Tipi di metudu

Hè prubabile chì pensiate chì l'esecuzione di un metudu di ricerca sia assuciatu solu à u campu scentificu, tuttavia, questa credenza generalizata hè totalmente sbagliata, postu chì in tutti i campi in cui un studiu hè realizatu, u pianificazione è implementazione di azzioni metodiche, permette a suddisfazione di l'ubbiettivi posti. U sviluppu di un studiu hè un prucessu impurtante, chì hà favurizatu u espansione di a cunniscenza in sfarenti spazii chì varieghjanu da tematiche scientifiche à tematiche suciale. Investigà implica u sviluppu ordinatu è sistematicu di un'inchiesta in quantu à un fenomenu o fattu, seguitu una metodulugia in cunfurmità cù l'ughjettivu da uttene.

Tutte e ricerche sò fatte cù l'implementazione di unu, o parechji tippi di metudi, è hè decisivu in u so successu chì a so scelta si adatti à e caratteristiche di u studiu. A scelta di a metodulugia di travagliu deve cunsiderà a natura di u studiu da eseguisce è l'ughjettivu da uttene, per definisce e caratteristiche più cunsistenti chì garantiscenu u successu di u studiu, da quì sò stati derivati ​​vari tippi di metudi.

I tippi di metudi sò definiti tenendu in considerazione e caratteristiche di u studiu realizatu, l'ughjettivu, a natura di i dati raccolti, frà altri fattori impurtanti, è u sviluppu di ognunu di elli, hè u risultatu di a necessità di adattazione da una metodulugia à u studiu realizatu, per guarantisce l'esecuzione di un studiu chì i so risultati sò riprisentativi è cuncordanti cù a realità chì circonda u so sviluppu.

Metudu induttivu

Chì hè u metudu induttivu? Chiunque ghjunghje à cunclusioni ma basatu annantu à ipotesi è aduprendu sempre u ragiunamentu. Da ciò chì si pò dì à propositu chì hè un metudu chì adopra premessi particulari per ghjunghje à quella cunclusione, chì serà di natura generale. Dunque hè largamente adupratu in i campi scientifichi. Un esempiu?

  • U mo babbu hà vistu una mosca nera
  • A mo mamma hà vistu una mosca nera
  • Aghju vistu una mosca nera.
  • Allora u risultatu serà chì e mosche sò nere. Eccu avemu l'essenza o caratteristica principale di u metudu induttivu è hè chì, adopra i loca, per ghjunghje à una cunclusione generale.

Altre caratteristiche di stu metudu sò basate nantu à a ricerca, basata nantu à fatti concreti, cum'è avemu bè cummentatu. Ancu se sò generalmente flessibili in un certu modu è u so scopu hè di elaborà certe teorie è ancu ipotesi è si presta à sperimentazione. Per ghjunghje à una cunclusione, hè prima osservatu, dopu sperimentatu, analizatu è esemplificatu.

Aduprà l'usu di u ragiunamentu per generà cunclusioni currette annantu à un avvenimentu, partendu da fatti accettati cum'è validi, per ghjunghje à cunclusioni, chì a so applicazione hè di natura generale, partendu da un studiu individuale di i fatti. In u risultatu di a so esecuzione, sò formulate cunclusioni universali chì sò postulate cum'è leggi, principi o fundamenti di una teoria. Quattru passi essenziali ponu esse distinti:

  • Osservazione di eventi è fenomeni, per a so registrazione è cunsiderazione
  • Classificazione è studiu di l'infurmazioni ottenute, per facilità l'analisi.
  • La shunt induttivu, chì da i fatti unifica l'idee individuali, resultendu in una generazione di novi paradigmi.
  • Cuntrastu, o paragone di i risultati di l'analisi.

Metudu deduttivu

tippi di metudi

Da u principiu ghjunghje à cunclusioni logiche. Pò andà da u generale chì si riferisce à e lege, à u particulare chì abbraccia i fatti cuncreti. Cusì a cunclusione serà in u locu. Pò esse adupratu in modu direttu o indirettu. U primu aduprà una premessa chì ùn hè micca testata, mentre chì u secondu utilizerà dui premessi, cù una dichjarazione universale è una particulare. Un esempiu?

