Chì hè l'approcciu qualitativu? Origini, Caratteristiche è Tecniche

Per suddisfà a so necessità di spiegà l'ambiente chì u circonda, l'omu hà sviluppatu dispositivi per sprimà pienu i fenomeni sottu a so osservazione, ricorrendu per eccellenza à a raprisentazione per mezu di formule è numeri, tuttavia, micca tutti I fenomeni ponu esse descritti in questu modu, è micca tutti i circadori si sentenu còmodi quandu sintetizeghjanu è si sprimenu in termini di numeri, per questa ragione l'approcciu qualitativu hè statu sviluppatu, per copre quelle zone chì sò scappate di l'approcciu matematicu, questa hè una prospettiva di natura umanistica, postu chì cunsidereghja una fattore generalmente ignoratu in u metudu matematicu, chì hè u perception di a pupulazione, chì offre una perspettiva diversa, chì hè preziosa in un studiu cumpletu, chì copre tutti l'anguli pussibuli.

L'analisi qualitativa hè di natura suciale, postu chì u so principale meccanisimu di misurazione hè a percezione di l'individui in una pupulazione in studiu, o chì anu vistu u fenomenu da valutà.

Origine di approcci qualitativi

L'approcciu qualitativu, cum'è u termine indica, cerca di definisce e qualità di qualchì fenomenu d'interessu, ma, Cumu avete cuminciatu à aduprà stu approcciu? L'urigine di a ricerca qualitativa anu antecedenti assai luntani in a cultura greco-latina è vari aspetti di sta metodulugia sò cunnisciuti in l'opere di Erodotu è Aristotele.

In un tentativu di avvicinà e scienze sociali à u campu scentificu, sò stati fatti tentativi per vari mezi per adattà queste zone à strumenti è metudi misurabili; Per questa ragione, durante sta tappa, nascenu controversie è discussioni nantu à a dualità epistemologica di e scienze sociali, a cumbinazione di cunniscenza è azzione. Cù u passu di u tempu, emerge un novu approcciu à a ricerca, chì hà influenza antropologica, questu genera una nova sensibilità è accettazione di novi metudi.

Tuttavia, hè trà l'anni sessanta è settanta, cù l'ascesa di e scienze suciali, induve u cuncepimentu di a ricerca, di sta natura, ùn hà purtatu à a definizione matematica, chì i metudi qualitativi anu cuminciatu à esse messi in opera. E scienze principali chì anu incurru in l'usu di metudi di sta natura eranu a psiculugia è a sociologia, è in questu modu, à pocu à pocu, l'approcciu qualitativu principia à sviluppassi.

Caratteristiche

  • Raccoglie dati micca standardizati chì ùn ponu micca esse sottumessi à analisi numeriche è / o statistiche.
  • Si basa annantu à l'apprezzamenti di e persone.
  • Attraversu l'osservazione diretta è l'analisi di l'infurmazioni furnite, u mondu reale hè studiatu per stabilisce una teoria.
  • Ùn funzionanu micca pruvendu una ipotesi.
  • U prucessu di ricerca ùn hè micca sempre chjaramente definitu dopu u prublema hè alzatu, perchè i so approcci ùn sò micca specifici quant'è l'approcciu quantitativu è e dumande di ricerca ùn sò micca sempre cumpletamente definite.
  • E investigazioni più flessibili sò gestite.
  • U circadore entra in l'esperienza di i participanti è custruisce cunniscenze, sempre cuscente chì face parte di u fenomenu studiatu.
  • Ùn circanu micca di optà per risultati generalizati in modu probabilisticu, stu tipu di ricerca tende à generà risultati aperti.
  • Ùn ci hè micca manipulazione o stimulazione di a realtà, valutendu cusì u sviluppu naturale di l'eventi.

