Caratteristiche è funzioni di u cerebellu

U cerebellu hè situatu in a fossa craniale dorsale, dopu à u troncu cerebrale è inferiore à u lobe occipitale, hè un urganu mediu stranu chì hà una dimensione trà u diametru anteriore di 5.6-6.6 centimetri è u diametru trasversale di 8-10 centimetri, cù una altezza di 4-5 centimetri è un pesu apprussimatu 130 kg.

E lesioni in questa zona ùn sò di solitu associate cù paralisi, ma piuttostu cù disfunzioni motorie, cume a postura, difficoltà à eseguisce alcuni movimenti è amparalli.

Ci sò stati qualchi studii in animali chì anu dimustratu chì u cerebellu hè u principale incaricatu di sviluppà e capacità motorie, tali esperimenti anu mostratu chì i danni causati in questu causavanu quelli affettati à eseguisce movimenti strani è goffi.

Ancu se attualmente hè statu dimustratu chì u cerebellu cumple assai più funzioni cà solu u sistema mutore, è ancu più cumplessu cum'è u sviluppu di a lingua, certi prucessi cognitivi, attenzione è capacità artistiche.

Chì ghjè u cerebellu?

Hè u regulatore di u tremulu fisiulogicu, chjamatu per esse una regione di u cervellu chì si caratterizza per integrà tuttu u percorsi sensoriali è motorii à u sistema nervosu, questu hè strettamente cunnessu cù altre zone cerebrali è cù a spina dorsale per mezu di diversità di fasci nervosi, questu à u so turnu hè incaricatu di specificà tutte l'infurmazioni chì a corteccia cerebrale invia à l'apparatu di u mutore in modo da avè un bon funziunamentu

U cerebellu hè una di e parti chì custituiscenu u sistema nervosu centrale, è hè a seconda più grande, dopu à u cervellu naturalmente, si trova in e parti inferiore è posteriore di u cranu.

U cervellu hà certe qualità chì l'identificanu cum'è incaricatu di tutti i muvimenti motorii cumplessi è l'esecuzioni, trà i più prominenti sò i seguenti.

Evoluzione

Hà a capacità di sparte in trè parti durante u prucessu di a so evoluzione, chì anu funzioni specifiche.

  • Lobulu Posteriore: questu hè caratterizatu da esse a parte più recente di l'evoluzione di u cerebellu.
  • Lobulu anteriore: Questu hè chjamatu u secondu lobu in u prucessu di a so evoluzione.
  • Lobe flocculu-nodulare: Hè a parte più antica di tuttu u cerebellu, ancu cunnisciuta per esse primitiva.

Funzioni secondu i so lobi

U cerebellu hà trè funzioni sfarenti, chì varieghjanu secondu u lobu ch'ellu utilizeghja.

  • Intervene è regula: tutti i muvimenti automatichi è vuluntarii, è a so volta hà ancu a capacità di coordinà tutti i musculi scheletrici per avè un megliu cuntrollu di tuttu u corpu, sta funzione hè caratteristica di u lobe posteriore.
  • Mantene: hè capace di mantene u tonu musculare di tuttu u corpu, caratteristicu di u lobe anteriore.
  • Bilanci: u lòbulu flocculum-nodulare hà a capacità di mantene è stabilisce l'equilibriu in tutti i musculi è u corpu, uttenendu a piena stabilità.

Anatomia

Accoglie i percorsi nervosi inconsciuti, è hè cumpostu da dui emisferi, è specificamente in u centru di questi ci hè una piccula cavità chjamata Vermis, chì hà una forma assai simile à quella di un verme, ed hè quì chì e vie nervose menzionate sopra à fine.

Neuroni 

Incredibilmente, in u cerebellu ci hè u 50% di u numeru tutale di neuroni in tuttu u cervellu, ancu se questu hè proporzionalmente 10% di tutta a dimensione di u cervellu.

I neuroni sò e terminazioni nervose in cungiunzione cù i so rispettivi processi.

Connessioni 

U cerebellu hè capace di stabilisce trè tippi di cunnessioni attraversu i so penduli cerebellari, chì ne sò cordi. I tippi di cunnessioni dipendenu da u pendulu chì utilizza.

  • Pendulu inferiore: hè capace di interconnettà a medulla oblongata cù a medula spinale.
  • Pendulu mediu: a protuberanza annulare cunnessa cù u neo-cerebellu, questi sò caratterizati da esse i cordi i più spessi di i trè tippi.
  • Pendulu superiore: Hà a capacità di cunnette i nuclei centrali di u cerebellu cù u troncu cerebrale attraversu e fibre motorie.

