10 curiosità nantu à Thomas Edison

Thomas Edison era un geniu

U 18 ottobre di u 1931 hè mortu unu di l'invintori più prolifici di l'umanità, Thomas Edison, autore di frasi brillanti è famosi cum'è "Una sperienza ùn hè mai un fallimentu, perchè sempre vene à pruvà qualcosa". Per ricurdà a data di a so morte, Vi portu 10 curiosità nantu à a so vita.

Thomas Edison hà passatu assai tempu in u so laburatoriu

  • In u 1877, Thomas Edison suggerì di aduprà a parolla "ciao" cum'è salutu telefonicu. Pare chì l'idea sia stata presa in contu.
  • L'industria cinematografica si hè stabilita in Hollywood perchè i cineasti circavanu di alluntanassi da Thomas Edison (basatu in New Jersey). Edison hà avutu brevetti nantu à e fotocamere cinematografiche.
  • Henry Ford guarda l'ultimu soffiu di u so amicu Thomas Edison in una provetta. Hè attualmente in mostra in u Museu Ford.
  • Hà brevettatu più di 1000 invenzioni (durante a so vita adulta hà fattu una invenzione ogni 15 ghjorni).
  • Thomas Edison elettrocutò Topsy, un elefante di circus, per pruvà chì a corrente alterna era periculosa. Ci hè un video arregistratu di u mumentu.
  • Ci hè una voce chì tramindui Nikola Tesla è Thomas Edison anu rifiutatu u Premiu Nobel in Fisica perchè anu rifiutatu di sparte lu in quantu sò stati continuamente discreditati.
  • Thomas Edison avia u famosu mudellu di 5 punti tatuatu annantu à l'avambracciu. In realtà, i strumenti chì utilizanu l'artisti di u tatuu oghje hè una evoluzione di una penna chì Edison hà inventatu in u 1876.
  • Unu di i motivi per chì Thomas Edison hà creatu u fonografu hè statu di arregistrà l'ultime parolle è desideri di persone chì morenu. Funtana
  • Sicondu a so propria figliola, Marion Estelle Edison, Thomas Edison hà prupostu à a so moglia cù u codice Morse.
  • Thomas Edison ùn hà micca inventatu a prima lampadina. U canadianu Matthew Evans hà inventatu a prima lampadina à incandescenza in u 1874, cinque anni prima di vende u brevettu à Edison per 5000 $.

Avia paura di u bughju

S'ellu ci hè una curiosità per Thomas Edison chì ùn tutti ne sanu ma chì attira l'attenzione, hè ch'ellu avia a paura di u bughju. Era cunsideratu cum'è un geniu, unu di i più grandi inventori chì u mondu hà mai avutu. Hè sopratuttu cunnisciutu per duie di e so invenzione e più aduprate. Unu era u precursore di i dischi in vinile, u fonografu, chì era capace di arregistrà è riproduce sonu, è di a lampadina incandescente., chì hè statu u puntale di tutte e case per decennii.

Forse a lampadina hè stata un'invenzione di necessità. Ancu se a lampadina ùn era micca a so idea, Thomas Edison hè statu u primu à creà una lampadina elettrica affidabile è funziona. Prima di a so invenzione, a persona media s'appoghja nantu à e fiamme per a luce, cume cù l'illuminazione à gasu, candele è lanterne di cherosene. A lampadina li hà spazzati per parechje persone.

Forse a forza motrice di l'invenzione hè chì Thomas Edison avia paura di u bughju. Hè vera, Thomas Edison avia paura di u bughju. Hà rivelatu a so paura di u bughju durante una intervista. Quandu Edison hè mortu, hè mortu cù tutte e luci di a so casa accesa.

Mentre chì parechji ponu dumandassi perchè un omu intelligente cum'è Thomas Edison avia paura di u bughju, hà pocu à chì vede cù l'intelligenza. A paura hè un stintu naturale, è in sè pò esse irrazionale in a ghjente più raziunale.

Altre invenzioni di Thomas Edison

Edison hà inventatu a lampadina

In più di u fonugrafu o di a lampadina, Thomas Edison hà avutu ancu da fà cù l'invenzione di altre cose chì anu cambiatu u mondu cum'ellu era cunnisciutu tandu. Dopu vi parleremu di duie cose nantu à e so invenzioni chì forse ùn avete micca sapiutu.

Sistemi Elettrici Industrializati

Hè in u 1882 chì entra in opera a prima centrale elettrica cummerciale, situata in Pearl Street in a bassa Manhattan, chì furnisce luce è elettricità à i clienti in una piccula zona. L'era elettrica hà iniziatu quandu l'industria hà evolutu più tardi. A Stazione Generatrice Elettrica Pearl Street di Thomas Edison hà introduttu quattru elementi chjave di un mudernu sistema di utilità elettrica. Hà presentatu una generazione di core affidabile, una distribuzione efficiente, un usu finale riesciutu è prezzi competitivi. 

