Cosa hè a molalità è cumu funziona?

In questu ramu di a scienza, a molalità hè cunnisciuta cù a concentrazione di una sostanza, cù a quale si pò determinà quantu solutu hè necessariu per esse capace di dissolve un'altra sostanza, deve esse nutatu chì si tratta di un'unità furnita da u Sistema Internaziunale di unità.

Cù l'usu currettu di a molalità, serà pussibule cunnosce a concentrazione esatta di una certa sostanza, è dinò serà ancu pussibule stabilisce quale hè a massa di u solvente, chì hè estremamente necessariu per esse capace di capisce e masse di e duie sostanze (solutu è solvente) è e so molalità.

U sistema di preparazione per pudè determinà a molalità di e sostanze ùn hè di solitu cusì cumplessu cum'è quellu di a molarità, perchè ùn hè micca necessariu aduprà un matraz volumetricu, ma piuttostu, cù l'usu di un becher è un bilanciu analiticu. Serà basta à pudè realizà a sperimentazione.

A molalità hà vantaghji nantu à a molarità, perchè grazia à i so metudi ùn dipende micca da fattori chì influenzanu cum'è a temperatura è a pressione, perchè ùn hè micca basata principalmente nantu à i calculi di volumi in e sostanze studiate.

Molalità (Concentrazione)

A molalità hè definita cum'è a concentrazione di una soluzione, parlendu chjaramente in termini chimichi, chì si riferisce à u rilazione o prupurzione chì pò esiste trà duie sostanze, cunnisciutu in questu mezu cum'è u solutu è a suluzione, o cumpunente da scioglie.

A Molalità hè ancu cunnisciuta cum'è un termu adupratu per indicà chì una concentrazione hè in opera, chì implica aumentà a proporzione di un solutu in un solvente, mentre u prucessu oppostu hè cunnisciutu cum'è diluzione.

Per una megliu cunniscenza di stu prucessu, a sustanza chjamata solutu hè quella chì si dissolve, mentre chì u solvente hè tutta quella sustanza capace di scioglie l'altri. A so volta, a dissoluzione hè u risultatu di u mischju omogeneu chì era fattu prima cù e duie sostanze sopra menzionate.

Mentre ci hè menu quantità di solutu in u mischju, più bassa hè a concentrazione, è quandu si parla di una quantità più grande di solutu in u solvente, a concentrazione sarebbe più prupurziunata, ciò chì implica chì una soluzione ùn hè più cà un mischiu omogeneu trà forse duie o più sostanze.

Solubilità

Questu hè un termine adupratu per stabilisce a quantità massima di solutu chì pò esiste in un solvente, chì hè totalmente dipendente da alcuni fattori cume a temperatura o a pressione chì l'ambiente o i stessi cumpunenti ponu presentà, è ancu altre sostanze sciolte in precedenza. O chì sò in un statu di sospensione.

Questu hè perchè ci hè una certa quantità in chì u solutu ùn pò più esse scioltu da u solvente, è quandu accade hè determinatu chì una sostanza hè completamente saturata, un esempiu di questu puderia esse quandu una cucchiaina di zuccheru hè aghjuntu à un biccheri d'acqua, se u cuntenutu hè scuzzulatu serà pussibule osservà cumu si dissolve u zuccheru, ma se a sustanza hè aghjunta serà osservatu cumu u zuccheru smetterà di dissolve è rimarrà fluttuendu in l'acqua, finu à un puntu induve ghjunghje u fondu di u vetru. Stu prucessu pò esse rializatu se a temperatura hè cambiata, per esempiu scaldendu l'acqua, perchè questu prucessu pò esse modificatu cù u fattore di temperatura, naturalmente finu à un certu puntu, è se l'acqua hè raffreddata, u risultatu serà u pussibilità di menu zuccaru dissolve in l'acqua.

Chì sò i modi per sprime a molalità?

