Cumu aiutà una persona cù penseri suicidi?

U suicidiu hè un sughjettu cumplicatu è delicatu da trattà. È ancu di più quandu si tratta di un parente o di una persona vicina. Hè per quessa chì parechji chianci per aiutu passanu inosservati. Eccu alcuni consiglii nantu à cume offre u vostru supportu à e persone chì sò in risicu di suicidiu.

  1. Stà à sente la hè un aspettu chjave in a prevenzione di u suicidiu. Pruvate à rilevà segni chì indicanu pussibuli penseri suicidi. Hè impurtante di ascultà autenticamente è di mostrà molta pazienza.
  2. Lasciemu sprime. Permette à a persona suicida di sprimà i so sentimenti, emozioni è penseri senza ghjudicà o pruvà à cunvince à tutti i costi chì a vita hè preziosa. Ci sò i tempi quandu una attitudine eccessivamente ottimista pò esse frustrante per quellu chì passa un momentu male, ùn si sente veramente sentitu.
  3. Dumandate nantu à i motivi chì anu purtatu a persona à cuntemplà u suicidiu.
  4. Validate l'esperienza di l'altru, ùn minimizate micca. Offre parolle di sustegnu è dimustrà chì site preoccupatu hè ancu criticu. A persona suicida hà bisognu di sapè chì a so esistenza conta per l'altri.
  5. Ùn ci voli micca à essa spavintatu. Una persona suicida hè emotivamente vulnerabile è hà bisognu di un forte sustegnu.
  6. Pigliate in seriu. I penseri suicidi devenu esse presi in seriu. E ricerche anu dimustratu chì a stragrande maggioranza di e persone chì si suicidanu cumunicanu direttamente o indirettamente e so intenzioni in i ghjorni nanzu.
  7. Mantene una condotta rispettosa. Ùn entre micca in dibattiti moralisti nantu à se hè bè o micca di suicidassi, sì hè ghjustu o micca, ecc.
  8. Dumandate ciò chì accaderebbe se quella persona finisci a so vita (famiglia, amichi, aspirazioni, ecc.).
  9. Cunsiderate e possibilità di risolve u prublema è se ùn ci hè nisuna soluzione, furnite un supportu emotivu.
  10. Dumandà chì aspetti di a vostra vita vi aiutanu à evità di suicidassi è enfatizà quelli pusitivi. Hè impurtante di uttene a persona stessa à verbalizà i motivi di a vita. Dunque, hè cunsigliatu di dumandà dumande invece di suppone o dichjarà cose.
  11. Parlate apertamente. U suicidiu hè un sughjettu tabù chì deve esse rottu. Hè cumunu di crede chì parlà di suicidiu incuraghjerà l'azzione, ma hè un'idea cumpletamente sbagliata. Dumandate à a persona direttamente, senza rombu: "Vi sentite cusì male chì pensate à tumbassi?" Sì iè, dumandate: "Avete pensatu à cumu si feria?" Se a risposta hè iè, dumandate: "Avete pensatu à quandu è induve a fariate?" Avete bisognu di sapè esattamente ciò chì passa per a testa di a persona suicida. U più elaboratu è detallatu u pianu, più grande hè u risicu. Se a persona hà rispostu iè à e trè dumande, chjamate subitu un centru d'urgenza o un ospedale. Ci hè ancu servizii specializati in intervenzione di crisa è prevenzione di suicidiu.
  12. Ùn lasciate micca a persona suicida sola. Hè impurtante d'urganizà un pianu per chì a persona sia sicura.
  13. Aiutate a persona à piglià un appuntamentu cù un psicologu o psichiatra. Quandu una persona presenta idee suicidi, devenu esse trattate da prufessiunali chì sò furmati per fà una intervenzione adatta. Questu hè assai impurtante. Ùn circate micca d'andà solu.
  14. In nessuna circustanza duvete tene secreta una cunfessione suicida. Per avà, quandu si tratta di a vita di qualcunu, duvete agisce.

