Teoria di l'Attachment

u zitellu fermu attaccatu à u caregiver

Oghje sentemu parlà di più in più di l'attaccamentu è di cumu benefica i zitelli. Hè una forma di cambiamentu in l'allevu di i zitelli induve "lascià" i zitelli per cresce forte è indipendente ùn hà nunda da fà. L'attaccamentu hà da fà cù a dipendenza precoce per dà forza è sicurezza à i zitelli è diventà cusì indipendenti, sapendu chì sò capaci è chì anu una rete di supportu forte è resistente.

A teoria di l'attaccamentu hè un cuncettu in psiculugia di u sviluppu chì si riferisce à l'importanza di l'attaccamentu in termini di sviluppu persunale. Hè u modu in cui un individuale forma un "legame" emotivu è fisicu cù un'altra persona per avè un sensu di stabilità è di sicurezza necessariu per pudè piglià rischi, cresce è sviluppassi cù una forte personalità. A teoria di l'attaccamentu pò esse capita in una varietà di modi è sò generalmente l'esperienze proprie di e persone chì li danu significatu.

John Bowlby è a teoria di l'attaccamentu

U psicologu John Bowlby hè statu u primu à aduprà stu termine. In u 60, hà stabilitu u precedente chì u sviluppu di a zitiddina era assai dipendente da a capacità di u zitellu di furmà una forte relazione cù u caregiver primariu (di solitu un genitore). I so studii nantu à u sviluppu di a zitiddina è u temperamentu di a zitiddina l'anu purtatu à cunclude chì un forte attaccamentu à u caregiver furnisce un sensu necessariu di sicurezza.

attaccamentu in a zitiddina chì tocca a vita adulta

Se sta relazione ùn hè micca stabilita, u psicologu hà scupertu chì a persona spende assai energia in a so vita in a ricerca di stabilità è di sicurezza. E persone senza attaccamenti sò spessu paurose è disposti à circà è amparà nuove esperienze. In cuntrastu, un zitellu cù un forte attaccamentu à unu di i so genitori, Senterete più forza è sustegnu cusì averete un spiritu più avventurosu è autonomu.

U sviluppu hè facilitatu in i zitelli chì godenu di l'attaccamentu di i so genitori perchè passanu u tempu à osservà è interagisce cù l'ambiente grazia à u fattu chì i so bisogni immediati sò soddisfatti è ghjustificati. A teoria di l'attaccamentu rende chjaru chì u babbu deve furnisce un supportu custante è sicurezza da a nascita è durante l'anni di furmazione di i zitelli.

Mary Ainsworth è cumpurtamentu di attaccamentu

Mary Ainsworth svilupperà parechje idee presentate da Bowlby in i so studii. Hà identificatu l'esistenza di ciò chì hè cunnisciutu cum'è "cumpurtamentu di attaccamentu". I cumpurtamenti di attaccamentu ùn sò micca listessi à l'attaccamentu stessu. I zitelli chì mostranu cumpurtamenti di attaccamentu sò zitelli insicurati chì speranu di stabilisce o ristabilisce un ligame cù u caregiver chì sentenu assente. Stu cumpurtamentu secondu Mary Ainsworth hè innatu in i zitelli.

In particulare, hà identificatu l'esistenza di ciò ch'ella chjama "cumpurtamentu di attaccamentu", esempi di cumpurtamentu esibitu da i zitelli insicurati in a speranza di stabilisce o ristabilisce un ligame cù un caregiver attualmente assente. Siccomu stu cumpurtamentu si faci uniformemente in i zitelli, hè un argumentu convincente per l'esistenza di cumpurtamentu "innatu" o istintivu in l'animali umanu. U studiu hà travagliatu fighjendu un grande campione rappresentativu di zitelli cun varii gradi di attaccamentu à i so genitori o à i caregivers, da attaccamenti forti è sani à ligami debuli.

teoria di l'attaccamentu in a zitiddina

I zitelli sò stati separati da i so caregivers è e so risposte sò state osservate. I zitelli cù forti attaccamenti eranu relativamente calmi, parianu esse sicuri chì i so caregivers torneranu prestu, mentre i zitelli cù attaccamenti debuli pianghjianu è mostranu grande angoscia per esse restituiti à i so genitori.