Esiste duie modi basi per misurà a concentrazione (molalità) in e sostanze, chì sò quantitative è qualitative, essendu i primi di natura numerica, chì sò aduprati quandu vulete cunnosce e quantità esatte cum'è molarità, formalità, normalità è parti per milione, mentre chì quelle qualitative sò empiriche risultati, cusì e quantità di e sostanze in a soluzione ùn sò micca esattamente cunnisciute.

Concentrazione quantitativa

Stu tippu di cunniscenza di e prupurzioni di molalità in e suluzione hè adupratu soprattuttu in esperimenti scientifichi, è ancu in prucedure industriali, perchè sò più precise, postu chì mostranu a quantità esatta di e sostanze.

Per l'usi di a scienza, è di l'industrie cum'è e farmacie, frà altri, l'usu di cuncentrazioni qualitative ùn hè micca efficiente, perchè ùn furniscenu micca una quantità è sostanze esatte è determinate, perchè sò empiriche è micca numeriche.

I termini di soluzione quantitativa sò i seguenti:

  • Normalità (N): numaru d'equivalenti di solutu cuntenutu in 1 litru di suluzione, chì pò esse osservatu cum'è: Equivalenza di solutu / litri di suluzione, a so pruprietà hè u vulume di a suluzione.
  • Muralità: numeru di moles di solutu per kilogramu di solvente, chì pò esse osservatu cum'è: Moli di solute / kilogrammi di solvente, a so pruprietà essendu u pesu di a soluzione.
  • Molarità: numaru di moles di solute cuntenute in 1 litru di solvente, chì pò esse vistu cum'è: Moles di solute / litri di soluzione, a so pruprietà hè u vulume di soluzione.
  • Percentuale di pesu: unità di pesu di solutu cuntenute in 100 unità di pesu di suluzione, chì ponu esse vistu cum'è: Grammi di solutu / 100 grammi di suluzione, a so pruprietà hè u pesu di a suluzione.
  • Concentrazione in pesu: pesu di solutu cuntenutu in un'unità di vulume di suluzione, chì pò esse osservatu cum'è: Grammi di solutu / litri di suluzione, a so pruprietà essendu u vulume di suluzione.

I modi di spressione di a concentrazione cù queste tecniche quantitative sò e percentuali di massa-massa o di volume-volume, è ancu di massa-volume, oltre à a molalità dighjà cunnisciuta, molarità, formalità, normalità, a frazione molare. Quandu e quantità sò veramente chjuche, sò spresse cum'è parti per millione, trillioni o trilioni, e so rapprisentazioni grafiche sò in ordine di seguitu: PPM, PPB, PPT.

Concentrazione qualitativa

In questu modu per determinà e quantità di solutu in u solvente, e tecniche numeriche ùn sò micca aduprate, dunque i risultati ùn sò micca esatti, ma piuttostu sò cunnisciuti per esse empirici, chì anu una classificazione secondu a proporzione di concentrazione, cume sò i seguenti.

Stabilitu, saturatu è soprasaturatu

E concentrazioni di e soluzioni, o mischji omogenei ponu esse classificati, naturalmente parlendu in termini di solubilità, secondu se u solutu hè dissolutu in u solvente, guidatu da a quantità di questu.

  • Soluzione supersaturata: Queste si riferenu à quandu una soluzione cuntene assai più solutu di ciò chì di solitu pò, vale à dì, supera u limitu permessu, hè perchè i mischji ponu esse riscaldati, è chì a temperatura hè un fattore influente di e soluzioni, questu pò assorbe più esse in queste circustanze, è ancu quandu hè raffreddatu pò cuntinuà à cuntene a listessa quantità cum'è quandu era caldu, ancu se pò esse disturbatu ancu da u minimu muvimentu, cambiendu a so cumpusizione, è rendendulu una soluzione saturata.
  • Soluzione saturata: Si pò dì chì un mischju hè saturatu, quandu ci hè un equilibriu trà e duie sostanze cunnisciute cum'è solutu è solvente, vale à dì, chì a quantità di prupurzione hè adatta, dunque ferma stabile senza a necessità di cambià i fattori di pressione di temperatura à esse capace di compie.
  • Soluzione insaturata: Stu tipu di suluzione si pò distingue quandu u solutu ùn ghjunghje micca à i livelli massimi di dissoluzione, allora ùn ponu micca diluisce i solventi cù a so piena capacità.

