultà un certu tipu di musica chì anticipemu scatenerà emozioni chì vulemu o avemu bisognu di sente in un mumentu particulare. Se ci sentimu pigri è immutivati, ascultà canzoni energetiche ci pò aiutà à ristabilisce u nostru umore è energia. Inoltre, ascultà una canzone chì riflette u nostru umore hè terapeuticu dapoi ci aiuta à cunnette megliu cù e nostre emozioni quandu ci sentimu identificati. Cusì, per esempiu, una canzone triste quandu ci sentimu nostalgici o depressi hè benefica perchè in qualchì modu cunvalida a nostra sperienza interna. A musica ci pò ancu furnisce un sensu di più putenza.

È infine, ascolta solu 15 secondi di musica influenzanu a manera chì interpretemu l'espressioni facciali di l'altri. Un studiu realizatu da Logeswaran et al. (2009) hà mostratu chì ascultà musica felice hà fattu i participanti percepenu l'espressioni di l'altri cum'è più pusitivi, mentre chì se a canzone avia un tonu malinconicu, sò state interpretate più negativamente.

da Jasmine murga

source:

http://www.spring.org.uk/2013/09/10-magical-effects-music-has-on-the-mind.php

http://psychcentral.com/lib/music-how-it-impacts-your-brain-emotions/00017356


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

4 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Tahere dijo

    Articulu eccellente!
    bè fatta!

  2.   Jasmine murga dijo

    Grazie Tahere! 🙂

  3.   PetitCochon dijo

    L'articulu è u cuncettu di «sperienza sinestetica» sò assai interessanti. Sinestesia hè una parolla chì hà e so radiche in grecu; "Senza" significa "unione" è "estesia" significa "sensazione"; vene à dì, unione di sensazioni. Per a ghjente cum'è mè chì gode intensamente di a musica hè un rigalu per pudè sperimentalla.

    Grazie per l'arti

    1.    Jasmine murga dijo

      Grazie per u vostru cummentariu PetitCochon 🙂

bool (veru)