Cumu è à chì spezie si face a respirazione di a pelle

Cum'è a sapemu dighjà, tutti l'esseri viventi in u mondu ùn sò micca solu capaci, ma ci vole ancu à respirà. Hè qualcosa di assai impurtante per priservà a vita, è indipende se sì un essere umanu, un anfibiu, un animale o una pianta, averete bisognu, in un modu o in l'altru, di assorbe l'ossigenu.

A respirazione pulmonare hè a mediu attraversu chì l'omu, è ancu a maiò parte di l'animali, uttenenu l'ossigenu chì anu bisognu per stà cnantu à a vita. Inspiremu è espiremu i gasi da l'ambiente gonfendu i nostri pulmoni. A respirazione fotosintetica hè ciò chì sapemu per mezu di e piante, chì dopu a so realizazione generanu una parte di l'ossigenu chì ci vole à campà.

A respirazione di a pelle, intantu, hè destinata à vari tippi di anfibi è anelidi. È hè cunnisciutu cum'è un prucessu chì i gasi penetrenu l'internu di a pelle è permettenu l'assorbimentu di l'ossigenu. In tuttu questu post avemu da amparà alcune cose in più nantu à stu tipu di respirazione; Chì sò l'animali o e spezie chì ponu avè, cumu funziona è chì sò e caratteristiche principali chì hà, a respirazione di a pelle.

Chì hè a vostra definizione?

Cumu l'avemu dettu prima, questu hè un tipu di respirazione attraversu a pelle, chì si verifica in a maiò parte di e spezie anfibie, di l'annelidi è ancu di certi echinodermi. Per questu tippu di respirazione hè impurtante distingue u tegumentu di u corpu, chì cunfigura a struttura respiratoria. A pelle, per a so parte, chì hè u mezzu per u quale u scambiu di gas avverrà, deve esse magra, ben umida, è in listessu tempu esse irrigata da l'ambiente di l'animale in questione.

Stu scambiu di gasu cù u quale si svolge stu prucessu si face attraversu l'epidermide, basta chì a cuticula esterna sia ben inumidita.

L'animali chì sò capaci di respirazione cutanea campanu generalmente in ambienti umidi o in ambienti acquatichi, postu chì sta respirazione serà efficace solu in questi ambienti.. Alcuni animali chì anu stu tipu di respirazione sò e meduse, anemoni, alcuni rospi è ranochje, lombriculi è uni pochi altri.

Cumu si face a respirazione di a pelle?

A respirazione cutanea, inseme cù a respirazione branchiale, tracheale è pulmonaria, hè unu di i quattru tippi di respirazione chì l'animali ponu sviluppà. Stu soffiu hè datu à u mumentu quandu un scambiu gassosu si face attraversu di a pelle o di certe zone cum'è e cavità orali o in cavità interne chì, quandu sò pieni d'acqua, custituiscenu i cosiddetti pulmoni acquatichi.

L'anfibii, quand'elli passanu per u so stadiu di tadpole, anu a capacità di respirà sott'acqua per mezu di branchie ch'elli pussedenu solu durante stu stadiu di u so sviluppu.

Una volta ch'elli anu e branchie maturate cumincianu à sparisce è l’anfibbii sviluppanu pulmoni chì li permettenu di respirà in terra. Ancu cusì, sò capaci di rializà a respirazione cutanea, postu chì anu una epidermide assai fina, è ancu una derme chì hè ben vascularizzata è chì li permette di purtà ossigenu in tuttu u corpu attraversu u sangue.

Quali sò i fattori chì devenu esiste per chì si faci?

Per chì questu prucessu sia effettuatu in modu efficiente hè impurtante chì l'animale abbia una pelle permeabile è fina, chì permette l'accessu di l'ossigenu à u corpu attraversu u sangue. Omi è a maiò parte di l'animali ùn sò capaci di rializà stu tipu di respirazione postu chì a so pelle hè assai più spessa di quella necessaria, è in certi casi troppu aspra per uttene a respirazione cutanea.