In altre parolle, si pò dì chì e soluzioni insaturate sò quelle chì cuntenenu a minima quantità di solutu, cà sò capaci di dissolve, e soluzioni saturate sò quelle chì cuntenenu a quantità massima di solutu chì pò esiste in un solvente, à una certa temperatura , è quelli soprasaturati sò quelli chì cuntenenu più di a quantità permessa di solutu in un solvente, à una temperatura data per quella occasione.

Diluitu o cuncintratu

Sti termini sò di solitu usati di modu più culluciale perchè u suluzione dilute Si ponu distingue per esse debuli o livelli relativamente bassi, mentre quandu si parla di una soluzione concentrata o cumposta hè quandu e sostanze sò à livelli relativamente alti. Si dice parente perchè sò di natura empirica, dunque i so livelli di concentrazione ùn sò micca cunnisciuti esattamente, questu pò esse dimustratu cù esempi chì accadenu ogni ghjornu in a vita d'ogni ghjornu, cume quandu vulete fà una limonata. Pudete vede se hè diluita o cuncentratu da u culore o u gustu ch'ellu hà.

Per capisce un pocu di più ciò chì significanu sti tippi di suluzioni, i cuncetti dati secondu i criterii chimichi seranu mostrati quì sottu, chì sò i seguenti.

  • Soluzione diluita: Hè unu in u quale u solutu pò esse apprezzatu in proporzioni veramente basse in certi volumi dati per l'occasione.
  • Soluzione cuncentrata: sò quelli chì a quantità di solutu pò esse apprezzata un pocu megliu, postu chì sò più cunsiderabili.

Modi alternativi di cunnosce a cuncentrazione

Ci sò alcune soluzioni chì sò assai cumuni per alcuni rami di a scienza è di a ricerca per i quali alcuni metodi alternativi o diversi devenu esse aduprati, per via di certi aspetti, trà i quali si pò menzionà i seguenti.

Scala Baumé

Si tratta di una scala chì hè stata cuncipita apposta da u farmacistu è chimicu Antoine Baumé versu u 1768 circa, vicinu à a data à a quale hà riesciutu à custruì u so aerometru, ch'ellu hà creatu cù l'intenzione di misurà a concentrazione di alcune sostanze cum'è acidi è sciroppi. , L'elementi caratteristici di sta scala sò i gradi Baumé, chì sò generalmente rappresentati da un B o da Bé.

Scala Brix

Questa scala usa cum'è elementu principale Brix gradi, chì sò generalmente simbulizati cù Bx, è a so funzione principale hè di determinà a quantità di saccarosiu in una soluzione, vale à dì, a quantità di zuccheru chì pò esse sciolta in ogni tipu di liquidu.

Per determinà u livellu di saccarosu in un liquidu, hè necessariu un strumentu speciale chjamatu saccarimetru, chì hà a capacità di misurà a densità di liquidi, per esempiu se una sostanza hà 25 grammi di Bx, significa chì ci sò 25 grammi di saccarosu per 100 grammi di liquidu.

Questa hè una scala chì hè stata creata basatu annantu à i fundamenti di altre scale capaci di misurà a molalità (cuncentrazione) di e soluzioni, cum'è a scala Balling o Platone, u Brix hè caratteristicu di sustanzi dolci, cum'è succhi di suchju. Frutti, vini di frutti è qualsiasi sustanza chì li s'assumiglia.

Densità

Esattamente ùn si pò dì chì a densità hè un modu di decifrà a concentrazione di sostanze, ancu s'ellu hà caratteristiche prupurziunali à quella di cuncentrazione, basta ch'elli sianu in e listesse cundizioni di pressione è temperatura, per via di què si pò vede chì in certe circustanze, a densità di e soluzioni si dice invece di a cuncentrazione.

