Scuprite tuttu di Leucippu di Miletu

L'atomismu hà aiutatu l'esse intellettuale à ghjunghje à cunclusioni scentifiche nantu à a nostra cumpusizione cellulare. Ogni particella chì cumpone l'essaru umanu hà una ragione per a so esistenza, secondu Miletu, ste particelle indivisibili custituiscenu l'origine di a creazione di ogni ogettu chì hè implicatu in l'universu.

Stu pensatore grecu hà fattu assai cuntributi à a scienza, dimustrendu per u so tempu quantu era digià l'omu avanzatu; Sfortunatamente per Leucippu in i tempi attuali ci hè assai pocu chì hè attribuitu cum'è propiu, hè perchè u so discìpulu hè statu quellu chì hà aduttatu e so teurie cum'è a soia. Se vulete sapè assai di più nantu à a vita questu omu illustre è i cuntributi ch'ellu hà fattu à a scienza muderna, ùn pudete micca mancà st'articulu interessante.

Biografia di Leucippu di Miletu

Natu in Miletu à u V seculu nanzu à Cristu, Leucippu hè statu un filosofu grecu, u primu à palisà a suddivisione chì a materia puderia fà infinitamente, a so teoria dice chì ogni atomu hè cumpostu di particelle chì ponu esse sempre più divisibili finu à ghjunghje forse à u so millesimu spressione assai chjuca. ; À sente ellu, ogni atomu puderia avè un mumentu quandu ùn si divide più.

In a so ghjuventù era un discepulu di Parmenide ch'ellu ammirava assai è diventerà più tardu un ogettu d'ispirazione da parte di Leucippus, grazia à Parmenides, Leucippus hà sappiutu custruisce a so teoria basata annantu à i studii fatti da u so maestru in precedenza, chì hà dichjaratu chì à l'universu li manca u viotu è u muvimentu.

Era u maestru di Democritus, chì, cù Leucippus, hà sviluppatu a teoria chì oghje cunniscimu cum'è atomismu. Pocu si sà di a vita di Leucippu, ciò chì hè arregistratu in a storia hè grazia à alcuni documenti scritti da Aristotele, Simplicio o u Sestu Empiristu.

Una altra versione di l'evenimenti indica chì stu caratteru ùn esiste mai, chì era un'invenzione di u so discìpulu Democritus per uttene prestigiu cù a teoria di l'atomisimu. Tuttavia, ferma una quistione postu chì, cum'è avemu dettu prima, ci sò assai pochi dati nantu à a vita di Leucippu.

À u mumentu chì Democritus presenta a teoria di l'atomismu, u face solu, allora tuttu u creditu per l'investigazione li va, hè per quessa chì l'esistenza di Leucippus hè dubitata; ancu se Aristotele a cita dopu in unu di i so ducumenti i più ricunnisciuti in u mondu sanu.

D'altra parte, avè implicatu anonimamente e teorie di l'atomisimu in cultura, hà fattu Democritus più pertinente.

A filusufia di Leucippu 

Hè necessariu fà una parentesi annantu à a vita d'ogni ghjornu di i Grechi di l'epica, e so leggi è e so norme murali eranu cumposte da credenze religiose profondamente radicate, ancu se hè vera chì era una civilisazione assai impurtante per a storia universale, mancavanu ancu certe principii scientifichi.

U grande vantaghju era a filusufia cum'è legge di vita, chì hè stata messa in opera in a vita d'ogni ghjornu di u citatinu grecu, grazia à sta magnitudine di esse capace di informà nantu à l'origine è a creazione di l'universu stessu, hà permessu ellu per ghjunghje à e cunclusioni chì e teurie chì Leucippus hà suscitatu ùn eranu micca interamente false postu ch'elli eranu inizialmente vulsute fà li vede.

D’altronde, ùn si sà micca sicuru s’è Leucippu avia intenzione di causà cuntruversa suciale, ch'ellu vulia o micca, hà datu assai infurmazioni necessarie à l'evoluzione di l'omu.