 

da Jasmine murga

 

 


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

17 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Carmen dijo

    Grazie per i cunsiglii! In una sucietà chì vive in u caosu, di solitu truvemu persone cusì ... sti prublemi devenu esse discutti è analizzati di più ... Mi piacerebbe dumandà una questione simile: bulling, cumu possu aiutà una persona chì hà subitu bulliyng? , specificamente assai dopu à u so passatu. Aghju trovu infurmazione nantu à cosa fà à quellu tempu, ma micca nantu à chì fà dopu, soprattuttu s'ellu hè una vittima chì ùn hà micca parlatu à u mumentu. Grazie per tuttu !!!

  2.   Mauricio dijo

    A mo moglia hè stata salvata da un suicidiu, vi dugnu 2 figlioli è aghju paura, ùn sò micca cosa fà, aghju bisognu d'aiutu

    1.    Leah dijo

      Purtatelu à un spezialistu, di preferenza un psichiatra, vi darà medicazione chì stabilizeghja u vostru nivellu chimicu di u cervellu per pudè esce di ogni depressione. È per piacè ùn la lasciate micca sola.

      1.    Franco dijo

        A mo mamma ùn vole micca andà. Ricusa. Spendemu assai per quessa, ma questu ùn hè micca u più impurtante. Si sente è mi dice ch'ella ùn vole più campà è chì ùn duviamu micca avè paura s'ella hè andata. Sò inchietu, simu dighjà stati in psiculoghi, psichiatri. Medici specializati. I guaritori ùn ponu micca esse guariti

        1.    anònimu dijo

          Per mè duverebbenu parlà di più ... di ciò chì pensate chì sentite se pigliate a vostra vita? Perchè a morte hè una suluzione? Vulemu more in un mumentu di disperazione .. vulemu fughje da ciò chì sintimu o campemu .. A morte ùn hè micca a fine di unu, nunda ci assicura chì morendu truveremu a pace .. a morte ùn hè micca una opzione ..

        2.    anònimu dijo

          À a mo mamma, ghjustu oghje hà pigliatu parechje pillule è m'hà parlatu cum'è s'ella mi dicessi addiu, ùn sò micca cosa fà, hè una grande impotenza

      2.    maria dijo

        Ùn hè micca necessariu ch'elli a medicinu, anu solu da avè u sustegnu di i so parenti ma l'opinione di un espertu hè necessaria

  3.   Luce dijo

    Oghje u mo amicu hà minacciatu di suicidassi per a seconda volta 🙁 Sò assai dispiratu, aghju dumandatu aiutu dicendu à a so famiglia ma u so babbu puderia solu dì chì sò cose giovani è chì prestu passerà: C a so famiglia ùn lu sustene 100% per piacè Qualcunu m'aiuti. Ho bisognu d'aiutu. Ùn sò micca cosa fà. Hà un figliolu di 2 anni (da una relazione precedente).
    Aiutami per piacè

    1.    Nadia dijo

      Luz, hè urgente ch'ellu cerchi aiutu medicu, u susteni per andà. Se sperimentate depressione, avete bisognu di un duttore addestratu per aiutavvi.

      1.    Nadia dijo

        Luz, hè urgente ch'ellu cerchi aiutu medicu, u susteni per andà. Se sperimentate depressione, avete bisognu di un duttore addestratu per aiutavvi.

  4.   Franco dijo

    A mo mamma ùn vole micca andà. Ricusa. Spendemu assai per quessa, ma questu ùn hè micca u più impurtante. Si sente è mi dice ch'ella ùn vole più campà è chì ùn duviamu micca avè paura s'ella hè andata. Sò inchietu, simu dighjà stati in psiculoghi, psichiatri. Medici specializati. I guaritori ùn ponu micca esse guariti

  5.   anònimu dijo

    A mo migliore amica hà pruvatu à tumbassi più di 1 volta è taglia assai in u bracciu per via di prublemi di famiglia postu chì a so famiglia a maltratta fisicamente è psiculugicamente, fora di u fattu chì i so genitori anu desideratu a so morte più di una volta, ùn ùn sà più chì fà per aiutà la finu à ch'ella pensi à piglià pillule chì avia bisognu d'aiutu