  • Tutti i misgi sò murtali
  • U to animale hè un misgiu
  • Cunclusione: U vostru animale hè murtale.

Stu metudu deduttivu vene da l'antichi Grechi. Da Aristotele à Descartes chì l'hà sviluppatu ancu senza scurdassi di Spinoza o Leibniz.

Si basa annantu à l'usu di u ragiunamentu logicu per valutà i premessi chì definiscenu un prucessu. L'applicazione di stu tipu di metudu hè assuciata à l'inferenza di ghjudizii basati nantu à postulati universali accettati è teoremi, chì, ancu s'elli ùn esprimenu micca tacitamente a so relazione cù u nostru studiu, analizendu e caratteristiche cumuni pudemu stabilisce un ponte di cunnessione trà e duie parti .

Formalmente, si pò dì chì una deduzione hè a cunclusione inferita da una sequenza finita di formule. Per esempiu:

Consideremu un elementu A = 1 è un elementu C = 1. Partendu da un'analisi deduttiva pudemu stabilisce chì basatu annantu à sta dichjarazione A = C.

Passi:

  • Investigazione di formule è teoremi chì sò generalmente associati à l'ughjettu di u nostru studiu.
  • Osservazione di u fenomenu studiatu, è compilazione di dati è informazioni necessarie.
  • Analisi è paragone di a teoria cù i dati raccolti.
  • Generate deduzioni basate annantu à l'identificazione di teoremi generali cù eventi particulari.

Metudu analiticu

Esempii di metudi

Hè custruitu di smembrate o dividite in parti chì tuttu ciò chì vulete rullà. Da questu modu pudete capisce assai megliu tutte e cause di questu, è ancu l'effetti, ecc. Duvete sapè bè chì studià per capisce megliu tuttu ciò ch'ellu offre è ci piatta. A parolla analisi vene digià da u grecu è pò esse tradutta cum'è decompose.

  • Se qualcunu vole sapè perchè una persona si comporta in un modu specificu, deve investigà è sbulicà u gustu, a personalità, u modu di vita è tuttu ciò chì pò guidà quella persona à agisce cusì.

Cusì pudemu dì chì a caratteristica principale hè di studià è ancu di osservà per ghjunghje à a fine. Ma duvete ricurdà chì hè apertu per pudè avè più cunniscenza. Hè vera chì l'errori ponu cumparisce ma ancu cunclusioni. Dunque duvete aspettà un pocu per chjudeli cumpletamente, pudendu cambià quandu u menu aspettemu. I campioni o testi sò estremamente impurtanti.

Hè un prucessu cugnitivu, chì di solitu cunsidereghja in una manera dettagliata, un ughjettu di studiu, cunsiderendu separatamente ognuna di e parti di u tuttu per studialli individualmente. U metudu analiticu hè sviluppatu cun precisione è attenzione à i dettagli.

Passi per seguità:

  • Osservazione: Consiste in l'osservazione dettagliata di u fenomenu, avvenimentu o avvenimentu in studiu, per uttene informazioni nantu à questu, chì hè preziosa per a cuncezzione di testi è esperimenti di raccolta di dati.
  • Dumande: A formulazione di dumande nantu à ciò chì si osserva, permette di orientà è dà forma à u studiu. Consiste in a delimitazione di u scopu di l'inchiesta, tenendu contu di l'osservazione fatta prima.
  • Ipotesi: A terza hè a tappa di a formulazione di un'ipotesi: pigliendu tutte quelle dumande chì sò state poste dopu l'osservazione, si pò pone una idea chì spiega in modu generale ciò chì si osserva.
  • Sperimentazione: L'esecuzione di esperimenti attentamente pensati, basati nantu à l'infurmazioni raccolte in u stadiu di osservazione, chì u scopu hè di testà l'ipotesi alzata.
  • Cunclusioni: I risultati di l'esperimenti sò analizzati è e conclusioni sò tirate, in questa fase u ricercatore scopre se l'ipotesi alzata hè stata pruvata, o se à u cuntrariu hè stata respinta, da i risultati di l'investigazione.