In a listessa linea, Leucippu in a so teoria hà dichjaratu chì l'universu era cumpostu da atomi chì eranu cunfigurati è smuntati, muvendusi in u vuotu secondu e so alterazioni.

Tandu, a sucietà di quellu periodu storicu dubitava di l'urigine tutale di l'universu, sì a teoria chì Leucippu di Miletu prupunia era vera.

A filusufia facia parte di più in più di l'omu, in sè, stu periodu di tempu era unu di i più brillanti per l'essaru umanu, accumpagnatu da a rinascita. L'omu di a Grecia antica hà suscitatu parechje dumande à e varie teurie, micca solu per l'incertezza di sapè se i Dii chì eranu rispunsevuli di tuttu esistenu veramente; ma da u fattu di suppone chì a vuluntà, u pensamentu è a filusufia di l'omu pudessinu esse guvernati da atomi, allora, chì era a ragione di l'esistenza se tuttu ciò chì accadia in l'universu ùn dipendia micca da l'omu? Un pocu peghju, l'omu raziunale di l'epica, sintia una grande vacuità perchè suppunia chì a vera libertà ùn si pudia realizà, se l'universu hè guvernatu da atomi è micca da a vulintà umana. A nostra libertà hè piena?

A teoria atomistica

I fundamenti di sta teoria sò basati nantu à dui premessi elementari: l'universu hè cumpostu solu di materia è di vacuum.

Tutta a percezione chì l'essaru umanu assume di a so vita è di u circondu hè custituita da a presenza di sti dui elementi universali.

Pò dassi chì sta teoria sia basata annantu à una contraparte à ciò chì seria a teoria di Parmenide di a negazione di l'esistenza di u viotu.

In a listessa linea, Leucippu hà sfidatu a teoria pruposta da u so maestru, hà dettu chì era totalmente sbagliatu di pensà chì u metru ùn pudia avè movimenti o cambiamenti perchè quelli eranu incalculabili cù solu a percezione di i sensi.

Era evidente testimone di i cambiamenti di un elementu naturale per mezu di a percezione visuale, è ùn significava micca necessariamente chì questu elementu sia a dimensione di un atomu.

Dunque Leucippu di Miletu alza a necessità di l'esistenza di un viotu per chì l'atomi chì si movenu in ellu pudessinu fà liberamente è cusì pudè mudificà a materia chì era cumposta da elli.

A diversità di u cuncettu di vacuità chì Pitagora espone cum'è a presenza di l'aria, u viotu chì Leucippu dimostra hà un significatu litterale, hè viotu.

Per Leucippu, a materia hè cumposta da milioni di particelle minuscule in dimensioni, cusì, queste particelle sò impussibili di percepisce davanti à i sensi limitanti di l'essere umanu.

L'atomisti affirmanu a presenza di atomi irregulari chì anu certe caratteristiche in a so forma cum'è una figura organica senza lunghezze calculabili, è alcuni atomi sò perfettamente simmetrici; tramindui sò elementari per u funziunamentu di a materia in l'universu.

Benintesa, sicondu e caratteristiche di l'atomi chì custituiscenu un certu tipu di materia, l'ughjettu o l'elementu averanu una funzione diversa in l'universu stessu, vale à dì, l'atomi chì custituiscenu u focu sò per u più sfarenti di quelli chì custituiscenu Acqua.

Leucippu oghje

Oghje, tutti i prugressi in u campu di a medicina sò stati strettamente strutturati secondu a teoria di Leucippu. L'eradicazione di certe malatie murtale chì à u so tempu disciplinavanu l'esistenza umana, eranu prutette da l'atomisimu.

A so volta, i prugressi tecnulogichi chì anu permessu à l'esseri umani di sperimentà si à un livellu universale, sò è seranu sempre basati nantu à a teoria di l'atomisimu di Leucippu di Miletu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.