Tecniche di analisi

Ci hè da nutà chì, ancu se a raccolta è l'analisi di i dati sò generalmente gestite in fasi separate, in realtà, in un tale approcciu, sti dui compiti sò strettamente cunnessi. In un studiu di natura matematica, à u cuntrariu, ottene dati precede à a so analisi, è seria ingombrante di realizà i dui prucessi simultaneamente; Tuttavia, in a ricerca qualitativa hè cunsideratu chì sti dui prucessi tendenu sempre à sovrapposizione, o ancu à esse cunsiderati cum'è parte di a stessa attività, postu chì u ricercatore deve esaminà è analizà cumu hè in cuntattu cù a fonte chì li furnisce, pigliendu per questu, note di campu nantu à l'interpretazioni chì si formanu, chì ponu ancu apre novi aspetti da studià o esplorà. Di conseguenza, eseguisce un strumentu di raccolta di dati apre nuove opportunità, risultati inaspettati, o prublemi emergenti.

Frà i strumenti dispunibuli per u circadore chì cunduce ricerche qualitative, ci sò:

Intervista 

Consistenu in u dialogu trà duie o più persone, induve i participanti assumenu dui roli ben definiti, unu di elli vole uttene informazioni da u so interlocutore, allora pone una serie di dumande è inizia un dialogu.

L'intervista ùn hè micca cunsiderata cum'è una cunversazione normale, ma un caratteru formale hè attribuitu à questu, cù una intenzionalità, chì porta obiettivi impliciti inclusi in un'inchiesta. Cunsidirendu a so struttura è u so design, pudemu dì chì sò classificati cusì:

  • Strutturatu: Richiede a pianificazione di u modu in cui si svilupperà l'intervista, e dumande da pone sò pianificate, è durante a so esecuzione l'intervistatore agisce da moderatore, impedendu à u sviluppu di sviare da ciò chì hè stipulatu in a pianificazione. Hè carattarizatu da a gestione di e dumande chjose (iè, nò o una risposta predeterminata).  
  • Semi-strutturatu: Hè determinatu in anticipu quale hè l'infurmazione pertinente chì vulete uttene. E dumande aperte sò fatte aprendu l'intervistatu per apprufundisce in a risposta, permette di intrecciare temi, ma richiede una grande attenzione da parte di u ricercatore per pudè incanalà i temi d'interessu.
  • Micca strutturatu: Senza un script precedente, è malgradu avè infurmazioni precedenti nantu à u sughjettu, l'ughjettivu di questa intervista hè di uttene u più infurmazione pussibule. L'intervista cresce mentre progredisce, è e risposte è l'attitudine di l'intervistatu ghjucanu un rolu impurtante in u prucessu. Richiede una grande preparazione da parte di u ricercatore, documentendu prima tuttu ciò chì tocca à i temi trattati.
Preparazione per una intervista

U successu di l'esecuzione di questu strumentu d'approcciu qualitativu hè basatu nantu à a pianificazione, dunque hè vitale esse chjaru nantu à u so obiettivu, è definisce ciò chì vulemu uttene per mezu di ellu. I passi da seguità per preparà una intervista sò definiti quì sottu:

  1. Definisce obiettivi: Chì ci vole à sapè? Per definisce questu aspettu, a documentazione nantu à l'aspetti da trattà hè impurtante.
  2. Identificate l'intervistati: definisce e caratteristiche di a pupulazione chì avemu bisognu per realizà u studiu, è sceglite quellu chì u prufilu si adatta in u cuntestu di u studiu.
  3. Fate e dumande: usu di una lingua chì hè gestita da l'interlocutore, cuntestualizendu e dumande per evità l'ambiguità. U modu in cui e dumande sò formulate hè decisivu in u successu di l'applicazione di u strumentu.
  4. Locu induve si farà l'intervista: Cunsiderate e caratteristiche adatte per favurisce u sviluppu di l'intervista. Evite elementi distractanti chì impediscenu u so sviluppu.
  5. Tipu di dumande: Quali si adattanu megliu à l'ughjettivu prupostu? Farete dumande aperte, dumande chjose, o una cumbinazione di e duie?