Metudu sinteticu

Adupratu per ricustruisce un avvenimentu, ma sempre in un modu specificu, allora si basa nantu à l'infurmazioni più precise. Hè u più adupratu per a scienza, perchè e leggi più generali ne sò estratte. Trà e so caratteristiche principali truvemu chì hè custruitu nantu à a basa di a cunniscenza. Postu chì analiserà è darà luce à e varie parti di elle.

Consiste in l'unificazione di i cumpunenti spargugliati di un oggettu di studiu per studialli in a so interezza. In cunsequenza di a so applicazione, hè pussibule stabilisce, partendu da sti cumpunenti, un cuncettu generale è riassuntu.

  • Per risolve un misteru: Prima raccoglimu l'indizii, osservemu, studiamu u casu, u locu, a ghjente, mettemu inseme tutte l'infurmazioni ottenute per truvà a conclusione chì risolve u misteru.

A fine serà sempre di migliurà per agisce in u megliu modu pussibule, circendu a verità. Ma iè, aduprendu a sintesi o a capacità per riassume tuttu què, dunque hè ancu inclusu in questu, sensu cumunu. Cumu aduprà? Prima osservemu, dopu femu a descrizzione, per fà passà à un esame di ogni dettu ciò chì osservemu. Dopu avè scumpartutu, u ricumponimu per avè a cunclusione.

Metudu ipoteticu-deduttivu

Metudu deduttivu

Si dice di u metudu chì impone à cunghjucà u riflessione raziunale cù a realità. Dunque hà dui passi chì richiedenu sperienza è dui chì sò raziunali. Dunque, avendu questu equilibriu, deve esse nutatu chì seguita un prucessu induttivu chì si basa nantu à l'osservazione, ma ancu deduttivu da a dichjarazione di ipotesi. Esempiu:

  • Osservazione: Una malatìa chì si sparghje trà e persone chì sò vicine.
  • Ipotesi: A via di l'infezzione pò esse attraversu gocce di saliva.
  • Deduzione: U livellu di cuntagiu trà e persone chì sò vicinu è saliva.
  • Esperimentu: U casu di e persone isolate cù a so parte opposta hè studiatu.
  • Verificazione: Cunferma di l'ipotesi trà quelli infettati.

Si compone di una prucedura chì parte da alcune asserzioni cum'è ipotesi è cerca di cunfutà o falsificà tali ipotesi, tirendu da elle cunclusioni chì devenu esse affrontate cù i fatti. Stu metudu impone à u scientistu di cunghjucà a riflessione raziunale, (attraversu a furmazione di ipotesi è deduzioni), cù l'osservazione di a realità, cunnisciuta cum'è u mumentu empiricu.

Passi:

  • Cum'è l'altri metudi, partemu da l'osservazione di un fenomenu.
  • Cù l'infurmazioni ottenute da u primu passu, procedemu à stabilisce un'ipotesi per spiegà u fenomenu.
  • Deduzzione di e cunsequenze o di e pruposte, più elementare di l'ipotesi stessa.
  • Verificazione di a veracità di l'affirmazioni dedotte paragunenduli cù l'esperienza.

Metudu storicu-cumparativu

Questa prucedura hà per scopu di chiarisce i fenomeni culturali, stabilendu a similitudine trà di elli, chì si traduce in l'inferenza di una cunclusione nantu à a so parentia genetica, vale à dì di a so origine cumuna. Questu hè un metudu di solitu applicatu à eventi di natura sociale, è si basa nantu à una rivista documentaria dettagliata, in a quale a capacità di analisi comparativa è di deduzione deve esse presente in ogni momentu.