A dumanda di elettricità ùn hà micca cessatu di cresce è hè passata da esse un serviziu di notte à esse un serviziu di 24 ore per via di a dumanda di elettricità in i bisogni di l'industria. U successu di l'illuminazione elettrica hà purtatu Thomas Edison à novi alti di fama è di ricchezza chì l'elettricità si sparghje in u mondu. E so varie cumpagnie elettriche anu continuatu à cresce finu à chì si fondenu per formà Edison General Electric in u 1889.

Malgradu l'usu di u so nome in u titulu di a sucietà, Edison ùn hà mai cuntrullatu a sucietà. L'enorme quantità di capitale necessaria per sviluppà l'industria di l'illuminazione incandescente richiederebbe l'implicazione di grandi banchieri. Quandu Edison General Electric si fonde cù u principale competitore Thompson-Houston in u 1892, Edison si ritira da u nome è a sucietà diventa solu General Electric.

Movies

L'interessu di Thomas Edison per i filmi hà iniziatu prima di u 1888, ma hè a visita di u fotografu inglese Eadweard Muybridge à u so laburatoriu in West Orange di ferraghju di quellu annu chì l'ha inspiratu à inventà una camera per i film.

Muybridge avia prupostu di cullaburà è di cunghjucà u Zoopraxiscope cù u fonografu Edison. Edison era intrigatu ma hà sceltu di ùn participà micca à una tale associazione perchè pensava chì u Zoopraxiscope ùn era micca un metudu assai praticu o efficiente per registrà u muvimentu.

Tuttavia, li piacia u cuncettu è hà presentatu un avvertimentu à l'Uffiziu di Brivetti u 17 d'ottobre di u 1888, chì hà descrittu e so idee per un dispositivu chì "farà per l'ochju ciò chì u fonografu face per l'arechja": registrà è riproduce l'uggetti in muvimentu.. U dispusitivu, chjamatu "Kinetoscope", era una cumminazione di e parolle greche "kineto" chì significheghja "muvimentu" è "scopos" chì significava "guardà".

A squadra di Edison hà compiu u sviluppu di u Kinetoscopiu in u 1891. Unu di i primi filmi di Edison (è u primu filmu cù copyright) hà fattu vede à u so impiegatu Fred Ott chì finta di starnutisce. Tuttavia, u prublema principale à l'epica era chì ùn ci era micca un bonu film per i film.

Tuttu què cambiò in u 1893 quandu Eastman Kodak cuminciò à furnisce materiale cinematograficu, permettendu à Edison di intensificà a produzzione di novi film. Hà custruitu un studiu di pruduzzione cinematografica in u New Jersey chì avia un tettu chì puderia esse apertu per fà entre a luce di u ghjornu. Tuttu u bastimentu hè statu custruitu in modu da pudè spustassi per mantene in ligna cù u sole.

Thomas Edison era un geniu

C. Francis Jenkins è Thomas Armat anu inventatu un projettore cinematograficu chjamatu Vitascope è anu dumandatu à Edison di furnisce i filmi è di fabricà u proiettore cù u so nome. À a fine, a Cumpagnia Edison hà sviluppatu u so propiu projettore, cunnisciutu cum'è Projectoscope, è hà cessatu u Vitascope. I primi filmi per esse mostratu in un "cinema" in America sò stati presentati à u publicu u 23 d'aprile di u 1896 in New York City.

Queste sò solu alcune curiosità nantu à Thomas Edison chì ùn pudete micca cunnosce, perchè cum'è qualsiasi persona famosa di u so tempu, era faciule mancà alcuni dettagli per via di e decine chì sò passate dapoi. Ancu se grazia à l'infurmazioni chì sò raccolte, simu stati capaci di raccoglie queste curiosità in modo chì, sapete, un pocu di più nantu à stu geniu chì, malgradu avè paura di u bughju, hè statu capace di creà invenzioni chì anu cambiatu u corsu di a sucietà.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

3 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   Luis dijo

    Edison u latru di brevetti! Ùn hè micca raru chì Edison sia statu amicu di Ford, un antisemita, è Edison stessu un ladru di brevetti, assai di elli à Tesla, chì vulia eliminà da u so percorsu à ogni costu per i so interessi persunali. U so currente direttu era inutile è ùn servia mai à u scopu di illuminà u pianeta. Mancu sapia mancu ch'ellu ùn hà inventatu a lampadina incandescente. Edison hà travagliatu per soldi è per u so ego, Nikola Tesla per dà energia libera à u mondu è per u bè di l'umanità. Aghju sempre ammiratu Einstein, ma oramai ricunnoscu chì Tesla era assai megliu cù i so più di 800 brevetti, chì anu patitu ancu u furtu di parechji.

  2.   GABRI dijo

    Molt bo !!

  3.   berushka dijo

    ùn dice nunda nant'à l'autoestima di Thomas Alva Edison se pudia vede un'altra parte di cume era a so autostima è l'apprezzeraghju per u compitu d'investigazione mandatu lunedì 21 d'aostu