Sistema nervosu perifericu: chì sò e so parti è funzioni?

U cervellu hè fattu di parechje parti è aree, cumpresu u sistema nervoso, chì hè definitu cum'è e strutture è l'organi chì sò furmati da u tissutu nervosu è chì anu u scopu di riceve è trattà i segnali ricevuti da i diversi organi, per dà una risposta positiva à i cambiamenti chì l'ambiente pò prisentà induve campanu. animali (umani chì si trovanu in cordati, artropodi, molluschi, varmi piatti è cnidarii).

U sistema nervosu hè fattu di u sistema nervosu centrale è u sistema nervosu perifericu; di quale avemu parlatu in modu generale in un articulu passatu (si pò accede cliccendu quì). Tuttavia, sta volta daremu più accentu à u perifericu, in u quale toccaremu à temi cum'è e so funzioni, e parti è i diagrammi.

Cosa hè u sistema nervosu perifericu?

Cunnisciutu ancu cù u so acronimu SNP (abbreviazione di u listessu nome), si riferisce à i nervi è neuroni, chì sò strutture esterne à u cervellu è u sistema nervoso cintrali (CNS); ma quessu à u turnu, permette a cunnessione trà u CNS è i membri o organi di u corpu. Inoltre, hè carattarizatu (o sfarente di u sistema nervosu centrale) da ùn avè micca prutezzione contr'à e tossine o danni causati da i muvimenti.

In altre parole, u sistema nervosu perifericu hè incaricatu di coordinà è cuntrullà l'organi truvatu in u corpu. Per questu compitu face usu di u assoni, una continuazione di u neurone chì hà per scopu di invià impulsi nervosi à altre cellule.

Inoltre, in u PNS a rigenerazione di e lesioni hè pussibule è u sviluppu di l'assoni hè migliuratu grazia à e cellule Schwann. Questu hè perchè questi (cunnisciutu ancu cum'è neurolemociti), sò cellule gliali chì sò presenti in stu sistema in modu chì i neuroni possinu funziunà currettamente.

Chì sò e so parti?

U SNP hè cumpostu da u sistema nervosu somaticu è autonomicu; ben chì l'ultima sia spessu cunfusa cum'è una "suddivisione" di u perifericu, quandu in realità hè solu una cumpunente di questu.

Sistema nervosu somaticu

U sistema nervosu somaticu hè divisu in dui tippi di nervi, a spina è u craniale. Ancu se in i dui casi a so funzione hè trasmette o riceve infurmazione sensorialeEntrambi anu e so proprie differenze, chì duvemu dettagliare per a vostra corretta comprensione.

  • Per una banda, i nervi spinali cumpienu sta funzione in l'estremità è u troncu, invendu o ricevenu informazioni sensoriali aduprendu a medula spinale cum'è mezu. In casu di "invià" l'infurmazioni, u scopu hè d'indicà u statu è a pusizione di i musculi, di l'articuli è di l'estremità; mentre "riceve" i cumandamenti di u mutore attraversu u cordone speciale, vale à dì, grazia à elli hè pussibule di fà movimenti.
  • L'altru elementu sò i nervi craniali, chì sò incaricati di e zone superiori, vale à dì, u collu è a testa. Questu invia l'infurmazioni sensoriale ricevute da queste parti à u sistema nervosu centrale; mentre u collu è a testa ricevenu cumandamenti di u mutore attraversu u CNS.

Sistema nervosu autonomicu

Cum'è u so nome indica, hè rispunsevule di e funzioni chì ùn cuntrullemu micca (respirazione, digestione, frà altri) postu chì travaglianu in autunumia grazia à l'ordini mandati da u sistema nervosu centrale. Trà e so funzioni, truvemu u cuntrollu di i musculi cardiaci è lisci, visceri è ghiandole; chì sò fatti da i rami parasimpaticu è simpaticu.

  • El sistema parasimpaticu Hè basicamente incaricatu di preparà u nostru corpu per situazioni specifiche, sia da preparallu per digerisce l'alimentu sia da minacce esterne, cume fughjendu da una situazione (u corpu risponde positivamente è in parechji casi, hè pussibile corre più veloce per via di setup di u sistema).
  • U simpaticu, invece, hà cum'è scopu u funziunamentu currettu di u corpu; cume u ritornu di a frequenza cardiaca à u so statu normale dopu a so alterazione per qualsiasi ragione.

Chì sò i nervi di u PNS?

I nervi di u sistema nervosu perifericu ponu esse divisi in trè tippi: i nervi craniali, i nervi di i membri superiori è i nervi di i membri inferiori.

  • Ci sò dodici nervi craniali, chì nascenu in u cervellu o vicinu à u troncu cerebrale, ancu se varia secondu a funzione da compie è sò distribuiti in diverse parti di u corpu, cum'è u craniu, u torace, u collu è l'addome. Quessi sò nervi sensitivi è sò spartuti in nervu olfattivu, otticu, oculomotore, trochleare, trigeminale, abducente, facciale, uditivo, glossofaringeo, vago, accessoriu è ipoglossale.
  • I nervi di i membri superiori è inferiori si riferenu à i nervi capaci di trasmette sensazioni cume a temperatura, i livelli di dolore, a pusizione di l'estremità, frà altri. Ci sò 31 coppie è si trovanu in u collu, u pettu, u lombu, u sacru è u coccige.

Speremu chì l'infurmazioni sò state à u vostru piacimentu è facili da leghje, postu chì questi sughjetti ponu esse qualchì volta complicati quandu ùn avete micca infurmazioni precedenti nantu à l'anatomia è u funziunamentu di l'elementi chì custituiscenu u cervellu o u corpu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

3 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Paloma dijo

    Chì u mo indirizzu ùn serà micca publicatu haha ​​ha./. . Chì mi piace assai ciò chì aghju lettu

  2.   Cesar Alvaro dijo

    Prima di tuttu mi piacerebbe felicità per a prufessionalità è u cuntenutu di u blog, chì anu sappiutu capisce a mo attenzione è visità lu ripetutamente. Felicitazioni! Apprezzu a qualità di l'infurmazioni, qualcosa chì hè difficiule à truvà oghje.

    In quantu à u postu, l'aghju amatu, sò cumpletamente d'accordu cù ciò chì dite, in più, m'avete fattu amparà cose nove è ricurdammi d'altre chì avia dimenticatu. Grazie.

    Ricevi un abbracciu affettuosu è torna una volta e mo sincere congratulazioni

  3.   laura sarmirnto dijo

    Mi piaceva, era assai bona infurmazione!