E so fasi o tappe:

  • Heuristics: Quandu u materiale hè identificatu è pò esse adupratu cum'è informazioni. Questa evidenza pò vene da fonti primarie è secondarie. E primarie si riferenu à documenti storichi o legali. Mentre chì l'ultimi sò l'analisi chì i scientisti o persone qualificate facenu di i primi.
  • Critica: Valuta i caratteri da aduprà. Quì si ponenu tutte e dumande necessarie.
  • Sintesi: L'approcciu fattu da u circadore cù tutte l'infurmazioni per pudè tirà e cunclusioni.

Cunnosce e so parti, nunda cum'è l'applicalli fighjendu un esempiu praticu, per capisceli:

  • Cunfrontu di prucessi suciali, cù u tempu.
  • A traiettoria di a parte teorica hè in analisi, chì serve per lancià nuove teorie.
  • Pudete stabilisce u studiu nantu à una sucietà di partenza, nantu à un avvenimentu culturale di u passatu, è nutà i cambiamenti in l'anni

Metudu dialetticu

Si basa nantu à a cunsiderazione di e percezioni riguardu à un avvenimentu, per valutà criticamente quali si adattanu megliu à a descrizione di u fenomenu reale, da questa analisi deriva u sintesi di un cuncettu. Stu metudu hè carattarizatu da a so universalità, perchè, in modu generale, hè applicabile à tutte e scienze è à tutti i prucessi di ricerca.

In un modu più schematicu, u dialettica cum'è u discorsu induve un cuntrastu accettatu cum'è reale hè cuntrastatu, capitu cum'è tesi; è un campione di i prublemi è di e cuntradizioni, capitu cum'è antitesi. Da questu cunfrontu nasce, in un terzu cuncettu sintesi, una risoluzione o una nova comprensione di u prublema.

Hè cunsideratu chì, in questa prucedura, a tesi hè messa à a prova da argumenti di natura cuntradittoria, è di conseguenza, un novu paradigma hè creatu in u quale entrambe e parti sò state implicate.

E trè parte principali di u metudu dialetticu sò:

  • A tesi: Da induve ci hè un approcciu à u cuncettu.
  • L'antitesi: L'idea opposta à ciò chì si prupone
  • Sintesi: A cumbinazione di i primi dui è cunnisciuta cum'è a risoluzione.

Unu di l'esempii più simplici chì pudemu mette in stu tipu di metudu hè a faccia è a croce di a vita chì vivemu. Siccomu u bonu è u male di ella anu una relazione diretta.

Caratteristiche di un metudu

A parolla metudu vene da u grecu "Methodos", chì hè letteralmente traduttu cum'è: strada o via, da quì u so significatu, riferendusi à i mezi chì cunducenu à a realizazione di una fine. In termini generali pudemu dì chì un metudu hè carattarizatu da i fattori seguenti:

  1. Si sviluppa intornu à obiettivi ben definiti.
  2. E azzioni ordinate predominanu, è nisuna di elle opera in isolamentu, postu chì ognuna face parte di una pianificazione, pensata per generà in fine un risultu più grande.
  3. Cerca di uttene cunniscenze in relazione à fenomeni, eventi o situazioni di ogni tipu.
  4. Include meccanismi per raccogliere informazioni (dati) adattati à u tippu di studiu realizatu. Per esempiu, per uttene infurmazioni di natura umanistica, ùn seria micca adeguatu di sceglie a formulazione matematica di i fenomeni, per questa ragione esiste una tendenza à optà per a realizazione di sondaggi, o qualchì strumentu qualitativu.
  5. Hà un tempu di esecuzione, chì hè un elementu determinante in a pianificazione di u prucessu.
  6. L'attività per suddisfà l'ubbiettivi posti sò realizate in un periudu di tempu definitu.
  7. I tippi di metudi contemplanu a realizazione di dui tippi d'analisi, è secondu e cundizioni di a ricerca chì si svolge.
  8. Stu prucessu d'analisi favurisce a formulazione di cunclusioni, chì permettenu a caratterizazione di i fenomeni valutati.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.