Cunfigurazione interna

E cunfigurazioni chì u cerebellu hà divisu in dui tippi di sostanze secondu u so culore, chì sò grisgi è bianchi.

A materia grigia hè divisa in 4 nuclei cerebellari è a so corteccia, chì ognunu anu a so funzione, è sò i seguenti.

  • Core serratu: questu hè quellu chì cullega cù u neo-cerebellu, è à so volta hè u più sviluppatu.
  • Nucleu emboliforme: questu hè u principale in carica di l'estremità chì anu a so rispettiva funzionalità motrice.
  • Core glubosu: Hè carattarizatu da avè una forma simile à a lettera "S"
  • Nucliu fastigiale: Hè incaricatu di stabilisce l'equilibriu in u corpu è i so musculi.

Aspettu

U cerebellu hè pienu cupertu da un liquidu cerebrospinali, è hà una curiosa forma ovoide, u cerbellu di un omu pò pisà 9 grammi di quellu di una donna, è pò pisà trà 150 è 180 grammi, à u so tornu, hè cumpostu da trè facce: a bassa, a superiore è a anteriore.

  • A faccia inferiore: Hè direttamente cunnessu cù a fossa occipitale di u cranu, chjamata fossa cerebellare, chì hè sustenuta da a dura mater.
  • A faccia superiore: Si cunnessa cù un muru chjamatu tentore cerebellum, è hè caratterizatu da avè una forma simile à quella di un tettu.
  • A faccia anteriore: i pons annulari è a medulla oblongata sò cunnessi grazia à questu.

Funzioni di u cerebellu

A funzione principale di questu hè di coordinà è invià i stimuli sensoriali di u muvimentu è di a sensazione, questu hè u principale rispunsevule di reagisce à e migliaia di possibilità chì ponu esistere fora, pudendu attivà un sistema di difesa, volu trà altri prima di quelli menzionati.

Hà u capacità di percepisce è archivà l'infurmazioni venutu da a corteccia cerebrale, per esse capace di reagisce à qualsiasi stimulu chì u corpu possa avè, generendu i muvimenti di i musculi, chì includenu abilità cum'è lingue, abilità artistiche cum'è musica, abilità fisiche, frà altri.

U cerebellu hè una parte di u cervellu di parechji esseri viventi, ancu se in certi si sviluppa di più chè in altri, cum'è u casu di i pesci, acelli è anfibi, è quelli chì l'anu più sviluppatu ponu esse capiti in i mammiferi, essendu primati u primu.

Alcune patulugie relative à u cerebellu

Què pò prisentà certi fiaschi, causati da e ferite, chì ponu purtà cumplicità gravi in ​​e funzioni motorie è linguistiche di a persona chì soffre di ste patulugie, frà i più impurtanti sò i seguenti.

  • Atassia: Hè carattarizatu da presentà difficultà in i muvimenti vuluntarii è involuntarii di l'individui, chì generanu l'apparizione di disordini cum'è ipertermia, discronometria, adiadochcosinecia è asinergia.
  • Ipotonia: i pazienti cun sta patologia ponu manifestà una diminuzione di a mobilità di i musculi è a palpazione di i musculi.
  • Tremimentu involuntariu: Ci hè un fiascu in u cerebellu, chì agisce cum'è un regulatore di e vibrazioni di u corpu, dunque una vibrazione pò esse rimarcata quandu si prova à mobilizà qualsiasi musculu, chì hè un muvimentu involuntariu di a persona, dunque ùn hè micca fattu cun intenzione.

Ci sò ancu alcune sindromi liate à u cerebellu, chì si presentanu quandu hè feritu, danneghja o affetta gravemente e funzioni motorie di e persone, trà i più cumuni sò i seguenti.

Sindrome cerebellare emisfericu

A causa principale di questu hè una ischemia o tumore truvatu in l'emisferi cerebellari, chì presentanu difficoltà motorie in l'estremità, focalizendu più di tuttu nantu à e gambe è i bracci.

Sindrome cerebellare di Vermis

Si focalizza nantu à a mancanza di cuntrollu di e parti centrali di u corpu cum'è u troncu è a testa, impedendu à a persona di mantene stabile, perdendu qualchì volta l'equilibriu, pudendu cascà deliberatamente in avanti o indietro.

Ci hè parechje manere di dannà u cerebellu è cusì influenzanu e capacità di u sistema motoru di u corpu, cume contusioni, avvelenamenti, tumori, infezioni, traumi, degenerazione, prublemi vascolari è malformazioni.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.