L'usu di a densità ùn hè micca assai praticu, è hè generalmente applicatu à soluzioni assai larghe, è ancu alcune tavule di cunversione di densità in molalità (cuncentrazione) ponu esse menzionate ancu se queste tecniche ùn sò più usate assai spessu.

Definizione di percentuali aduprate in queste prucedure

I percentuali più cumuni chì ponu esse aduprati per fà alcuni esercizii per determinà a concentrazione di e soluzioni sò quelli di massa-massa, volume-volume è massa-volume, ognunu avendu e so caratteristiche.

Percentuale vulume-vulume

Cù questu, hè pussibule cunnosce è esprimere e quantità di volume solutu chì pò esiste per ogni centu unità di volume di a soluzione, u volume hè un parametru assai impurtante in stu tippu di soluzione, perchè questi sò generalmente cumposti da liquidi o gassosi Questu significa chì a quantità di vulume di solutu tutale si riferisce à tutta a quantità di vulume di soluzione.

Percentuale di massa-massa

Questu hè assai facilmente definitu, postu chì sta percentuale vole sprimà a quantità di massa soluta, per ogni centu unità di massa in a soluzione, per capisce un pocu megliu, se 20 grammi di sale sò messi in 80 grammi d'acqua, serà uttenutu 20% di a quantità tutale di solutu in a soluzione.

Percentuale di massa-vulume

In questa percentuale, i so elementi ponu esse aduprati per uttene un risultatu di ciò chì sarebbe a densità di a soluzione, ancu se ùn hè micca altamente raccomandatu di intrecciare e procedure, perchè in a maggior parte di i casi provoca confusione per i performer.

A cuncintrazione (molalità) hè a massa di solutu, divisa da u vulume di a suluzione per centu unità, mentre chì a densità hè u vulume di a suluzione divisa da a so massa, per stu tipu di prucedure sò generalmente spresse in grammi per millilitri ( g / ml)

Per fà i calculi di ste percentuali currettamente, devenu esse tenute in contu e duie definizioni seguenti, per ghjunghje à una gestione perfetta o almenu efficace.

  • A regula di trè serà sempre aduprata cum'è u strumentu principale per eseguisce i calculi di e prupurzioni summenzionate.
  • In tutti i casi a somma di a massa di u solutu più a massa di u solvente hè uguale à a massa di a soluzione, questu significa chì a soluzione hè uguale à a somma di u solutu è u solvente.

Nurmale

Questu hè rapprisentatu da a lettera N è hè definitu cum'è u numeru di equivalenti di solutu, trà u vulume di a soluzione in litri, per rapprisintà l'equivalenti chì si usanu e lettere eq-g, u solutu l'acronimu sto, mentre i litri sò rappresentati gràficamente cù una maiuscula L.

Vale a pena rimarcà l'esistenza di a Normalità Redox, chì hè di solitu usata cum'è reazione à un agente antioxidante o à un agente riduttore.

Molarità

Hè cunnisciutu cum'è u cuncentrazione molare Hè riprisentatu gràficamente cù u capitale M, hè definitu cum'è a determinazione di a quantità di sustanza soluta per ogni litru di soluzione.

Questu hè u metudu più cumunu in chimica chì hè adupratu per determinà e concentrazioni di sostanze, è ancu di più quandu si travaglia cù relazioni stechiometriche è reazioni chimiche, ancu se un prublema pò generalmente esse truvatu durante stu prucessu, chì hè a temperatura applicata à e sostanze, chì hè di solitu custante.

Formalità

Questu hè cunnisciutu cum'è a massa moleculare o più tecnicamente cum'è u numeru di pesu-formula-gramma chì pò esse truvatu relativamente in una soluzione, questu hè generalmente rappresentatu graficamente cù i segni g7PFG.

È cum'è l'ultimu di questi avemu a Molalità, chì, cum'è si sà digià, hè u numeru di moles di solutu chì ogni kilogramu di solvente cuntene.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Un cummentariu, lasciate u vostru

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Yoretce dijo

    Assai bè tutte l'infurmazioni