A pelle di l'animali deve avè una grande parte di superficia in cuntattu cù l'esternu è una attività metabolica bassa. Basatu nantu à questu, in certi anfibi a pelle presenta piccule grinze chì li permettenu di aumentà a superficia esposta per fà u scambiu di gas più efficiente.

Se parlemu di u casu di anfibi, a respirazione di a pelle copre solu u 2% di l'arrivu di l'ossigenu chì si produce, mentre chì in u casu di i pipistrelli, i chiropteri, sta respirazione copre u 20% di l'ossigenu ch'elli ricevenu, postu chì a so pelle hè abbastanza larga è magre è copre i membri toracichi, dunque a quantità di pelle esposta hè maximizata.

Un fattu interessante hè chì in a maiò parte di l'animali chì anu stu tipu di respirazione, si faci cum'è una parte di dui respiri. Cum'è in u casu di anfibbii è pipistrelli, chì ancu s'elli ponu fà una respirazione cutanea, anu ancu una respirazione pulmonare.

Rispirazione cutanea in diverse spezie

Ci sò spezie oghje chì mancanu di pulmoni, ma sò sempre capaci di respirà per via di sta respirazione. In listessu tempu, ci sò e spezie chì u piglianu cum'è cumplementu per un altru fiatu, postu chì sò capace di rializà tramindui per pudè campà. Avà sapemu cumu si face a respirazione di a pelle in varie spezie.

Anfibbii

In a maiò parte di l'anfibi a pelle hè adattata per stu tippu di rispirazione, è assai d'elli ùn anu micca pulmoni chì li permettenu di piglià altri tippi di fiatu. Se pigliamu per esempiu u ironicamente chjamatu salamandru pulsatu Pudemu vede chì à questa spezia d'anfibii li mancanu tutalmente i pulmoni; Tuttavia, hè classificatu cum'è e più numerose spezie di salamandre di a terra.

Mentre chì l'anfibbii sò cumpletamente immersi in acqua, a respirazione si face per a so pelle. Questa hè una membrana porosa per mezu di quale l'aria si pò sparghje è spustà da i vasi sanguigni à tuttu ciò chì li circonda.

Ci sò ancu casi di anfibi chì respiranu per branchie, è ancu l'esistenza di i cosiddetti rospi di u disertu chì anu a pelle secca. In questi casi stu tipu di respirazione ùn hè micca fattibile.

Mammiferi

I mammiferi sò generalmente spezie endotermiche, cunnisciute ancu cum'è di sangue caldu. Questi animali anu una capacità metabolica più alta di quelli chjamati di sangue freddo.

In listessu modu, a pelle di questi animali, cum'è digià citatu, hè un organu piuttostu duru è in parechji casi grassu, chì ùn permette micca, in a maiò parte di i mammiferi, un soffiu di pelle hè fattibile. Tuttavia, ci sò alcuni chì sò capaci di realizallu, ma in realtà sò una piccula percentuale di a pupulazione.

I pipistrelli sò capace di piglià 20% di l'ossigenu ch'elli anu bisognu per sopravvive attraversu a pelle, mentre chì l'omi umani sò capaci solu di assorbe l'1% di l'ossigenu necessariu per a so sopravvivenza, chì ùn li permetterebbe micca di sopravvivere cù solu stu tippu di respirazione .

Rèptila

Perchè a so pelle hè guasi interamente cumposta da squame, a capacità di i rettili di fà stu tipu di respirazione hè assai ridutta. Tuttavia, ci pò esse una spezia di scambiu gassosu trà e scale, o in quelle zone induve a densità di e scale hè più bassa.

In quelli periodi di ibernazione sott'acqua, alcune tartarughe dipendenu da a respirazione di a pelle intornu à a cloaca per sopravvivere à stu periodu.