Osservazione

L'osservazione diretta di u fenomenu in studiu hè un strumentu preziosu in questu campu, postu chì ci offre informazioni nantu à e so caratteristiche è fattori chì l'affettanu. Hà a capacità di descrivere è spiegà u comportamentu, avendu ottenutu dati adeguati è affidabili currispondenti à comportamenti, eventi è / o situazioni perfettamente identificati è inseriti in un cuntestu teoricu.

Caratteristiche
  • Hè una prucedura empirica per eccellenza, tradiziunale è à tempu a più aduprata.
  • Una relazione concreta è intensiva hè stabilita trà u circadore è u fattu suciale o attori suciali, da i quali si ottenenu dati chì sò sintetizzati dopu per sviluppà a ricerca.
  • Si basa annantu à l'usu di u sensu di a vista, è richiede u sviluppu di cumpetenze intuitive.

Classificazione di e dumande da pone

E dumande ponu ancu esse classificate secondu u so cuntenutu, evidenzendu:

  • Dumande d'identificazione: Sò quelli chì volenu interrugà nantu à e caratteristiche individuali di l'intervistatu. Per esempiu: età, sessu, prufessione, naziunalità, ecc.
  • Dumande specifiche: In riferimentu à eventi specifici, sò una sorta di dumande chjose.
  • Dumande d'azione: In riferimentu à l'attività di i rispondenti.
  • Dumande d'infurmazione: Custituiscenu una inchiesta nantu à a cunniscenza di i rispondenti.
  • Dumande d'intenzione: Cunnosce l'intenzione di i rispondenti in quantu à u sughjettu in quistione.
  • Dumande d'Opinione: Permette à u rispondente di sprime ciò chì pensanu nantu à u tema.
  • Raccolta di documenti: I dati sò raccolti da fonti secondarie, chì sò definite cum'è libri, newsletters, riviste, opuscoli è ghjurnali, essendu cunsiderate cum'è fonti per raccoglie dati nantu à e variabili d'interessu.

Livelli di capiscitura

Per garantisce l'affidabilità di a ricerca, in questu tippu d'approcciu sò gestiti trè livelli di studiu, in cui l'analisi di l'elementi, fattori è sughjetti chì anu custituitu a fonte di l'infurmazione hè effettuata seguendu trè criteri, per uttene una vista periferica di questu:

  • Comprensione soggettiva: Sensi quotidiani di attori suciali o di participanti à a ricerca. Si basa nantu à e caratteristiche individuali di ogni entità participante, postu chì a comprensione è a percezione di ogni essere umanu si basa nantu à u condizionamentu esercitatu da a so relazione cù l'ambiente, antecedenti è altri fattori di condizionamentu.
  • Comprensione interpretativa: Significatu chì u circadore dà à e capisciture soggettive di i participanti, per mezu di un studiu approfonditu, in cui una analisi globale hè fatta di i risultati ottenuti, di i fattori chì anu determinatu l'ottenimentu di l'infurmazioni, è di u comportamentu di i sughjetti quandu furnisce u listessu, ecc.
  • Comprensione pusitiva: U significatu chì u ricercatore dà à i fatti oggettivi di a situazione. Hè basatu nantu à l'interpretazione di e conclusioni precedenti, sviluppate in a comprensione interpretativa.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

2 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Max galarza dijo

    Assai à u puntu è chjaramente spiegatu, à prova di manichinu.

  2.   Nelson d'Aquino dijo

    ... Credu chì st'articulu sia assai esplicitu è ​​a so cumunicazione senza parole eccessive u rende più efficace in termini di accolta; ancu cusì, credu chì ci hè statu un sbagliu in a sezione nantu à a classificazione di e dumande da pone cù u l'inclusione di a raccolta di documenti ... dighjà chì cume pensu chì questu sia piuttostu centrale in u quadru teoricu ... per piacè spiega ... saluti ... grazie