  6.   Anonimu | - / dijo

    A mo migliore amica si taglia, sò tutti i ghjorni è ogni volta ch'ella vene cun quessa, l'aghju dumandata perchè a face è dice chì hè perchè ùn vale nunda, chì ùn hè micca impurtante, chì tuttu hè una bugia, ch'ella bugia sempre quand'ella dice ch'ellu sente felicità è chì si pentisce di i so penseri suicidi. Li aghju dettu parechje volte chì hè impurtante chì ci sia parechje persone chì a tenenu caru, ecc ma apparentemente ella ùn mi stà micca à sente è pensa chì a facciu per pietà ma ùn hè micca a facciu perchè vogliu veramente aiutà ella è a capiscu ma fora di i penseri suicidi anu depressione, aghju bisognu d'aiutu è di più cunsiglii per piacè

  7.   STANDARD MARTINEZ dijo

    AVO UNA FILLA DI 21 ANNI SOTTO TRATAMENTO PSICIATRICO E PSICOLOGICO DA UN ANNU E MEZZU DI FACCIA, HA FACCIATO QUATTRE AMMINISTRAZIONI IN PSICIATRICA PER NON VULEVÀ VIVERE PIÙ LUNGHI E ATTENTATI IN CORTU IN PELU U DIFFERENTI INTERMEDIATE, VECON hè avà ch'ellu hè statu attraversu un ghjornu di trattamentu ospedaliere chì avvisi differenze da altre terapie, ma u so pensamentu hè sempre scunfortatu è aghju assai paura, u so diagnosi hè limitante à a so disgrazia. NON S ON SOLU CURA DI CH TO FÀ COSI PER A TUA DISTRACTION ... MA DURÀ MOLT POCU È TEMPIA TEMPU, I DUTTORI MI DICenu DI CONTINUÀ U TRAVALLU È U TEMPU DI U TRATTAMENTU. VULLEREI SAPE SI IN ARGENTINA C'È UN LUGHJU DI AJUTA GRATUITA O DI RIUNIONI PER GRUPPI DI PERSONE CÙ STA PATOLOGIA E I SUI MEMBRI DI FAMIGLIA, BISOGHJU UN CUNSIGLIU SI DEVU CERCÀ PIÙ RISORSE PER POSSU PENSÀ DIFFERENTE. VERU CUMU A MAMMA TEMU PIU PAURA DI STA SITUAZIONE.

  8.   Isabel dijo

    Hè incredibile chì ùn avemu micca più accessu à i psiculoghi pubblichi chì ponu trattà una persona chì ne hà bisognu s'ellu ùn paga micca o avè una visita ogni dui mesi.

  9.   anònimu dijo

    A mo figliola di 20 anni hè assai cunfusa, dice chì si disconnette di colpu di u mondu è ùn vole micca campà, chì li face saltà una passerella o saltà in metro, una volta hà pigliatu parechje pillule, senza cunsiquenze gravi . Hè statu in trattamentu cù parechji psiculoghi è psichiatri ma l'idee suicidi anu continuatu. Paradossalmente, dice ch'ellu vole campà, ma di colpu a so mente hè cunfusa è l'idee di piglià a so vita l'attaccanu. Eiu è u so babbu l’avemu sempre sustenuta in tuttu è a femu piacè quandu hè pussibule. Cù assai sforzi ch'ella hè graduata à u liceu l'annu scorsu, avemu cambiatu assai a so istituzione per via di u rigettu perchè hè speciale è certe volte a ghjente hè incosciente è ùn accetta micca e persone chì anu una disabilità. In questu mumentu ùn studia micca. Noi cum'è genitori simu dispirati. In questu mumentu circhemu un altru psichiatru chì hà più sperienza in a zona è tenemu à Diu per u sustegnu. Parlemu cun ella assai è ùn a lascemu micca sola. Chì altru pudete suggerisce per aiutà à risolve a situazione?
    .

  10.   Daniela dijo

    Ciao, u mo amicu hà penseri di suicidiu assai spessu, mi hà dettu i modi in cui l'averebbe eseguitu è ​​per studià i sughjetti sta volta solu in casa è aghju paura di parte perchè ùn vogliu micca lasciallu solu, a facciu ùn sà chì fà perchè ùn vole micca andà à u psicologu o qualcosa è mi dice chì a farà prestu