Alcuni serpi marini, invece, sò capaci di fà un scambiu cutaneu di gas per assorbe circa u 30% di l'ossigenu chì u so corpu hà bisognu per sopravvivere. Questu diventa essenziale per elli se anu bisognu di tuffassi in l'acqua. Puderanu fà diminuendu a quantità di sangue chì furnisce i pulmoni è dirigendulu per furnisce i capillari in a pelle.

Pesci

Stu tippu di rispirazione trova ancu locu in varie spezie di pesci in u globu, ch'elli sianu marini o d'acqua dolce. Quandu si tratta di respirà, cum'è a sapemu digià, i pesci necessitanu solu l'usu di e so branchie. Tuttavia ci sò alcuni pesci chì sò capaci di fà sta respirazione, è chì ponu assorbe trà 5 è 50 per centu di l'ossigenu chì anu bisognu per sopravvive attraversu a pelle. Benintesa, tuttu què dependerà di u tippu di ambiente, di a temperatura è di i pesci in quistione.

Per esempiu, per i pesci chì piglianu ossigenu da l'aria, una respirazione di a pelle ben fatta hè assai impurtante. In queste spezie l'aria chì hè assorbita attraversu a pelle pò diventà 50% di ciò chì hè necessariu per campà. I pesci chì saltanu è i pesci di coralli sò cunnisciuti in sta spezia.

Echinodermi

In questa zona pudemu truvà ricci di mare, chì appartenenu à sta famiglia è si trovanu in u fondu. Possedenu numerosi aghi chì sò i so mezi di difesa contr'à i predatori, è sò capaci di respirà per e branchie è ancu per a so pelle.

In listessu modu, i cucumari di mare ponu ancu fà sta respirazione. Ancu se alcuni di elli anu alcuni tubi chì li permettenu di respirà, chì sò vicinu à l'anu, sò ancu capaci di respirà a pelle.

Insetti

Quandu parlemu di insetti, pudemu dì chì ancu se u scambiu di gas hè generosu, ùn hè micca l'unicu mezu chì duvete truvà u vostru sustenimentu. A maiò parte l'insetti assorbenu l'ossigenu necessariu è liberanu diossidu di carbonu attraversu un tissutu chjamatu cuticula, chì si trova in a parte più esterna di l'epidermide di l'invertebrati.

Ci sò alcune famiglie d'insetti chì anu bisognu di sta respirazione per trasportà l'emolimfa in u so corpu perchè ùn anu micca un sistema respiratoriu definitu. Hemolymph hè simile à u sangue chì l'insetti anu.

A maiò parte di l'insetti terrestri utilizanu un sistema di trachea per realizà ciò chì seria u so prucessu di respirazione. Tuttavia, per insetti acquatichi, semi-acquatichi o endoparassiti, a respirazione attraversu a pelle hè di primura, postu chì ùn ponu micca assorbe l'ossigenu necessariu per a trachea.

cunchiusioni

Parechje volte pudemu truvà in i mezi di sussistenza intornu à noi modi diversi chì i diversi abitanti di detti mezi anu da sopravvivere. Da vulà o marchjà, caccia o esse vegetarianu, à respirà cù i pulmoni o attraversu a pelle.

Ci sò sferenze impressiunanti in u mondu chì pudemu truvà in e diverse spezie. In questu casu parlemu di respirazione, chì hè una di e cose più impurtanti chì avemu bisognu di campà, è di sicuru a più urgente.

Videndu cumu ci sò sfarenti spezie chì anu sappiutu in un modu o in l'altru di pudè stà in vita ci dice chì l'evoluzione hè pussibile, è chì forse in un futuru vicinu l'omi pò esse capaci di avè alcuni di sti secreti o acquistà abilità chì ci permettenu una sopravvivenza maiò. Ci hè ancu assai chì pudemu amparà da l'animali è i so


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

bool (veru)