Più tardi in u listessu studiu, i zitelli sò stati esposti à situazioni intenzionalmente stressanti, durante i quali quasi tutti anu cuminciatu à presentà cumpurtamenti particulari chì eranu efficaci per attirà l'attenzione di i so caregivers - un bon esempiu di cumpurtamentu di attaccamentu.

Fasi in furmazione di attaccamentu

Per capisce megliu a furmazione innata di l'attaccamentu in i zitelli, hè necessariu cunnosce e tappe di sta furmazione. In questu modu serà pussibule capisce a necessità di i zitelli è di i zitelli d'avè un ligame permanente cù u so caregiver primariu attraversu i so cumpurtamenti di attaccamentu. E tappe di furmazione sò.

0 à 2 mesi

In questu stadiu ci hè una orientazione versu i principali caregivers, emettendu segnali chì si verificanu cum'è prime interazzioni. U zitellu principia à cunnosce i so caregivers è i caregivers si adattanu à ellu. U zitellu si familiarizza cù u so caregiver primariu è cumencia à fà cusì cum'è u so mudellu di riferimentu.

Neunatu chì cerca l'attaccamentu

Trà 3 è 7 mesi

Durante sta tappa, i criaturi cumincianu à avè reazzione differenziate à a figura d'attaccamentu. I cumpurtamenti di u zitellu sò diversi cù l'altri populi è di solitu vole solu esse cù a persona cù quale passa u più tempu, cum'è mamma o babbu, o tramindui. Sì i genitori ùn sò micca davanti, pudete chianci per ch'elli tornanu.

Trà 7 mesi è 3 anni

I cumpurtamenti di attaccamentu (o cumportamenti) apparsu durante sta tappa. In tuttu stu stadiu, i zitelli volenu esse cù i so genitori tuttu u tempu. Striscianu o camminanu versu elli, pienghjendu per attirà a so attenzione è i so bisogni fisichi è emotivi soddisfatti. Hà paura di e persone ch'ellu ùn cunnosce micca è a presenza di i so genitori inseme o separatamente li furnisce securità avete bisognu di sente tranquillità interiore.

Dapoi l'età di 3 anni

Hè à partesi di 3 anni quandu i zitelli cumincianu à regulassi è volenu mustrà a so indipendenza. E relazioni sò dirette à l'autonomia di u zitellu da a zitella. A figura di attaccamentu continua à furnisce a sicurezza chì avete bisognu per esplorà u mondu, ma in listessu tempu u chjucu hà bisognu di mustrassi è di validà a so autonomia.

Tipi di attaccamentu

Inoltre, si ponu truvà diversi tipi di attaccamentu:

  • Attaccamentu sicuru. I zitelli mancanu u so caregiver primariu è sò felici di vedelu ma cuntinueghjanu à ghjucà tranquillamente.
  • Attaccamentu evitante di insicurezza. I zitelli ùn mostranu micca dispiacè per a separazione da u caregiver principale è l'ignuranu à u so ritornu. Parenu indipendenti ma questu cumpurtamentu hè di solitu a cunsequenza di picculi prublemi emotivi.
  • Addiczione resistente à l'incertezza. U zitellu mostra una grande angoscia in a separazione è cerca u cuntattu cù u caregiver principale à u ritornu ma ùn hè micca rassicuratu. Ùn mostranu micca cumpurtamenti esploratori in una sala di ghjocu se u caregiver ùn hè micca presente.
  • Attaccamentu disurganizatu U zitellu hà mudelli di comportamentu contraddittori: cunfusione, apprensione, disordine in e so azzioni, ecc. Hà prublemi di regulazione emotiva è di solitu hè per via di qualchì tippu d'abusu di i zitelli.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.